• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT. Vad har ni för hobbys utöver klockor.

Affe

Una vida loca
2-Faktor
:pirate:Kan vara rak och säga att det är inte min sambo :rolleyes:, inte våra små odjur till katter heller. För dom tre kostar bara pengar Hahaha. Nej, jag lägger krutet på mig själv istället, skämt och sido följande lista är mina hobbyn i rangordning. Bilden är från sovrummet, talar väl bara om hur djävla galen man är :pirate: .

2) Spela TV-spel, och då i princip bara NHL, har väl alla som kommit ut sedan 95. Väntar som faen på NHL14.
3) Elektroniska prylar i alla dessformer.
4) Fota, gillar att fota klockor, men har hur mycket som helst att lära.
5) Samla på film, just nu uppåt 1000st.


redstate_zps257ae696.jpg
:p:nailbiting::cool::bored:
 

cab

Audemars
2-Faktor
Några saker nedan som jag tycker kan räknas som hobbys och inte självklara saker som kläder och resor osv.

*Bilar
*Gym
*Golf
*Tennis
*MTB
*Jetski
*Poker
*Xbox
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Ciggar/whisky-GTG i Stockholm känns som något som kan behöva ordnas under hösten.

Låter Sweet. Men röker bara garre på sommaren. (en belöning som lever kvar sen jag slöt snusa). Så jag får nog passa. Dock tror jag att KS topboys inte är svårövertalade på 1års kalaset.
 

SenorE

Omega
"Allmänna intressen;" inget som sticker ut förutom klockintresset.

Sambo och vänner
Bilar
Film
Musik
Golf
Dator och TV-spel, Dota2 och GT5, m.m
 

mikklos

Omega
2-Faktor
Nörderiet går i perioder. Just nu mycket vinylsinglar (igen) och fiske. Sedan tidigare: teknik, EDC, sneakers, grappa och singel malt. Klocknörderiet är det som hållit i sig längst, vilket förmodligen beror på att det är för dyr hobby att någonsin bli fullärd i.
 

RosaCasio

Cartier
Är jag den ende sim gillar att odla grönsaker och har en egen balkongkompost?
Sen gillar jag.
Styrketräning
Fotboll, spela korpen och titta på MFF
Läsa Graphics novell typ Frank Millers Batman.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Synthar och sånt.
Foto.
Och så har jag precis börjat flyga multicopter och öppnat dörren till gimbals med allt vad det innebär av opensource-kodade gyro-chip och hej och hå. Fattar i nuläget nära noll, men det kanske ger med sig.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Gillar mina barn, min sambo och vårt hus som just nu står inför en ganska stor förvandling.
I övrigt gillar jag:
Fiske (främst havsfiske och hummerfiske)
Bilar
Båtar
Jobb/firman
CrossFit
Vin
Litteratur
Prylar
Häagen-Dazs®
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ingen hobby, för mig är allt på blodigt allvar... :)

Men rangordnas allvaret blir det:
Familj
Arbete
Litteratur(fack- skön- whatever) skulle fanimej bli galen om jag inte fick läsa...
Resor
Pengar (som ackumulerad energi med möjligheter)
 
Fru, barn, hus, jobb...
Asiatiska kampsporter, som jag tränat sedan 1978.
Gymträning, sedan 1982.
Skönlitteratur (där James Joyce är den okrönte mästaren!).
Cykla mtb, helst på en Kona.
Samhällsaktualiteter.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Kläder & inredning
Hifi/hemmabio
Skidor
Resa
Löpning
Musik
Klättring
Aktier/finans

Sen något som jag inte räknar som hobby är jobb, familj och sambo... inget jag klarar mig utan men går inte under min definition av hobby :)
 
Senast ändrad:
Topp