• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Vad kör ni...

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Kör kol! Älskar långgrillningar, ska köpa en smokey mountain! Använder aldrig tändvätska, har en sån här mirakelhink.
149d1834cec211e28d2722000a1f8fa0_7.jpg
 

Camo00

Patek
Briketter, men maten lagas oftast över öppen eld gjord av massor av tändvätska, för den där manliga stekytan!! :)
 

jandan

Panerai
Webers klotgrill, deras cocosbriketter och skorstenständare.
Skall komplettera med en gasolare, så man kan snabbgrilla någon gång när andan faller på...
 

Grön

Omega
2-Faktor
Jag kör Weber gas. Det är perfekt, men jag håller med om att det är quartz. Gjutjärnsgaller ger lite bättre känsla. Jag är sugen på en "Green Big Egg". Någon som testat?
 

Bawkins

Cartier
För rätt känsla gör Webers klotgrillar jobbet. Brukar köra med briketter tillsammans med träflis från äppelträd. Det ger bra smak.. Trots det så är suget efter en gasolgrill starkt också. Men de pengarna lägger man ju hellre på klockor :woot:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Givetvis är det kolgrill som är grejen, men bor man i lägenhet och kol och gasolgrill är förbjuden så blir det el-grill med ben... Men det blir förvånadsvärt "grillad, rökaktig" smak/lukt ändå. :)
 

Emil

Cartier
björk och tall huggen för hand i ca 30cm bitar som legat på tork sedan förra året. ungtallarna som är i storlek med en underarm klyvs inte utan torkas som den är. för mer smak på köttet så kastar man på lite färskt huggen tall, färskt granris ger en viss rökig eftersmak också. snackar vi stadsmiljö och denniskorv med ungarna så är det briketter som gäller!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Landemans värsting...diskho,kokplatta och kyl...xtra allt...varför....för att folket på Finax är så trevliga....
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Engångare, folkbira, kontanter, hyresrätt, är en OWG. Och gillar att leva i steget...



...eller, gasol på landet, grillkiosken nedanför bostadsrätten.
 
Jag har kört på Webers klotgrill i många år,men så köpte jag en liten Weber gas grill till segelbåten och den är helt grym måste jag erkänna.Så nu går jag och suktar efter en Weber Genesis 320!! Våga testa gas grabbar innan ni dömer ut det är mitt lilla råd:)
/En fd kolnörd
Men jag skulle aldrig gå över till quartz ;)
 

_z_

Omega
Weber, är det på nåt sätt grillarnas Rolex?

Själv så kör jag en hopfällbar sak med handtag köpt på Coop. Passar bäst då jag bor i lägenhet och måste gå ut på gården med grill & alla tillbehör vid grillning.

SGS3 via Tapatalk.
 
Topp