• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för racercykel?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hade gillat dom om dom hade skrivit ut hela namnet... vad döljer dom egentligen? NWO? ;)
Detta är (Apansson) också en S-Works fast från 2007 fast märkningen är mer diskret och namnet frontas.
image.jpg

Denna var en reservram till Quickstep-stallet. Stor chans att det var Tom Boonens ram med tanke på hans/min längd.

Sen har jag precis knåpat ihop en cykel med klassiskt stuk med Scandiumram. Salsa Campeon
image.jpg
 

Apansson

Torpare
Detta är (Apansson) också en S-Works fast från 2007 fast märkningen är mer diskret och namnet frontas.
image.jpg

Denna var en reservram till Quickstep-stallet. Stor chans att det var Tom Boonens ram med tanke på hans/min längd.

Sen har jag precis knåpat ihop en cykel med klassiskt stuk med Scandiumram. Salsa Campeon
image.jpg

Mja, vissa av de "gamla" var ju sådär. Jag tycker det är fult. De körde det även på transition-cyklarna ett tag när de fortfarande gjordes. Enbart S-works är kaxigt och skriker attityd. Precis som sig bör på en så onödigt dyr cykel! ;)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mja, vissa av de "gamla" var ju sådär. Jag tycker det är fult. De körde det även på transition-cyklarna ett tag när de fortfarande gjordes. Enbart S-works är kaxigt och skriker attityd. Precis som sig bör på en så onödigt dyr cykel! ;)
Jo, jag håller väl med. De nya är både snygga och kaxiga. Men detta är den jag har. Otroligt bekväm är den dessutom, a magic carpet ride!
 

Apansson

Torpare
Jo, jag håller väl med. De nya är både snygga och kaxiga. Men detta är den jag har. Otroligt bekväm är den dessutom, a magic carpet ride!

Yep. Alla amatörer cyklar bättre på en komfortracer. Roubaix, Trek Domane, Scott Solace. Jag lovar att alla motionärer/ej proffscyklister cyklar vätternrundan snabbare på en sån än vad man gör på en Tarmac/Venge. :]
 

Marckus

Panerai
2015 är här i form av en Emonda SL8. Lite fel geo i förhållande till vad jag är van vid, men en slammad stam och fler grader så blir det bra. Just nu är det som att cykla skeppshult... Anmärker ni på pedalerna så försvarar jag mig med att jag 6 dagar av 7 befinner mig i skogen och ostar runt, varför spd är motiverat...
image-19.jpeg
 

rolex84

Omega
2-Faktor
2015 är här i form av en Emonda SL8. Lite fel geo i förhållande till vad jag är van vid, men en slammad stam och fler grader så blir det bra. Just nu är det som att cykla skeppshult... Anmärker ni på pedalerna så försvarar jag mig med att jag 6 dagar av 7 befinner mig i skogen och ostar runt, varför spd är motiverat...
image-19.jpeg
Skönhet[emoji3][emoji106]


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Trampar runt på denna, lite lätt utstickande pjäs :)

Nicolai ram med campanoglopryttlar är helt egenkomponerad.

Ingen vidare bild får gamla förrådet...

cykel.jpg
 

Apansson

Torpare
2015 är här i form av en Emonda SL8. Lite fel geo i förhållande till vad jag är van vid, men en slammad stam och fler grader så blir det bra. Just nu är det som att cykla skeppshult... Anmärker ni på pedalerna så försvarar jag mig med att jag 6 dagar av 7 befinner mig i skogen och ostar runt, varför spd är motiverat...
image-19.jpeg

Inte dåligt där mannen! Jäkligt trevlig cykel!
 

WBergdahl

Panerai
2015 är här i form av en Emonda SL8. Lite fel geo i förhållande till vad jag är van vid, men en slammad stam och fler grader så blir det bra. Just nu är det som att cykla skeppshult... Anmärker ni på pedalerna så försvarar jag mig med att jag 6 dagar av 7 befinner mig i skogen och ostar runt, varför spd är motiverat...
image-19.jpeg

En riktig skönhet!
Det enda som behövs göra är att kapa gaffelröret ;)
 

WBergdahl

Panerai
Kanske är lite OT, men det handlar fortfarande om cyklar!
Jag skulle vilja lätta min cykel så mycket det går, men spendera så lite pengar som möjligt, vad gör jag?
Har jag i dagsläget en ganska standard Specialized Tarmac Sport
 

Cyklisten

Cartier
Kanske är lite OT, men det handlar fortfarande om cyklar!
Jag skulle vilja lätta min cykel så mycket det går, men spendera så lite pengar som möjligt, vad gör jag?
Har jag i dagsläget en ganska standard Specialized Tarmac Sport
Ta liten flaska istället för stor. Kanske du redan gör men brukar droppa den kommentaren till folk som är jättenöjda när de har bytt till titanskruvar och sparat några gram. :)
 

carlanton

Audemars
Har ett relaterat dilemma:

Vänta två månader på Novatec CXD kanttrådshjul (~5000 med skivor och ny slang) eller köpa begagnade 38mm tubhjul från Kina för ~2000 med skivor men utan däck. Är inte jätteförtjust i stuket med högprofilfälgar, men de är ju billiga och tubdäck verkar ju vara mest korrekt. Samma vikt på båda alternativen.
 

carlanton

Audemars
I en märklig bytesaffär där min prestation bestod i att agera enabler för ett köp av heldämpad 29:a lyckades jag komma över den här:

image.jpg


Behöver en svinkort styrstam samt nya slitdelar och renovering av gaffeln och bromsar, så om någon har "ingång" hos lokal cykelhandlare... Annars måste vi väl kunna ordna MTBGTG i Hellas?
 
Topp