• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för racercykel?

rolex84

Omega
2-Faktor
Själv kör jag en Trek Domane 4.3 - Carbon
Och en Garmin 405

:)
IMG_4469.JPG
garmin-forerunner-405-flat.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
En rasslig Scott S30 med 105/Tiagra. Går som pendlingscykel fem månader per år ca. Har inte tid eller ens lust att ge mig ut på långsträckor längre.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Najs. Specializeds racers(och MTB) är de bästa! Vad har du för modell/år?
Inte så kunnig på cyklar, vad jag förstår är det en -14, modellen heter tarmac samt något mer, har fungerar suveränt!
Levererad av Laurentius på forumet!
Hur många är vi här på ks som startar vätternrundan förresten?
 

Apansson

Torpare
SNeglat på att beställa en sånn o börja cykla själv. Är det en prisvärd hoj o börja med?

Det finns betydligt mer prisvärda cyklar, t.ex Trek madone 3.5, där har du nya 11-delade Ultegra i reglage, framvxl/bakvxl, vilket är de delar som känns. Styv och fin kolfiberram med typiskt standard racergeometri. En sån + en specialized romin-sadel så är du hemma i flertalet år kan jag säga!
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Enväxlad titan.. Grymt!
Coolt med bokhyllan sorterad på färg.. :)

Mm, var eller är egentligen fortfarande helsåld på SS, har cyklat enpetat i ett decennium, tränat, motionerat och flera motionslopp, men växlar är bra, inte minst för knän och orken. Så Canyon kommer vara växlad, även om jag lekt med tanken på att strippa den på kassett och kugghjul också.

Färgsorterad bokhylla "skyller" jag på sambon...
 

JSP

Breitling
2-Faktor
Mm, var eller är egentligen fortfarande helsåld på SS, har cyklat enpetat i ett decennium, tränat, motionerat och flera motionslopp, men växlar är bra, inte minst för knän och orken. Så Canyon kommer vara växlad, även om jag lekt med tanken på att strippa den på kassett och kugghjul också.

Färgsorterad bokhylla "skyller" jag på sambon...


Kul med fler likasinnade, kör fixerat till vardags och har efter ett par år med växlad racer "dualifierat" min fultysk så jag kör numer på en Canyon Ultimate AL 9.0 2x1 (50, 44 x 15).
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kör främst en riktigt bekväm hoj, Specialized Roubaix SL S-works där allt med undantag för vevarnarna är kolfiber (Dura Ace). Till den använder jag en gammal Polar S625x som dator, puls etc.
Sen har jag en gammal italiensk alu-hoj med handgjord ram (måttbeställd) samt en amerikansk Salsa Campeon med Scandium ram.
image.jpg
 

snajgel

Panerai
Mm, var eller är egentligen fortfarande helsåld på SS, har cyklat enpetat i ett decennium, tränat, motionerat och flera motionslopp, men växlar är bra, inte minst för knän och orken. Så Canyon kommer vara växlad, även om jag lekt med tanken på att strippa den på kassett och kugghjul också.

Färgsorterad bokhylla "skyller" jag på sambon...

Jag hojade också väldigt länge enväxlat, men satte förra året ihop en stålracer med växlar. Tyvärr har den inte fått så mycket tid på vägen som jag tänkt men jag gillar den.. :)

2012-09-23 16.13.55 (Small).jpg
 

ErikGBG

Audemars
Är någon intresserad av en värstingracer från trek så droppa ett pm. Pga lathet används den inte längre :)
 
Topp