• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT. Vad har ni för hobbys utöver klockor.

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Har precis ägnat dagen åt att städa i mitt garage och köra skräp till tippen. Jävlar vad bra jag mår nu. Får bli mitt nya intresse.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Flickvän

Fiske

Träning

Foto

Musik

Elektronik / typ allt som man kan modda :)

Film

Xbox

Finns säkerligen fler , är bakis så har antagligen glömt något :) listan är inte i ngn speciell ordning… Fast alltid säkrast att skriva flickvännen högst upp , hon är ändå det absolut bästa jag har ;)
 

Sond

Patek
(Jag vill tacka min:))

fru
barn
släkt
vänner
och
inte minst
min moster
som betytt så mycket

och utöver det
jobb
:angel: :cigar: :eek: :rolleyes: :p ;)

Ps.
När jag hinner ska jag återkomma med något mer seriöst...
Ds.
 

Jonazid

Omega
Sök youtube BF3 ps3. Jag tycker det är kul. Stora banor även om det är större på pc. Jag är dålig på att förklara så enklast om folk ser klipp ifrån den.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ok försöker jag med

Flickvän (puh nu är jag garderad ifall hon kollar min ks :cigar:) Familj och vänner
Djur i allmänhet
Resor
Mat och Vin
Inredning
Nordschleife
Gta V
Film
Grabbhäng!
Oj det var svårare än jag trodde, men något åt det hållet är det!
 
Då man nu snart får inse att man börjat växa upp och dessutom börjar inleda vad folk brukar kalla en tidig 30-årskris så får jag väl erkänna (dock motvilligt) att jag i stort sett helt bytt mina tidigare intressen som offpiståkning, bergsklättring och diverse spontana äventyr mot:

Samboliv
All form av långdistans konditionsidrott (löpning, cykel, skidor och simning)
Stil (Kläder, inredning och annan typ av stilbildande prylar)
Uteliv (Fiske, vandring m.m.)
Industrier, maskiner och det mesta av mekaniska saker
Resa
Jobb

Sen säkert en hel del annat smått och gott =)
 
Osäker på om flickvänn/fru/sambo å barn verkligen är kan klassas som hobby, kul för dem att åka med bland i-lands förströelser listor.

För mig är de viktigare än så.

I all ödmjukhet och å kanske bara jag som känner så?
Nåja no biggie.
 

KalleKnuda

Cartier
Vadå usch ?!. NHL 95 på MD e fan de enda Ishockey spelet som e värt att spelas ;)

:D
DS6iCz6.jpg
 

Sond

Patek
Inser att vi tolkar begreppet hobby väldigt olika... Det finns nog iofs ingen exakt definition och om den finns kanske den är ganska vid(SAOL:s är vid). Men för mig är hobby något mycket mer begränsat än vad jag brukar göra på min fritid eller möjligen vad jag tycker om att göra på min fritid. För mig står hobby för mer än det. Men det var en kul tråd, fick mig att fundera på begreppet hobby och samtidigt se hur olika många tolkar det jämfört med mig.

Har jag då någon hobby utöver klockor? Nää, inget som jag själv skulle kalla hobby. Kanske skulle skaffa sig en hobby? Typ hustrun? Eller barnen..? ;)
 

Nexus

Panerai
Lätt sammanfattat :
Vara full.
Se på våldsfilm.
Vapen.

Den mer detaljerade listan är :
Whisky, cigarrer, bubblande viner av olika slag, film, konst, språk, litteratur, pistolskytte, musik (både att lyssna och skapa elektronisk sådan), Iaido, vandring, xbox 360, teknik och att köpa dyra saker.
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Företagande
Styrketräning
Personlig utveckling
Hifi/Hembio/Hemautomation
Resa
Viner
Mat (både äta och laga)
Öl
Konst
Bilar
Golf
Historia
Inredning
Kläder/Mode
 

P-A

Sir Spamalot
Familjen
Jakt/fiske
Naturen (vandring, plocka svamp, bär osv)
Mat
Politik (nej, det är inte allt tråkigt)
TV-Spel (Assasins Creed, Falloutserien, div krigsspel, Morrowind, Skyrim och resten av Elderscrollsserien)
TV/Film
 
Topp