Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Vegetariskt GBG

Diskussion i 'Lifestyle' startad av demondave, 22 juli 2016.

1. demondave
    Trådstartare

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    Jobb och sådant gav ett snabbt byte av resesällskap inför Springsteen imorgon. Från burgare och microbryggt till veggo och gärna microbryggt. Bor på Heden, konsert på Ullevi, men kan ju givetvis hugga en bulle för ett bra matställe. Måste inte vara all veggo, bara det finns seriösa veggoalternativ, inte en hög isbergs och några tomater liksom.

Vad rekommenderar fellow klocksnackare i Sveriges framstjärt? ;)

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Natur på Geijersgatan är suveränt i allmänhet och för din kravprofil i synnerhet (och gångavstånd från boendet / till Ullevi).
    For full disclosure; jag har viss närhet till restaurangen, så värdera mitt tips utifrån det.

Axitaxi och demondave gillar detta.
  3. Enherre

Enherre Friends of KS

Rekommenderar verkligen Restaurang Folk vid järntorget. Bra vegetariskt och roliga viner.

demondave gillar detta.
  4. Ruben

Ruben Borgare

Från:
    Göteborg
  5. demondave
    Trådstartare

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    502 Bad Gateway på hemsidan, så kan inte kolla menyn. Vad som skrivs om stället låter absolut intressant iaf :)

6. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Det är kanon - det går jag i god för.

Jag har ätit en hel del på Folk som tipsas om ovan också, men det är ett betydligt enklare kök (och avsevärt mycket svajigare i helheten).

demondave gillar detta.
  7. demondave
    Trådstartare

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    För att inte lämna lösa trådar.. (hö-hö)

Natur var fullsmockat när jag lite sent påkommet ringde och kollade platser. Storasystern Bord 27 var likaså fullt, men om vi var villiga att gambla på vädret fanns ett par utebord för först till kvarn. Knatade bort på vinst och förlust, väl där visade det sig att dom höll ett avbokat innebord åt oss. Mycket snyggt!

Käket var absolut gudomligt. Efter förrätten var jag redo att bli vegan, efter ryggbiffen till huvudrätt bestämde jag mig för att fortsätta som köttätare med svaghet för bra grönsaker.
    Köttet var grymt, riktigt bra, ändå var det lekfullheten och smakerna med och från grönsakerna som imponerade bäst. Bruléen till dessert var himmelsk i all sin enkelhet.

Snyggt gjort av köket att på stående fot anpassa sig till sällskapets kosttekniska önskemål. Servitrisen hintade om att veganskt inte är något problem alls med lite förvarning, tips vid bokning alltså. Både jag och sällskapet var imponerade och nöjda ändå.

Betyg:
    Lätt fem strypta sillar av fem möjliga!

Lowe92, theargonaut, meo_swe och 1 annan gillar detta.