• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Va e de för folk !

lex

Omega
I vår BRF är det så att om man inte har börjat tvätta inom en timme så är det fritt fram att ta tiden.
Det är bra tycker jag. onödigt om folk bokar upp sig på tider utan att använda tiden. Om man inte kan börja innan en timme efter kan man skriva en kommentar att man bokar från en annan tid inom tidsblocket.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Det är väl inte mitt fel att han festade hela helgen och sen inte orkar gå upp på sin bokade tid och tvätta.

Nee sa aldrig att det var ditt fel :)
Jag förstår att du har rätt men hela tvättstugegrejen är bara skit egentligen om man bor med retards.

Tyvärr är det ofta så, har många historer där jag bodde förut med en ständigt festande hashrökande snorunge till granne !
Många gånger man var nära att ta en anmälan för misshandel kan jag lova, som tur är höll man sig i skinnet
 

fredtiger

Cartier
Tvätt-tid ska respekteras. Hela tvätt-tiden. Punkt.

I ett av husen jag har övernattningslägenhet är den senaste tiden 17.00 till 22.00. Jag går direkt från kontoret till träning, kommer inte därifrån förrän 20.00. Det innebär att jag hinner tvätta två maskiner innan tiden är slut, det är enda tillfället jag har möjlighet att tvätta.

Jag har aldrig använt torktumlare eller torkskåp, det är alltså helt irrelevant när tvätten är klar, så länge den är klar innan tvätt-tiden är slut.

Du bör köpa blommor, choklad och ett fint kort till varje granne i trapphuset som du personligen överlämnar med en villkorslös ursäkt och ett löfte om bättring.

Känner igen mig från tiden i lägenhet. Min lösning var att lämna en lapp med information om att jag kommer att tvätta, men först kl. tt.mm. Detta eftersom även vår Brf. hade regler om påbörjad tvättid, men de grannar som inte respekterade mina "undantag"...:rage:
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Om grannen tar tid av mig så brukar jag spruta in Superlim i dennes dörrlås. Några månader efter händelsen självklart för att undgå misstankar...

Hehe en annan rolig grej om man har öppna förråd och du vet vilket nummer grannen har på det, är att kasta in kådisar som du köpt o smutsat ner lite så dom ser använda ut o langa in några st.

Tror nog grannen kommer bli ganska äcklad....
 
S

Sulan

Guest
Gubbar, ett tips, skaffa er en kvinna som tvättar och tar dom här konflikterna!

Hahahaha


Ps. Bor själv i ett hus med 2 tvättstugor, men bara en fru, hon gillar att tvätta ;)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Undviker nuförtiden handgemäng personligen. Men om du "råkar" hamna där. Glöm inte pekbildstråden;). (Ditt klockval således viktigast)
xwTWUdv.jpg

Ps bo i hus är king vad avser tvätt o goda garagemöjligheter.
 

meo_swe

Audemars
Undviker nuförtiden handgemäng personligen. Men om du "råkar" hamna där. Glöm inte pekbildstråden;). (Ditt klockval således viktigast)

Ps bo i hus är king vad avser tvätt o goda garagemöjligheter.
HAHAHA, jag kan verkligen se den bilden framför mig. En blödande kille som ligger på ett smutsigt tvättrumsgolv, samtidigt som en KSare står och pekar på han och visar upp sin ögonstensklocka!
 
Topp