• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Va e de för folk !

calzone

Vacheron
Har tvätt 14-22 idag. Var nere å kollade ingen som hade börjat tvätta vid 10:30. Satte på 2 maskiner vid 11, gick ner vid 12 och möttes av denna lapp. Dom har tvätt tid 7-14. Våran hyresvärd har sagt att är det ingen som börjat tvätta 2 timmar efter uppsatt tid får man tvätta. Det hade gått 4 timmar när jag började så knappast mitt fel om han hade tänkt börja vid 12 hur fan hade han tänkt få det torrt till 14...Ibland undrar man vad det är för folk !
bu3e4ebu.jpg
 

Isodor

Audemars
Tvättstugehistorier är alltid intressanta.

Hade en anställd förut som hade tvätt och skrivit över på nästas pass...

Han anklagade nästa för att tagit en av hans tennisstrumpor, och "hotade" tjejen (som var näst på tu) att spöa ner hans pojkvän (?)

Han var inte OK mentalt..
 

Peter

Breitling
Så där gör vi ofta.
Börjar tidigare om tvättstugan inte används alltså.
Arga lappar ska bemötas med sakliga lappar och gärna avslutas med "ha en bra dag" och ett hjärta.
Tycker 2 h var generöst av värden. Vi har en timme.
 

fredtiger

Cartier
Du gjorde såklart helt rätt! En annan sak hade varit om arga grannen lagt en proaktiv lapp och informerat om att han inte skulle ta tvättiden i anspråk förrän 12.00 eller nått i den stilen...

... skönt att bo i hus!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Det blir extra roligt när dessa arga lappar har väldigt ful & infantil handstil plus ej skriver korrekt (tex. särskrivingar och stavfel) :D
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor

Du har inte gjort något fel, synd med sådana grannar :( snubbe jag känner hamnade i en dispyt i tvättstugan med en granne (psykfall på pappret, detta viste inte snubben då) slutade med att psykfallet drog kniv och nu har snubben jag känner ett synnerligt otrevligt ärr över halsen, han hade en jävla tur att det inte slutade på det andra sättet.
 

calzone

Vacheron
Du har inte gjort något fel, synd med sådana grannar :( snubbe jag känner hamnade i en dispyt i tvättstugan med en granne (psykfall på pappret, detta viste inte snubben då) slutade med att psykfallet drog kniv och nu har snubben jag känner ett synnerligt otrevligt ärr över halsen, han hade en jävla tur att det inte slutade på det andra sättet.

Usch otrevlig historia :(, Skönt att han klarade sig och jag hoppas psykfallet sitter inspärrad. Ne fyfan knivar och andra tillhyggen gillar jag inte det ska vara knytnävarna och inget annat fega kräk det finns.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Surt, men jag kan tycka att har man en tid 7-14 kan man tvätta en strumpa 13:00 om man vill, tycker inte man ska överlappa in på varandras tider.

Kanske fått förhinder, jag vet att reglerna ger dig rätt och liraren verkar inte frisk men jag hade nog också blivit sur.

Nu har jag tvättmaskin o tumlare i lgh, fan ett måste med småbarn.
Tvätt dygnet runt.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Surt, men jag kan tycka att har man en tid 7-14 kan man tvätta en strumpa 13:00 om man vill, tycker inte man ska överlappa in på varandras tider.

Kanske fått förhinder, jag vet att reglerna ger dig rätt och liraren verkar inte frisk men jag hade nog också blivit sur.

Nu har jag tvättmaskin o tumlare i lgh, fan ett måste med småbarn.
Tvätt dygnet runt.

Fast nu får jag ändå försvara TS, hos mig är det så att om man inte börjat använda sin tvättid en timme inom tiden, dvs senast 16 om tiden började 15, så får man självklart använda tiden själv. Annars låter man massa outnyttjad kapacitet gå till spillo vilket är onödigt.

Självklart ska han kunna tvätta om han väntat rätt antal timmar, det är ju bara någon som klantat sig och då är det bara att bita i det sura äpplet.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Fast nu får jag ändå försvara TS, hos mig är det så att om man inte börjat använda sin tvättid en timme inom tiden, dvs senast 16 om tiden började 15, så får man självklart använda tiden själv. Annars låter man massa outnyttjad kapacitet gå till spillo vilket är onödigt.

Självklart ska han kunna tvätta om han väntat rätt antal timmar, det är ju bara någon som klantat sig och då är det bara att bita i det sura äpplet.


Jo jag håller med om det där med tid till spillo.
Men kan ändå tycka att jag får disponera tiden hur jag vill.
 

Dammen

Cartier
Har tvätt 14-22 idag. Var nere å kollade ingen som hade börjat tvätta vid 10:30. Satte på 2 maskiner vid 11, gick ner vid 12 och möttes av denna lapp. Dom har tvätt tid 7-14. Våran hyresvärd har sagt att är det ingen som börjat tvätta 2 timmar efter uppsatt tid får man tvätta. Det hade gått 4 timmar när jag började så knappast mitt fel om han hade tänkt börja vid 12 hur fan hade han tänkt få det torrt till 14...Ibland undrar man vad det är för folk !
bu3e4ebu.jpg

Haha! Svara med en lapp att du inte fattar, du har ju inte tagit någons tvätt. Fråga snällt om det är deras tvättid de menade? :)
 

David

Bödeln
Tvätt-tid ska respekteras. Hela tvätt-tiden. Punkt.

I ett av husen jag har övernattningslägenhet är den senaste tiden 17.00 till 22.00. Jag går direkt från kontoret till träning, kommer inte därifrån förrän 20.00. Det innebär att jag hinner tvätta två maskiner innan tiden är slut, det är enda tillfället jag har möjlighet att tvätta.

Jag har aldrig använt torktumlare eller torkskåp, det är alltså helt irrelevant när tvätten är klar, så länge den är klar innan tvätt-tiden är slut.

Du bör köpa blommor, choklad och ett fint kort till varje granne i trapphuset som du personligen överlämnar med en villkorslös ursäkt och ett löfte om bättring.
 

hans

Petrus Kenicius
Vår förra BRF-ordförande sa att om man stängt tvättstugorna så hade hans telefon slutat ringa med hälften. Egen maskin i varje lägenhet är lösningen. Har sedan 9 år egen maskin i lägenheten för att slippa dessa meningslösa konflikter.
 

TheKing

Cartier
Förstår inte problemet. Hade det varit min tvättid hade jag stängt av maskinen, plockat ut tvätten och lagt in min. Sen ser du vilken lägenhet som är efter och bara gått och pratat med grannen. Ni är ju grannar trots allt.

Tat en öl efteråt och så hade allt varit löst

Skickat från min Galaxy S4!
 
Topp