• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för cykel?

regnguden

Rolex
2-Faktor
Här kommer en vårbild på mitt studentstaket :D
DSC_0541.JPG
 

Apansson

Torpare

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hej KS Cykelexperter. Jag är en kille på 41 jordsnurr som har ett problem...


Behöver en hoj för motionsåkning. Kanske nån pendling till jobbet men ej regelbundet. Behöver sitta ganska upprätt pga rygg o nacke. Bor på landet så den bör klara grusväg.

Vad ska jag köpa?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Köpte en ny hoj, en Vanhawks... Riktigt cool!
(Ingen aning om vad jag ska ha den till, har redan ett gäng hojar ståendes och samlar damm) ;)
www.vanhawks.com
image.jpeg

Mvh
Micke

Cool...har du provat den i trafik? Tänkte mest på om vibrationsfunktionen faktiskt är hjälpsam? Ser inte riktigt men har du den växlade versionen?

Sen är det en smula paradoxalt att som i videon, (reklamvideon på Youtube), prata om maximal säkerhet men köra fixed utan bromsar eftersom 84% av alla fixieåkare är posörer och inte klarar att skidda :)

Blir lite nyfiken på vad som står och dammar...lust att visa upp samlingen? :) Och är något av det till salu? På jakt efter något roligt till våren och min 186cm lekamen.
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool...har du provat den i trafik? Tänkte mest på om vibrationsfunktionen faktiskt är hjälpsam? Ser inte riktigt men har du den växlade versionen?

Sen är det en smula paradoxalt att som i videon, (reklamvideon på Youtube), prata om maximal säkerhet men köra fixed utan bromsar eftersom 84% av alla fixieåkare är posörer och inte klarar att skidda :)

Blir lite nyfiken på vad som står och dammar...lust att visa upp samlingen? :) Och är något av det till salu? På jakt efter något roligt till våren och min 186cm lekamen.

Vanhawks har tillfälligt stängt av vibrations funktionerna för att de var för känsliga, ska komma en ny mjukvara snart där de har gjort om algoritmen för känsligheten... :)
Jag har "single speed" versionen, inte fixie, är nöjd men den har lite för låg utväxling enligt mig, men det ska vara en "stads" pendlar hoj.

Jag har även två MTB och en roadbike, kan nog sälja, men blir lite långt med leverans eftersom jag har alla hos mig i Thailand. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vanhawks har tillfälligt stängt av vibrations funktionerna för att de var för känsliga, ska komma en ny mjukvara snart där de har gjort om algoritmen för känsligheten... :)
Jag har "single speed" versionen, inte fixie, är nöjd men den har lite för låg utväxling enligt mig, men det ska vara en "stads" pendlar hoj.

Jag har även två MTB och en roadbike, kan nog sälja, men blir lite långt med leverans eftersom jag har alla hos mig i Thailand. :)

Aha...ja det var ju inte nästgårds :)

Skulle vara intressant med en minirecension när allt fungerar som det ska.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Den är rätt cool. Bra pryl, om än lite dyr kanske. Vi fick alla nya garmin-prylar visade för oss i vintras, och jag måste säga att varia vision (glasögons-addonen) är coolare än radarn. Tror inte vi sålt en enda sån radar ännu...:)
Jag kanske blir den första att köpa en ;) Hade helt missat vision varianten, vad ligger en sån på i pris? (hittade inte på cykloteket.se) har du själv testat varia vision?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

De här två får dela på bördan nu. Ytterligare två finns men de är till salu. (Lifestyle köpsälj)
Det var tungt att vinterpendla på singelspeed, därför köpte jag CXen som också kommer få tjänstgöra som lite långsammare räser. Letar billiga kolfiberhjul till den at the moment.
 
Senast ändrad:

Apansson

Torpare
Jag kanske blir den första att köpa en ;) Hade helt missat vision varianten, vad ligger en sån på i pris? (hittade inte på cykloteket.se) har du själv testat varia vision?
Typ 5000 tror jag, kan kolla imorrn!
Ja, den funkar riktigt bra. Inte alls i vägen när man hojar, samt att den är knivskarp i ögat oavsett lins på brillorna!
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Hej KS Cykelexperter. Jag är en kille på 41 jordsnurr som har ett problem...


Behöver en hoj för motionsåkning. Kanske nån pendling till jobbet men ej regelbundet. Behöver sitta ganska upprätt pga rygg o nacke. Bor på landet så den bör klara grusväg.

Vad ska jag köpa?
Skulle nog rekommendera en vanlig stadscykel och bara byta däck till något med lite grövre mönster, alternativt något sånt här:
http://www.trekbikes.com/se/sv_SE/c...-sport-cyklar/ds-serien/8-4-ds/p/2326600-2016
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Lever på gamla meriter, cycleeurope satsar mer på prestigemärket Bianchi. Titta på Scott Sub Cross-modellerna eller Specialized Crosstrail. :)

Har ont om handlare i stan tyvärr. Har provat olika modeller från Nishiki, Scott, Bianchi och Crescent och på denna satt jag bäst.

Får se om jag orkar ta mig till nån grannstad.
 

Apansson

Torpare
Har ont om handlare i stan tyvärr. Har provat olika modeller från Nishiki, Scott, Bianchi och Crescent och på denna satt jag bäst.

Får se om jag orkar ta mig till nån grannstad.
Crescent är dessvärre skräp-kvalle. Scott är klart bäst att ha att göra med också om något skiter sig. Nishiki är okej, Bianchi är ofta rätt dyrt.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Crescent är dessvärre skräp-kvalle. Scott är klart bäst att ha att göra med också om något skiter sig. Nishiki är okej, Bianchi är ofta rätt dyrt.

Eh, alla kör ju med komponenter från de stora tillverkarna Shimano, Suntour, Marzocchi och allt vad de heter. Exakt vad hos Crescent är av dålig kvalitet? Återstår väl bara ramen som kan vara av egen tillverkning?

Utveckla gärna!
 

Apansson

Torpare
Eh, alla kör ju med komponenter från de stora tillverkarna Shimano, Suntour, Marzocchi och allt vad de heter. Exakt vad hos Crescent är av dålig kvalitet? Återstår väl bara ramen som kan vara av egen tillverkning?

Utveckla gärna!
Billiga småsaker som vevlager etc kan skilja, hur lagrena är infästa i ramarna. Kvalitet på hjul m.m. Körkänsla helt enkelt samt hur schysst den håller sig i längden.
 

Apansson

Torpare
Noll koll. Berätta!
4-5 fall på sjukt välanvända cyklar där framgafflar gått av. Man gör världens statement och går ut i vanlig media om att det är recall och det ska bytas (typ 10k+ cyklar) och sen finns det inte tillräckligt med gafflar för oss handlare att få tag på. Detta var typ i höstas och vi väntar fortfarande på ett par sändningar till :D
 
Topp