• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: vad kör ni för skumpa imorgon?

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
lvdC8dq.jpg


Vet inte, får fundera lite till :)
 

Credde

Omega
En Brunello di Montalcino till mötet och en Riesling förre. Har en Cristal champagne liggande men den kanske ska vänta till en annan dag. Annars blir det nog en Moet.
 

Icaras

Rolex
Ingen plan, får springa in på bolaget och se vad som finns i lager ;)
Får så satans ont i magen av bubbel efter maten så det blir oftast bara ett glas för min del :)
 

Whedda

Rolex
Vad som finns hemma i nuläget i Champagneväg är en Diebolt-Vallois "Fleur de Passion" från 2006, En Cristal från 2004 och två Marcel Moineaux Cuvée Prestigé från 2000.
Vilken det blir är inte bestämt men det blir snarare till fördrink/förrätt och definitivt inget till slaskande till tolvslaget...

Kommentarer om att Cristal är hiphop-skumpa undanbedes...Den var en gåva och jag kan intyga att den smakar fantastiskt bra. Sen skulle jag inte köpa den själv då jag tycker det finns bättre bubbel till samma pris eller lägre.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Vc som att kröka och klubba att the same time eller? Wollen tar LEAN till nya höjder...Ska Fryken köra en go see sen?


Skulle dra och köpa en Pol Roger Blanc de Blancs och ett par Louis Roderer Vintage Brut men /&%#(/&bolaget i Tyresö hade bara lasseskumpa. Blev tre Bollinger och så kanske jag tar mig till passagen på Regeringsgatan senare och inhandlar roligare grejer!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Vad som finns hemma i nuläget i Champagneväg är en Diebolt-Vallois "Fleur de Passion" från 2006, En Cristal från 2004 och två Marcel Moineaux Cuvée Prestigé från 2000.
Vilken det blir är inte bestämt men det blir snarare till fördrink/förrätt och definitivt inget till slaskande till tolvslaget...

Kommentarer om att Cristal är hiphop-skumpa undanbedes...Den var en gåva och jag kan intyga att den smakar fantastiskt bra. Sen skulle jag inte köpa den själv då jag tycker det finns bättre bubbel till samma pris eller lägre.


Cristal måste dock vara en av de mest överskattade champagnesorterna, hiphop-skumpa eller ej
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Vi kör lasse som Fryken uttrycker det men så bor vi i radhus, har två barn och kör kombi :)

Vi inleder med en Diamant de Vranken brut till den lilla entrén och därefter rullar vi på med rödtjut och dessertvin. Efter det skiter vi i vad för smörja vi får i oss och min fru kommer som vanligt att börja blanda sommardrinkar :)
 

Whedda

Rolex
Cristal måste dock vara en av de mest överskattade champagnesorterna, hiphop-skumpa eller ej

Antar att du druckit en del av den om du kan göra den bedömningen?

överskattad eller inte så dricker jag den fortfarande hellre än genomsnittlig Moet, Bollinger eller Mousserande på Bolaget om den är gratis.

Prisvärd...NEJ
Bättre än Moet, Bollinger, Veuve och övriga standardchampagner på bolaget under 800kr...Tveklöst!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Antar att du druckit en del av den om du kan göra den bedömningen?

överskattad eller inte så dricker jag den fortfarande hellre än genomsnittlig Moet, Bollinger eller Mousserande på Bolaget om den är gratis.

Prisvärd...NEJ
Bättre än Moet, Bollinger, Veuve och övriga standardchampagner på bolaget under 800kr...Tveklöst!


Jag är ingen champagneexpert men bedömningen att Cristal är överskattad/icke prisvärd anser jag mig kunna göra. Därmed inte sagt att jag inte tycker den är god för det, men det är inget jag springer och köper fler än en gång.

Är den gratis är det naturligtvis en helt annan sak, men så är det ju med all champagne... kall, torr och gratis tack :D
 

Whedda

Rolex
Jag är ingen champagneexpert men bedömningen att Cristal är överskattad/icke prisvärd anser jag mig kunna göra. Därmed inte sagt att jag inte tycker den är god för det, men det är inget jag springer och köper fler än en gång.

Är den gratis är det naturligtvis en helt annan sak, men så är det ju med all champagne... kall, torr och gratis tack :D

Jo det var ju just därför jag skrev att jag inte tycker den är värd sitt pris...Men får jag välja mellan att få en 400krs skumpa från Bolaget eller en Cristal är valet fortfarande busenkelt.

En kostym från Tom Ford är också oerhört overprized men kommer fortfarande alltid vara en bättre kostym än en Oscar Jacobson.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
En flaska MAGNUM såklart! :)
Lägger "krutet" på några goa belgare och lite gott vin till mat och matlagning istället :)
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Vi kör lasse som Fryken uttrycker det men så bor vi i radhus, har två barn och kör kombi :)

Vi inleder med en Diamant de Vranken brut till den lilla entrén och därefter rullar vi på med rödtjut och dessertvin. Efter det skiter vi i vad för smörja vi får i oss och min fru kommer som vanligt att börja blanda sommardrinkar :)

Och brudmagneten Ká också :)
Sommardrink, hemkört från blommig tallrik?
 

hollow123

Rolex
Du behöver inte oroa dig, hiphopen har gått över till andra märken sen ett par år. Någon på den firman uttalade sig negativt över att hiphopare köpte den, och det fanns inget de kunde göra åt saken.

Här i huset blir det Gula Änkan.

Ace of spades är det som gäller nu va? ;)

Har inte bestämt vad som ska drickas ännu. Väljer som många andra att ta finare dryck tidigare på dygnet för att sedan ha något enklare vid 12-slaget :)
 

Veratio

Cartier
Precis som alla andra, så dricker jag Pol Roger. Men inte vid tolv-slaget. Då blir det Rotari för 99 kr.

Pol Roger är otroligt prisvärd tycker jag!


Gott nytt och sånt!




Niclas L
 

Jaguaren

Omega
Här himma blir det Pol Roger till förrätten och sen blir det öl, fin whisky för att avsluta med nåt billigt skit vid tolvslaget
för då smakar allt likadant oavsett pris. :p
 
Topp