• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: vad sportar ni för SPORT?

mrt4

Cartier
2-Faktor
Har en gedigen kampsportsbakgrund, jujutsu, judo, goshindo och lite karate. Tränade ju jutsu i 8 år och hann få ett blått bälte innan jag struntade i graderingarna... Kanske var dumt, hade gärna haft ett svart bälte i garderoben :)

Har spelat bordtennis i många år, gjorde några säsonger i division 2 innan vänsterknät började krångla och motivationen tröt.

Nu är det gym 4-5 pass i veckan istället :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Har en gedigen kampsportsbakgrund, jujutsu, judo, goshindo och lite karate. Tränade ju jutsu i 8 år och hann få ett blått bälte innan jag struntade i graderingarna... Kanske var dumt, hade gärna haft ett svart bälte i garderoben :)

Har spelat bordtennis i många år, gjorde några säsonger i division 2 innan vänsterknät började krångla och motivationen tröt.

Nu är det gym 4-5 pass i veckan istället :)


Kul! Körde själv 8 år med jiu-jitsu och efter varje pass en halvtimma judo privat med min tränare. Fick dock bara graderingar i jiu-jitsu och inte judon då det mest var på skoj utanför ordinarie träningstid. Har dock tänkt att börja med judo på riktigt i höst och ska bli kul att se hut fort man kan få gå upp i graderna.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
15 år JuJutsu Kai
3 år Karate (Kyokushin)
1 år MMA
1 år boxning
numera lätt sparring och fys + lite gym & löpning när man hinner...
 
Kul tråd.
Själv ville ville man bli fighter i unga år. Blev upptäck av gympalärare som fäktare så det var mest fjolligt viftande med värja. Höll till hygglig prestation i skol SM någonstans i Kritaperioden. Sedan lade jag masken på hyllan. Måste hålla fokus så det har blivit kampsport. Wushu, kickboxning och numera BJJ. Markkamp är nytt för mig och mest en övning i ödmjukhet och förnedring so far. Sprickor i revben x2 och en allmänt smärtsam upplevelse. I Love it!
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Hästtjej (främst fälttävlan och körning av fyra och sexspann) som numera är springtjej, främst trail för det stora nöjets skull. Jag undviker allt som kräver bollsinne då jag är extremt bollfunktionsnedsatt/allergisk. Har funderat på att testa badminton då bollen inte är rund och därmed inte lika skrämmande. :D
Fjädern kan dock gå i hela 200-405km/h, så du får ta dig en funderare innan du börjar ;)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Fotboll i många år men bara "vanlig" träning sista åren som gym / löpning
Vore kul att testa någonting nytt men man ska ju hinna ta sig tid med :(
Jag leder KS fantasy PL ligan! Det räknas väl?
 

Enherre

Omega
Det blir mycket löpning som förberedelse inför gbg-varvet och flera OCR-lopp under året, gymar en del och försöker att spela mycket golf under sommaren.
 

WBergdahl

Panerai
aPGMA6R_700b.jpg
 

MrPlow

Rolex
Nu visar det sig att den mesta av min träningsvärk kommer från trädgårdsarbete. Räknas det som en sport? Materialsport är det iaf :)
 
Topp