• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Veterandagen 140529

Simpatico

Rolex
Hallo gott folk.

Ville bara upplysa er om att idag är det Veterandagen och så blev jag nyfiken om det finns några fler Veteraner här inne på detta eminenta forumet.
Vet att det surras en hel del om klockor ute på missionerna och det beställdes en ansenlig mängd klockor efter några löner.

En text som sammanfatta en hel del av vad jag känner idag. Tagen rakt av från nätet.

Idag är det Veterandagen.
Det handlar inte om att glorifiera individen som med vapen i hand ger sig ut i strid. Det handlar inte om det är politiskt rätt eller ...fel.
Denna dag handlar om att lyfta fram individen som valt att göra en insats, individen som valt att lämna sitt trygga hem för att göra skillnad på ett eller annat sätt i främmande land så att andra skall kunna få det bättre.
Det handlar om individen som skaffat sig bröder och systrar för livet genom att dela dessa mödor i främmade land.
Denna dagen handlar om de systrar och bröder som inte längre finns med oss av olika anledningar men även de systrar och bröder som fortfarande står sida vid sida stolta för att ha gjort skillnad!
Sträck på er Veteraner, idag är det vår dag!! Ni kommer alltid finnas i mitt hjärta!!


Slänger upp en bild på mina två trotjänare som varit med mig ute på mission. Väldigt nöjd med deras prestation.
IMG_1826.JPG


En Suunto samt en trött Citizen.

Må fint.

-Say hello to the Pinkey´s!!!!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Libanon (104:an) och Bosnien (BA02) samt en vända på Västbanken som civil observatör (TIPH) för länge sedan. Mina erfarenheter av utlandstjänst har såklart format mig som person, och jag tänker tillbaka på mina missioner med värme. Har dock lite svårt för olika jippon som går ut på att få allmänheten att visa vördnad och tacksamhet för veteraners insatser. I synnerhet efter diskussionen som Johanne Hildebrandt drog igång kring insatsen i Afghanistan som i stort gick ut på att den som inte varit i utlandstjänst inte hade rätt att ifrågasätta Sveriges deltagande. Ett deltagande som med rätta kan ifrågasättas.

Tycker också att det är pinsamt varje gång jag ser kungen i militär uniform. Snacka om devalvering av gradbeteckningar.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
lmmKtSt.jpg


Klockan har suttit på min arm när jag som soldat och senare officer tjänstgjort på Kosovo (2ggr), Afghanistan (3ggr) eller Mali (1gång). Jag är inte heller så värst sugen på jippo (JoberMan) men vet att det betyder mycket för många så säger ÄNTLIGEN för deras skull! Alla är vi olika och det ska även synas i den fria politiska debatten. En markant skillnad i uppmärksammandet av soldater och sjömän de senaste åren vilket säkert bidrar till att fler väljer att tjänstgöra del av sitt liv i FM.

PERGITE
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Oj va kass jag var på att skriva idag. Ha gärna överseende ;) (har försökt ändra men går inte, datorn vill att jag ska ses som en fåntratt)
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Inte jättemycket för dessa jippon, men det är bra att det uppmärksammas att det finns veteraner.

//PIC
FS 21, 26
 

meo_swe

Audemars
Kudos till er grabbar!
Träffade på ett gäng la01:eek:r idag på armémuseum, de firade tioårsjubileum.
Såg man någon KSare måhända?
 
Topp