Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Va e de för folk !

Diskussion i 'Diskussion' startad av calzone, 19 maj 2013.

1. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Har tvätt 14-22 idag. Var nere å kollade ingen som hade börjat tvätta vid 10:30. Satte på 2 maskiner vid 11, gick ner vid 12 och möttes av denna lapp. Dom har tvätt tid 7-14. Våran hyresvärd har sagt att är det ingen som börjat tvätta 2 timmar efter uppsatt tid får man tvätta. Det hade gått 4 timmar när jag började så knappast mitt fel om han hade tänkt börja vid 12 hur fan hade han tänkt få det torrt till 14...Ibland undrar man vad det är för folk ![​IMG]

2. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Tvättstugehistorier är alltid intressanta.

Hade en anställd förut som hade tvätt och skrivit över på nästas pass...

Han anklagade nästa för att tagit en av hans tennisstrumpor, och "hotade" tjejen (som var näst på tu) att spöa ner hans pojkvän (?)

Han var inte OK mentalt..

TheKing och Seikoman87 gillar detta.
  3. JayJay

JayJay Biskop

Det här är ett av flera skäl till varför man bor i hus.

80s, Rozzy, mrMyagi och 1 annan gillar detta.
  4. Peter

Peter Torpare

Från:
    Stockholm
    Så där gör vi ofta.
    Börjar tidigare om tvättstugan inte används alltså.
    Arga lappar ska bemötas med sakliga lappar och gärna avslutas med "ha en bra dag" och ett hjärta.
    Tycker 2 h var generöst av värden. Vi har en timme.

Seikoman87 gillar detta.
  5. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Uppföljning min lapp sönderriven samt att han sparkat på en glass låda, Ngn som vill ha popcorn ? :D[​IMG][​IMG]

StrawberryFields gillar detta.
  6. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Pizzan är på väg, och jag väntar spänt på uppföljningen. Har stora förhoppningar på det här.[​IMG]

Jakobb, Aquaracer2, Seikoman87 och 1 annan gillar detta.
  7. JayJay

JayJay Biskop

Vad hade du skrivit på din lapp då?

8. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Du gjorde såklart helt rätt! En annan sak hade varit om arga grannen lagt en proaktiv lapp och informerat om att han inte skulle ta tvättiden i anspråk förrän 12.00 eller nått i den stilen...

... skönt att bo i hus!

9. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Särskriver även tvättider.

Dammen och Seikoman87 gillar detta.
  10. meo_swe

meo_swe Biskop

HAHA, vad i hela friden? Vad bor ni med för folk egentligen?

11. Rille

Rille Präst

Att tvätta tar fram folks dåliga sidor :)

Rozzy gillar detta.
  12. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Hyresvärden har sagt att man får tvätta om ingen inte börjat tvätta 2 timmar efter uppsatt tid, jag väntade 4 timmar så jag var extra snäll idag :). Tänk på blod trycket ha en fin dag <3 hjärta

Peter, mrMyagi, JayJay och 2 andra gillar detta.
  13. JayJay

JayJay Biskop

Utgår från att du särskrev blodtrycket som en tyst pik?

fredtiger, Hardy och Seikoman87 gillar detta.
  14. JS

JS Friends of KS

Det blir extra roligt när dessa arga lappar har väldigt ful & infantil handstil plus ej skriver korrekt (tex. särskrivingar och stavfel) :D

15. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Absolut :D

16. gruby

gruby Friends of KS

Du har inte gjort något fel, synd med sådana grannar :( snubbe jag känner hamnade i en dispyt i tvättstugan med en granne (psykfall på pappret, detta viste inte snubben då) slutade med att psykfallet drog kniv och nu har snubben jag känner ett synnerligt otrevligt ärr över halsen, han hade en jävla tur att det inte slutade på det andra sättet.

17. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Köp en tvättmaskin å sått i lägenheten. Finns med kombinerad torktumlare också. 4-5' på Elgiganten.

Hardy och Seikoman87 gillar detta.
  18. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Men jag vill ju lägga mina pengar på klockor !

19. ZQT

ZQT The Banker

Jag tycker att denna tråden är ett perfekt exempel på hur OT inte ska tas upp. Känns sjukt orelevant på ett klockforum.

Rozzy, vekktah, jabla och 2 andra gillar detta.
  20. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Usch otrevlig historia :(, Skönt att han klarade sig och jag hoppas psykfallet sitter inspärrad. Ne fyfan knivar och andra tillhyggen gillar jag inte det ska vara knytnävarna och inget annat fega kräk det finns.

21. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Surt, men jag kan tycka att har man en tid 7-14 kan man tvätta en strumpa 13:00 om man vill, tycker inte man ska överlappa in på varandras tider.

Kanske fått förhinder, jag vet att reglerna ger dig rätt och liraren verkar inte frisk men jag hade nog också blivit sur.

Nu har jag tvättmaskin o tumlare i lgh, fan ett måste med småbarn.
    Tvätt dygnet runt.

22. ZQT

ZQT The Banker

Fast nu får jag ändå försvara TS, hos mig är det så att om man inte börjat använda sin tvättid en timme inom tiden, dvs senast 16 om tiden började 15, så får man självklart använda tiden själv. Annars låter man massa outnyttjad kapacitet gå till spillo vilket är onödigt.

Självklart ska han kunna tvätta om han väntat rätt antal timmar, det är ju bara någon som klantat sig och då är det bara att bita i det sura äpplet.

Aquaracer2, urinvånaren och Seikoman87 gillar detta.
  23. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Vi har tvättstugor med elektroniska lås, och har du inte "tagit" din tvättid inom 30 minuter, så släpps bokningen.

Aquaracer2 och Seikoman87 gillar detta.
  24. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jo jag håller med om det där med tid till spillo.
    Men kan ändå tycka att jag får disponera tiden hur jag vill.

25. Dammen

Dammen Stadsbo

Haha! Svara med en lapp att du inte fattar, du har ju inte tagit någons tvätt. Fråga snällt om det är deras tvättid de menade? :)

Seikoman87 gillar detta.
  26. David

David Bödeln

Tvätt-tid ska respekteras. Hela tvätt-tiden. Punkt.

I ett av husen jag har övernattningslägenhet är den senaste tiden 17.00 till 22.00. Jag går direkt från kontoret till träning, kommer inte därifrån förrän 20.00. Det innebär att jag hinner tvätta två maskiner innan tiden är slut, det är enda tillfället jag har möjlighet att tvätta.

Jag har aldrig använt torktumlare eller torkskåp, det är alltså helt irrelevant när tvätten är klar, så länge den är klar innan tvätt-tiden är slut.

Du bör köpa blommor, choklad och ett fint kort till varje granne i trapphuset som du personligen överlämnar med en villkorslös ursäkt och ett löfte om bättring.

Fryken, CaptainOats och Bodén gillar detta.
  27. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Det är väl inte mitt fel att han festade hela helgen och sen inte orkar gå upp på sin bokade tid och tvätta.

urinvånaren gillar detta.
  28. hans

hans Petrus Kenicius

Från:
    Väster om hEden
    Vår förra BRF-ordförande sa att om man stängt tvättstugorna så hade hans telefon slutat ringa med hälften. Egen maskin i varje lägenhet är lösningen. Har sedan 9 år egen maskin i lägenheten för att slippa dessa meningslösa konflikter.

29. TheKing

TheKing Borgare

Från:
    Borås
    Förstår inte problemet. Hade det varit min tvättid hade jag stängt av maskinen, plockat ut tvätten och lagt in min. Sen ser du vilken lägenhet som är efter och bara gått och pratat med grannen. Ni är ju grannar trots allt.

Tat en öl efteråt och så hade allt varit löst

Skickat från min Galaxy S4!

30. urinvånaren

urinvånaren Guest

I min egen tvättstuga slipper jag både att boka och tvätta, men stryka det är jag en jävel på!:angel:

TheKing, Bodén, Målarn och 2 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield