• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - vad för musik lyssnas det på här inne?

Camo00

Patek
Re: Sv: OT - vad för musik lyssnas det på här inne?

gruby skrev:
@Camo00: vet inte hur du menar men jag är benägen om att hålla med att FM gör sig snäppet men bara på håret bättre live än DM dock, och detta är ett STORT DOCK, så är det mer "rush" på DM spelningar vilket iofs inte är konstigt då deras musik är hårdare :) med det sagt så älskar jag båda bandens musik dock så blev jag inte imponerad av FM senaste platta :shock:

Menar exakt som Du skriver!! :D
 
V

Viggen

Guest
Lyssnar inte på musik så ofta numera. De gånger jag startar upp skivspelaren så blir det Vangelis, Jean-Michele Jarre och om jag vill rocka, Laserdance eller Depeche Mode. Jo, gamla Top Gun soundtracket får spinna några varv ibland. Vinyl är kanske inte bäst, men det är då mycket roligare. :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
2 veckor sedan, lite drygt, släpptes Dropkick Murphys senaste platta som jag tycker är välgjord och ikväll fick min Invånardykare följa med och se dem live ;)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358900035.489004.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358900035.489004.jpg
    96.6 KB · Visningar: 213

Gentle_Giant

Cartier
Som namnet antyder, mycket symfonisk och progressiv rock från 70-talet. För att nämna några:

Genesis
ELP
Camel
Jethro Tull
YES
Ache
Gong
Focus
Pink Floyd
Bo Hanson
Gryphoon
Out Of Focus
Le Orme
Samla Mammas Manna
Fläsket Brinner
Van Der Graaf Generator
King Crimson
Marillion
Gentle Giant

Fler artister från 2000 talet värda att kolla in är:

Beardfish, Gungfly, IQ, Gaspacho, Black Bonzo, Näverläjf, Moon Safari, Goat, Tonbruket, Phideaux (Riktigt bra) och Porcupine Tree.
 

oscaroscar

Panerai
Fryken skrev:
För alla er som gillar gamla rockband. Denna video är förbannat kul.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=O6mZvsWHs4M[/video]
Grym! :D

För mig är det mycket gubbrock som gäller,
The Doors, Pink Floyd, Queen, The Who, Dire Straits..
En massa strölåtar från olika artister mellan 60-90talet, sedan så är ju allt The Doors gjort riktigt jävla bra.

Sinatra, Pixies, Bob Hund, INXS.. ja, en salig blandning helt enkelt..
 

AndyK

Cartier
Hittade denna tråd när jag grävde lite i trådarna. Tänkte att jag kunde blåsa lite nytt liv i den.

Eftersom mina tonår inföll på 90-talet så är många av mina favoritband hämtade därifrån.

R.E.M.
Nirvana
Pearl Jam
Barenaked Ladies
Sister Hazel
Alanis Morisette

Men även farsans skivsamling har haft stort inflytande över min musiksmak.

Beatles
Eric Clapton
Doors
Led Zepelin
Neil Young
Plus en massa annan gubbrock.

Jag kan tänka mig att ni hört de flesta av dessa band, men att inte så många hört Sister Hazel. Ett tips är att ge dem en chans. Börja med att lyssna på deras skiva Somwhere More Familiar, en grym platta.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: OT - vad för musik lyssnas det på här inne?

Ska börja jobba igen imorgon efter 8 månaders föräldraledigt, så idag är det lite ålderskris... :D
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1364814831837.jpg
    uploadfromtaptalk1364814831837.jpg
    46 KB · Visningar: 104

jandan

Panerai
Just nu Flying Colors och deras skiva med samma namn som jag precis upptäckt...... annars väldigt blandat 80-tal o framåt....
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Kul tråd.
Jag är ganska mkt allätare vad gäller musik. Men som regel kan jag väl säga att 99% av det som spelas på rix eller energy är skräp.
Och skall jag välja någon speciell inriktning så får det nog bli hip hop. Old school skall det vara, beastie boys, public enemy, run dmc, eric b & rakim, tribe called quest osv osv.
Modern hip hop med mkt bling bling, guld tänder och byxorna vid knäna går för det mesta bort..
 
Topp