• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: vad kör ni för skumpa imorgon?

Jonaz

Rolex
Vi kör lasse som Fryken uttrycker det men så bor vi i radhus, har två barn och kör kombi :)

Vi inleder med en Diamant de Vranken brut till den lilla entrén och därefter rullar vi på med rödtjut och dessertvin. Efter det skiter vi i vad för smörja vi får i oss och min fru kommer som vanligt att börja blanda sommardrinkar :)

Du har det bra du, det är alltid jag som får drinkblandandet...


iPhone | Tapatalk
 

Jonaz

Rolex
Förresten, glöm inte att ta kvitto på bolaget! Sumpade en flarra taittinger i backen förra året, fick en ny mot uppvisande av kvitto samt korkad flaskhals. Inte alla som känner till det här så pass på!:)


Hahaha. Bra idé. Jag har en buske på tomten jag siktar på när det skall sabreras, där ligger champagnekork för ett antal tusenlappar... ;)


iPhone | Tapatalk
 

Mr.Chang

Audemars
Den här...
uCnFlRR.jpg
 

Chattras

Cartier
Här kommer min lilla uppställning. Har en lite speciell relation till Champagne så det gäller att passa på när det är nyår. Kommer köra en middag med skumpa rakt igenom.

Välkomstbubbel - Ruinart Blanc de Blanc
Förrätt - Dom Perignon 2002
Varmrätt - Krug Rosè
Dessert - Veuve Cliquot Demisec

Till 12-slaget blir det antingen slattar från middagen eller en standard Moët.
 

Jonaz

Rolex
Här kommer min lilla uppställning. Har en lite speciell relation till Champagne så det gäller att passa på när det är nyår. Kommer köra en middag med skumpa rakt igenom.

Välkomstbubbel - Ruinart Blanc de Blanc
Förrätt - Dom Perignon 2002
Varmrätt - Krug Rosè
Dessert - Veuve Cliquot Demisec

Till 12-slaget blir det antingen slattar från middagen eller en standard Moët.

Fan, du vågar dig på att posta alltså? :) hej och välkommen till gemenskapen kompis! :)


iPhone | Tapatalk
 

Snårtas

Rolex
Får hålla med några tidigare skribenter om att Deutz är riktigt vass. Här hemma gör vi av med några flaskor Pommery, överblivna från sommarens bröllopsfest.



Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Gavve

Greven
2-Faktor

Jag vill absolut inte vara taskig, men hoppas du har druckit den där och gillar den sen tidigare. Det är det värsta bubblet (mousserande viner inräknat) jag druckit tror jag. Vi hade dessutom 3 flaskor så risken att alla 3 var måndagsexemplar är minimal. Men smaken är ju som baken så du kanske gillar den :) Gott nytt!
 

JSP

Breitling
2-Faktor
Enda som är bestämt är att det blir batalj mellan Orpale '96 och Cuvée St Vincent '96 till huvudrätten utöver det får vi se...
 

Mr.Chang

Audemars
Jag vill absolut inte vara taskig, men hoppas du har druckit den där och gillar den sen tidigare. Det är det värsta bubblet (mousserande viner inräknat) jag druckit tror jag. Vi hade dessutom 3 flaskor så risken att alla 3 var måndagsexemplar är minimal. Men smaken är ju som baken så du kanske gillar den :) Gott nytt!

Det var någon som gav mig flaskan så gratis borde va`gott!? :meh:
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Köpte en kasse Wisby Pils, blir den i morgon. Skall inte utesluta en brandskattning av svärfars whiskyförråd heller.
 

Josef B

Bestraffaren
Intressant att du nämner Cristal, håller med om att det inte är något jag själv skulle köpa eftersom jag delar uppfattningen med Gavve om att den är överprissatt och inte håller samma standard som de två andra i klassen, Dom Pérignon och Krüg. Sen är ju 2004 en riktigt bra årgång också så har svårt att tro att Cristal är dålig på något sätt. Men precis som du säger senare så är den kanske inte prisvärd, liknelsen med Tom Ford-kostymen är schysst tycker jag.



Dock oklart att ta upp Moët, når inte i närheten av kollegorna i 400-kronorssegmentet utan är mer image än hög kvalitet. Okej skumpa är det, men inte lika bra som t.ex. Pol Roger, Bollinger, Veuve, Tattinger & Saint Gall.

Och när vi ändå är igång vill jag tipsa om ett schysst budgetalternativ, Palmer & co:s vanliga brut. Mycket prisvärd och helt okej kvalitet.
Bra budget är annars Andre Clouet. Gillar den skarpt och gjorde säkert av med 2-3 lådor bara i somras :D

348391.JPG
 
Topp