Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: vad har hänt med min tv, är den full?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Gurgel, 22 april 2016.

1. Gurgel
    Trådstartare

Gurgel Stadsbo

Min kära tv har plötsligt flippat, bilden är helskum. Som om den visar dubbelt. Det är inte signalen för felet är detsamma oavsett källa.
    Har TVn varit och nallar av min fredagsgrogg medan jag la ungarna eller är den helt enkelt kass? :arghh:
    Garantin gällde fram till januari.
    Tacksam för alla tips av er som har mer förstånd vad gäller elektronik än vad jag har...! Inte fan lär man få ligga ikväll heller. Det går bra nu.
    image.jpeg image.jpeg

MariaE, Chuck och Jaguaren gillar detta.
  2. kalufsen

kalufsen Präst

Har tyvärr inge pips på vad det kan vara men ouch :/

3. Chuck

Chuck Friends of KS

Ser hel skumt ut, men prova steg 1. Funkar inte det prova steg 2. Funkar inte det är det KS på telefonen som gäller aaaaaaaaall night long :D

Jimpa och Gurgel gillar detta.
  4. Gurgel
    Trådstartare

Gurgel Stadsbo

Det här suger. Eftersom stor curved tv med 4k upplösning tydligen klassificeras som hobbypryl så blir klockkontot drabbat om detta innebär att ny tv måste införskaffas. Detta är alltså ett i allra högsta grad klockrelaterat problem.

gruby gillar detta.
  5. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Kan admin döpa om tråden till: Vilken TV ska @Gurgel köpa imorgon? :)

MariaE, Jimpa och Gurgel gillar detta.
  6. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Prova att dra ur sladden och se om den kan sova ruset av sig.

Gurgel gillar detta.
  7. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Tyvärr min vän, din TV är i en väldigt djup svacka och är svårt deprimerad och tog till flaskan.
    Bara igår kväll fick han i sig fyra flaskor Gammeldansk, två flaskor Underberg och en flaska Kentucky Bourbon.

Jag beklagar djupt sorgen du lider och jag är rädd att detta är slutet för din älskade TV.

(Jag har inte en blekaste.)

8. Fredde76

Fredde76 Stadsbo

Från:
    Skåne
    Funkar det inte att dra sladden och starta om den så är det bara att lämna in den. Förresten vad har din tv att göra med att få ligga eller inte få ligga?;)

9. Gurgel
    Trådstartare

Gurgel Stadsbo

Testat att låta den vara strömlös, tyvärr utan resultat. Den får sova ruset av sig och så hoppas vi på att den får såpass bakfylleångest så den styr upp sig imorgon...

Ganska liten kausalitet mellan fungerande tv och att få ligga. Jag ville mest ha sympati... Gick och la mig och surfade KS istället, inte det sämsta!

10. Såkkett

Såkkett Bonde

Troligtvis en liten 5-50kr kondensator som gett med sig, tyvärr dock eftersom du frågar här samma som att den bara är skrot, har du någon gammal hederlig TV reparatör i din närhet så fixar den det säkerligen billigt dock.

Gurgel gillar detta.
  11. Gurgel
    Trådstartare

Gurgel Stadsbo

Tack! Då vet jag att om reklamationsrätten inte hjälper mig så har jag iafl en möjlighet att dra hit en reparatör. Känner inte till någon men det måste väl fortfarande finnas att få tag på gissar jag! Går den att laga är det ju riktigt skönt!

12. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Testa drick mycket sprit eller dra på dig 3D brillorna. Så kanske bilden blir 100 igen

Stefanweei gillar detta.
  13. Stefan S

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    Kolla i menyerna/manualen om du kan göra en fabriksåterställning (Factory Reset). Att göra den strömlös är ingen reset.

14. Gurgel
    Trådstartare

Gurgel Stadsbo

Tack för tipset det ska jag testa.
    Kan meddela att Samsung tydligen har två års garanti, jag slipper nalla 10-12k av klockbudgeten mao! Så i vilket fall verkar jag gå ur det här fylleslagsmålet mellan mig och min tv som en vinnare! :):):)

Stefanweei, MariaE och Veratio gillar detta.
  15. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    3 års reklamationsrätt också!

MariaE och Gurgel gillar detta.