• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för motorcykel?

Moorflax

Patek
2-Faktor
Vi har ju en tråd med bilar så då är det väl läge att ha en om motorcyklar också.
För tillfället kör jag Triumph Bonneville -01 och en Vespa P200e -80:a
Vespan används för att åka ned på byn och handla, åka till jobbet ibland och lite nöjesåka.
Trajan får just nu nytt avgas, clip-on, tillbakaflyttade fotpinnar, andra stötdämpare, borttagen fram- och bakskärm, uppflyttad nummerplåt med mycket mera.

Har ägt andra hojar såsom:
Yamaha RD 350N -85 (Den utan kåpor)
Suzuki GSX-R750 -85 (gul med gröna flammor ;) )
Suzuki GSX-R1100 -91(körkortsdödare)
Kawasaki ZX-7R -97
Suzuki GSX-R1100 -91 (efter ett 10 år långt uppehåll så stod jag inte ut längre)
Harley Street Bob -07 (gick bra rakt fram. Ska man svänga och bromsa så finns det bättre hojar)
Vespa P200E -80 (äger fortfarande och kommer ALDRIG att sälja)
Ducati 900ss -94 (skönt ljud och bra svänghoj)
Triumph Bonneville -01 (Efter Vespan den slöaste men samtidigt den roligaste av de ovan)

bildtri.jpg


bob.jpg


duc.jpg


suz.jpg


vespa.jpg
 

Johan M

Cartier
Jag började med en Kawasaki Zephyr 750 men skådade snart ljuser och köpte en Ducati Multistrada 1000DS. Den har varit med mig sen 2006 och är ren och skär terapi att köra.
image.jpg


Ett tag hade jag även en Bimota DB2 men jag sålde den för två år sedan, trots att det är min drömhoj. Intresset var helt enkelt inte tillräckligt stort för en entusiasthoj.
image.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kör för lite nu för tiden, men i pch med att jag delvis jobbar som MC-mek har det körts lite av varje...
Har haft SV 650 och Mille R (på den tiden R betydde Race) privat, sedan kört (mer än provkört alltså) Mille factory 06, touno factory 07, RSV4 factory/R -10, SXV/RXV 550 06 och 08, F4 (gamla och nya, dock inte serie oro), F3 och Brutale 675.

Sen har jag provkört alla suzuki som finns, många kawor samt diverse modeller från "alla" tillverkare.

Skulle gärna ha en Bimota Tesi eller en R6 med turbo själv. Tiden, tiden...
 

demondave

Rolex
Fan, det här hjälper inte 30-årskrisandet. Blanketterna för lämp är beställda.

Är man riktigt jäkla dum om man blir sugen på en Triumph Street Triple som förstahoj? HELT grön, verkligen helt.

Nåja, först ska lämper fixas och se om man över huvud taget kan få igång en motorcykel ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Fan, det här hjälper inte 30-årskrisandet. Blanketterna för lämp är beställda.

Är man riktigt jäkla dum om man blir sugen på en Triumph Street Triple som förstahoj? HELT grön, verkligen helt.

Nåja, först ska lämper fixas och se om man över huvud taget kan få igång en motorcykel ;)

Är en lättkörd och bra nybiscykel
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fan, det här hjälper inte 30-årskrisandet. Blanketterna för lämp är beställda.

Är man riktigt jäkla dum om man blir sugen på en Triumph Street Triple som förstahoj? HELT grön, verkligen helt.

Nåja, först ska lämper fixas och se om man över huvud taget kan få igång en motorcykel ;)

Nja, det är väl egentligen inte någon bra förstahoj om man ska vara krass. Ganska mycket effekt och låg vikt kan bli alldeles för roligt :cool:
De nyare Sportstrarna är ju helt rätt! Nightster, Forty-eight och Iron är i mina ögon jättemycket snyggare än de fläskigare Hogarna.
 

mega

Rolex
Fan, det här hjälper inte 30-årskrisandet. Blanketterna för lämp är beställda.

Är man riktigt jäkla dum om man blir sugen på en Triumph Street Triple som förstahoj? HELT grön, verkligen helt.

Nåja, först ska lämper fixas och se om man över huvud taget kan få igång en motorcykel ;)
Tror det är en kanonbra första hoj! Och snygg.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Nja, det är väl egentligen inte någon bra förstahoj om man ska vara krass. Ganska mycket effekt och låg vikt kan bli alldeles för roligt :cool:
De nyare Sportstrarna är ju helt rätt! Nightster, Forty-eight och Iron är i mina ögon jättemycket snyggare än de fläskigare Hogarna.

Sportster togs fram för att möta konkurrensen från de lätta och motorstarka europeiska motorcyklarna, men inte fan är de riktiga HD..
 

DrDre

Patek
En Bimota med Ducatimotor kan ju aldrig vara fel! Vad var det för årsmodell och motor i den?

Om det är lite äldre varianter, så låter det som att det kan uppstå en närmast oändlig mängd fel....... :) Men visst är de rasande snygga.

Själv har jag betat av en Yamaha RD 350, Vespa 200, Yamaha SRX, en HD, och en Honda Africa Twin.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Om det är lite äldre varianter, så låter det som att det kan uppstå en närmast oändlig mängd fel....... :) Men visst är de rasande snygga.

Själv har jag betat av en Yamaha RD 350, Vespa 200, Yamaha SRX, en HD, och en Honda Africa Twin.

Det var en jäkla mix av högt och lågt :)
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Yamaha Virago 535 med mocktank och kylflänsar? När jag letade tyckte jag Streeten fanns över hela Sverige, var bor du?

Ugly ass Virago. Helt rätt, jag bor i Värmland. Hade en på gång nära men det sket sig. Som tur är har jag inte bråttom utan kan vänta tills rätt cykel dyker upp.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ugly ass Virago. Helt rätt, jag bor i Värmland. Hade en på gång nära men det sket sig. Som tur är har jag inte bråttom utan kan vänta tills rätt cykel dyker upp.

Går att hitta fina med bara ett par år på nacken för 110-120 inte så långt bort. Själv åkte jag 35 mil.
 

DrDre

Patek
Det var en jäkla mix av högt och lågt :)

När jag tänker efter så följer de nog ändå rätt väl min egen "livscykel". RD 350, en nervös rackar (nästan alla är kraschade nu) när man var yngre och vildare och gick på officershögskolan, Vespen (billig och skoj) när man pluggade, SRX när man ville varva ner och mognat lite, HD'n för att det var lite skoj på den tiden och sedan en Africa Twin för att få med frugan på lite längre resor men ändå behålla lite hojglädje och värdighet och hålla gubbhojarna stången.

Det tragiska är att nästa naturliga val blir, om man ska extrapolera baserat på historien, en Goldwing eller en BWM touring med inter-com anläggning. Eller en Electra Glide med all utrustning. :)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
En triumph är dock sjukt fina. Borde ta tag i mc körkort nu.. Känns så lockande när man sitter här..
 
Topp