• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - Vilka är dina totala hjärnsläpp?

meo_swe

Audemars
Hjärnan är en helt fantastisk skapelse. Tänk att denna lilla geggiga klump skapat saker som automatiska urverk, avancerade matematiska formler och nanoteknik. Men ibland kommer ju de där tillfällena när man ska klia sig på näsan, och istället så petar man sig i ögat... :|

Så vilka är era totala hjärnsläpp? Jag tänkte börja med några av mina:

1. Slötittar på tv en fredagskväll med en öl på bordet. Jag ska byta tvkanal, och böjer mig över bordet (och ölen) för att komma åt fjärren. Nyser precis över ölen, så öppningen kommer preciiiis över mitt öga, vilket resulterar i en blåtira alá tecknad film som satt i över en vecka.

2. Tränar personlig färdighet på jobbet. Ett moment är att man ska skjuta en huvudfigur, springa fram till en mur, kasta in en granat (övningsgranat) igenom en dörr, och sen skjuta en annan huvudfigur. På väg mot muren så halkar jag och drattar på röven, får någon sorts felkoppling och kastar granaten rakt över axeln, och missar dörren med ett par meter och sen bara sitter där och ser ut som bambi på hal is.

Jag kommer säkert komma på ett par till, men fyll på med era totala hjärnsläpp! :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Haha, detta kan bli en grym tråd. Ska komma på lite kul saker som man gjort.

Det jag kommer på nu är dagen innan tenta när man gör iordning pennor osv till morgonen, på morgonen till tentan hittar jag inte miniräknaren och letar och letar, får ta en icke-grafritande räknare(katastrof i detta fall) och går till tentan som ändå kanske går att klara utan den.... Tentan gick sådär och grafräknaren hittade jag i kylskåpet när jag kom hem. :mrgreen:
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
En tidig morgon så går jag sömndrucken till toa. Öppnar dörren och slår dörren rakt i ansiktet på mig själv, med kraft. Vet faktiskt inte hur jag lyckades med det?
 

John R

Panerai
Var för någar år sedan uppe hos tjejens föräldrars fjällstuga. Långfärdsskidor stod på schemat och det kan ju jag. Det var bara 20 år sedan sist. Dra iväg på plan mark och det går galant. Men tillslut kommer den första backen visserligen inte jättebrant. Börjar åka ner för och inser att jag vet ju fan inte hur jag får stopp på skidorna. Inse även då att detta kommer gå åt helvete. Nästan nere för backen så är fallet enda utvägen då jag inte har kolla
alls. Jag hamnar i en konstig sidovinkel och de första kroppsdel som slår i är min vänstra rövskinka. Resten av kroppen vill fortsätta framåt av naturlagens kraft. Detta resulterar i att det känns som min röv rivs upp till nacken.

Ligger bara still och önskar livet ur mig en lång stund!

Sedan har vi den klassiska gå och pissa på krogen. Bra packad står man och håller cigge och pitten med samma hand. Märker inget först då alcoholen bedövar rejält. Efter ett tag inser jag att min hjärna försöker prata med mig.

-Hörre du di jävla idiot. Det gör just nu jävligt ont på din kuk.

Kollar ner och ser då cigglöden ligga vila på ollonet.

Satt på en stoll i flera minuter med monumental smärta. Det kändes som kullorna och hela organet ville fly kroppen! Aj aj!

Kan även rekommendera att inte hacka chille och hålla i pitten med samma hand. Chille och kuk går inte ihop! Detta
misstag gör man bara en gång!!

/John R
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Skulle backa ut bilen från min p plats kollar spegeln där står grannens bil bakom som alltid backar sen tar det stopp jajamen jag backar på hans bil :oops: pinsamt att ringa och förklara läget vill jag lova
 

Ricrob

Patek
Ojojoj.. Har många men börjar med den senaste som hände för ett par veckor sedan; Hade duschat, stod med handduk runt midjan och groomade lite, för att sedan ta en topz och börjar gnugga högraörats insida. Får för mig att göra det medan jag går ut till sovrummet för att klä på mig lite soffkläder, och låter topzen sitta kvar i örat medan jag drar på mig pyjamasbyxor och sen.. Ja, nu fattar ni ju redan vad som komma skall.. Sen ska jag sätta på mig ett linne och har vid det här laget glömt topzen, som får en rejäl knuff av höger axel, när jag höjer armarna över huvudet och det resulterar i att topzen åker in så att ca 2 cm sticker ut... Resten gnuggar höger hjärnhalva! :eek: Satan så ont det gjorde och tiden efter med gravt nedsatt hörsen, lock, väsande ljud, sårvätska rinnande ur örat osv var inte kul! Det gick bra iaf, inga sjukhusbesök behövdes och nu har det läkt ok och hörseln är återställd.

Bespara mig snacket om att inte peta öronen föresten.. Kör hellre in en topz ibland och har rena öron, än att gå runt med gegga i dem. :mrgreen:
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Rolig tråd! John R: du är sjuk!

Känns som man har för många dumma historier.

En enkel är att glömma fälla ner stödet när man ska parkera motorcykeln. Rekommenderas ej.

En annan är ha på gasen i grillen ett par minuter medan man försöka få den inbyggda gnistan att fungera, innan man till slut böjer sig över grillen och tänder med tändsticka. Behövde iaf inte raka mig på ett par dar.

Luftpistolkrig och att skjuta sig själv med soft air gun för att känna hur det kändes hör tonåren till. :D
 

meo_swe

Audemars
Det där med att smeta chili på snasen är ingen hit måste jag säga!
Eller klia sig i ögat efteråt.... Eller pilla sig på ollonet efter ha smetat tigerbalsam på benen....
 
Ricrob skrev:
Ojojoj.. Har många men börjar med den senaste som hände för ett par veckor sedan; Hade duschat, stod med handduk runt midjan och groomade lite, för att sedan ta en topz och börjar gnugga högraörats insida. Får för mig att göra det medan jag går ut till sovrummet för att klä på mig lite soffkläder, och låter topzen sitta kvar i örat medan jag drar på mig pyjamasbyxor och sen.. Ja, nu fattar ni ju redan vad som komma skall.. Sen ska jag sätta på mig ett linne och har vid det här laget glömt topzen, som får en rejäl knuff av höger axel, när jag höjer armarna över huvudet och det resulterar i att topzen åker in så att ca 2 cm sticker ut... Resten gnuggar höger hjärnhalva! :eek: Satan så ont det gjorde och tiden efter med gravt nedsatt hörsen, lock, väsande ljud, sårvätska rinnande ur örat osv var inte kul! Det gick bra iaf, inga sjukhusbesök behövdes och nu har det läkt ok och hörseln är återställd.

Bespara mig snacket om att inte peta öronen föresten.. Kör hellre in en topz ibland och har rena öron, än att gå runt med gegga i dem. :mrgreen:


Testa att bada och dyka från klippor ner i medelhavet i 3 veckor i sträck, för att varje gång du är uppe ur vattnet använda dina ear inn-pluggar till att lyssna på musik.

Det innebär att du trycker in sand och salt långt in i örat.
Doktorn fick spola i evigheter innan det lossnade!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: OT - Vilka är dina totala hjärnsläpp?

Jag har gjort så jävla korkade grejer att jag nästan blir gråtfärdig av skam men kan väl dela med mig av ett par av de mindre puckade....

Föreställ er en rätt ung jur.stud som efter ett års spanande äntligen vågade bjuda ut klassens hetaste tjej. Föreställ er Sturegallerian en kväll med sagde stud och sagda pudding dejtar första gången över ett glas vin. Föreställa er hur studen går rakt in i en glasdörr inne i gallerian trots att sagde snubbe faktiskt visste att det var en dörr men var så tagen av situationen att han inte kom sig för att öppna. Tänk er nu också att puckot spräckte ögonbrynet och smällde till snoken med rejält blodvite som följd. Fast ligga fick han så han kanske inte var så jävla dum....

Snabbspola 13 år och sätt snubben på en rätt snabb cykel med spd, något snubben inte är van vid. Han cykelpendlar till jobbet och väl framkommen hejar han på ett gäng kollegor, är så utmattad att han glömmer klicka ur och välter. Tänk er att killen gör detta tre gånger samma vecka inför samma kollegor. Det kastades många menande och beklagande blickar en tid....
 

Rivalen

Rolex
Stängd bro i Sotenkanalen skall man inte försöka passera med båt med 1,5 mter för hög mast...

OK, jag har en drös av förklaringar och omständigheter som är på min sida, men "at the end of the day" - jag hade ansvaret och det var jag som inte fick till det! Konstigt nog höll båt och människor trots att kraften i rekylen (masttoppriggat - annars hade den snäppt av) skickade in vatten över akterspegeln.

När vi skakade lade till I Hunnebo - berättade för grannen - han hjälpte oss kolla riggen och menade att det var inte mycket att orda om. Han hade varit ensamseglare ovh berättade att hans förra båt hade sjunkit under honom på mindre än 2 minuter mitt ute i Indiska Oceanen - troligen seglat på en halvsjunken container. Han hann precis få med sig livflotten och blev upplockad efter två veckor.

Jaja - det var kortversionen, men allt skall ju sättas i perspektiv och det gjorde denne vänlige båtgranne för oss skärrade bromarodörer.

:D
 

meo_swe

Audemars
Inga fler som vågar erkänna sina idiotier?

jag kan bidra med två st. som jag lyckades med igårkväll!
jag och Chef förhållande skulle gå och lägga oss, kolla på någon mysig film på tv och ha lite gos sådär. Smart som jag är så tar jag med mig en god ale att dricka till filmen.
Först och främst så när jag precis kommit till sängen så blir jag uppskickad för att släcka taklampan. jag tar sats och reser mig upp, problemet är bara att jag lägger all min vikt på höger hand, och under höger hand ligger min flickväns hand. Så efter lite skrik och skrän och ett antal förlåt så får jag komma tillbaka till sängen, bara för att lyckas välta ut min ale rakt i sängen...

Ibland är det ett under att jag inte är singel... :D
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag har suttit och garvat konstant nu när jag läst denna tråd!

@John R: det är skönt att det finns, svart på vitt, folk som är minst lika sjuka i huvudet som en själv, du och jag på en GTG och denna tråd kommer att få 20 inlägg till :roll:
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Glömt bromsskivelåset i framhjulet på hojen ett otal ggr och stått på näsan. Ett par ggr med exfrun bakom mig.

Det näst dummaste jag gjort var nog när Spence lurade mig och en annan polare att gnida en kluven chillifrukt på ollonet. Till mitt försvar ska sägas att vi inte var nyktra och Spence gjorde det först, bara för att få oss att göra det. Alla tre stod sedan i åtminstone 20 min och sköljde snorrarna under kallt vatten och skrek, en i köket, en i badrummet och en på gästmuggen. En märklig förfest som jag aldrig glömmer.
Det dummaste jag gjort (även det på fyllan) var att åka på handräcket till rulltrappan i tunnelbanan. Längst ned stack det upp en liten låda för nödknappen som höften slog i med typ 100 knyck. Hade svårt att gå på en vecka efter att jag nyktrat till.
 

Jonaz

Rolex
Fick feberhet fd flickvän att visa sin uppskattning oralt, missade att det sögs på en vick's frisk samtidigt. Det är en upplevelse jag gärna inte får igen. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt rolig läsning.

Senast i lördags tyckte jag att den var en jätte bra idé att på natten i den värmländska skogen börja svetsa med bar överkropp. Bildbevis finns och är ni riktig snälla kanske jag lägger ut det här. Kan intyga att det var INTE skönt på ngt sätt, men rätt kul i efterhand.
 

meo_swe

Audemars
leben skrev:
Sjukt rolig läsning.

Senast i lördags tyckte jag att den var en jätte bra idé att på natten i den värmländska skogen börja svetsa med bar överkropp. Bildbevis finns och är ni riktig snälla kanske jag lägger ut det här. Kan intyga att det var INTE skönt på ngt sätt, men rätt kul i efterhand.
Detta måste vi ju få se bilder på!
Jag har faktiskt aldrig sett bilder på hur en barbröstad överkropp ser ut efter ett par loppor... :D

Vi kan ta ett ev. blivande hgjärnsläpp redan nu.. En kollega har hotat med att möblera om ansiktet på mig om jag någonsin rör honom igen. Ska ta ett samtal med människan imorgon, och ge honom chansen att försöka.. Detta kan bli roligt.
Att tillägga är kanske att killen vart anställd under ett år, haft ett par samtal med chefer i alla de skikt om sitt attitydsproblem, och är även en ganska liten man (tänk att man kan örfila honom medvetslös)...
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
...

Luftpistolkrig och att skjuta sig själv med soft air gun för att känna hur det kändes hör tonåren till. :D

Luftpistolkrig! hahahaha, en gammal klassiker

Själv måste väl mitt största totala hjärnsläpp vara att tatuera in Omegaloggan på axeln (givetvis på fyllan, var i Grekland och skulle göra något grekiskt). Fear not.... den är borttagen sedan en tid kan tilläggas, tack för modern läkarvård
 

The Pell

Cartier
För några somrar sedan skulle jag hälsa på en vän på södra Gotland (jag bor i Mölndal, söder om Göteborg). Kom på att när ändå vädret skulle bli gött så kunde jag ju lika gärna cykla dit, så får man se lite av Sverige på vägen. Övervägde karta, men kom fram till att det skulle bli "mer sport" utan, följa stjärnorna och lokalsinnet, typ.

Denna sista detalj hade en vän särskilt roligt åt.

Gav mig iväg en onsdag kl 12. Fordonet var dåvarande tjänsteditot — en postcykel utan växlar. Tältet i ena väskan och liggunderlaget i andra. I framkorgen vattenflaskor och engångsgrill. Varmt som bara fan så det blev tämligen täta dryckespauser. Kom till Borås någon gång på eftermiddagen. Provianterade lite dryck och fortsatte. Problemet vara bara att jag hade tappat bort motorvägen, som hittills hade varit min kompass. Försökte febrilt minnas de olika vägnumren från kartan som jag trots allt hade studerat dagen innan. I Borås "förorter" hittade jag trots allt en väg ut, i vad som kändes som tämligen ost, sydostlig riktning. Trampade på rätt bra under eftermiddagen och kände hur mil lades till mil. Ser en skylt närma sig och blir såklart nyfiken på vart jag har kommit.

Varberg N, 1000 m.

Finns det två Varberg tänkte jag tills kylan spred sig genom min genomsvettiga kropp. Varberg? Kan det vara så jävl...?

Vågade inte fortsätta för att ta reda på huruvida det fanns två Varberg utan ringde istället upp ovan nämnda (redan roade) vän och gav honom vägnumret och lät honom upplysa mig om min position. Det gjorde han — sååå gärna! Sedan skrattade han, och skrattade och skrattade. Jag lade på och vände helt om, cyklade som en jävla blådåre och hann precis tillbaka till Borås, hittade rätt väg, samt en dunge att tälta i, innan mörkret lade sig.

Hur det gick i övrigt? Rätt bra ändå. Resten av resan förflöt utan några malörer. En solig månad på sudret. Sålde postcykeln till en bonde för 1000 kr vilket räckte till både flygbiljett hem och en öl på planet.

Sensmoralen: vete fan :) Cykelsemestrar är kul och rekommenderas!
 

oskarponken

Panerai
Haha skön tråd.

För sisådär tio år sedan, ordentligt på fyllan, hamnade jag i en hätsk diskussion med ägaren till en gatuköksvagn. Väldigt oklart varför men jag bestämde mig för att lära gubben en läxa genom att med mina superkrafter jag alltid tror mig ha på fyllan hoppsparka omkull nämnda gatuköksvagn.

En bruten fot, ett avslitet ledband, några veckor på kryckor, en gatuköksvagn som inte rörde sig en jävla millimeter och en avslutad karriär som ninja blev resultatet.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Gavve skrev:
Fryken skrev:
...

Luftpistolkrig och att skjuta sig själv med soft air gun för att känna hur det kändes hör tonåren till. :D

Luftpistolkrig! hahahaha, en gammal klassiker

Själv måste väl mitt största totala hjärnsläpp vara att tatuera in Omegaloggan på axeln (givetvis på fyllan, var i Grekland och skulle göra något grekiskt). Fear not.... den är borttagen sedan en tid kan tilläggas, tack för modern läkarvård

Visa bild på tatueringen OCH ärret. ;)

Appropå fylletatuering satt jag som 20-åring på ett hostel i Sydney och drack Jack Daniels och läste The Dirt. Sen dess har jag "Tommy Nikki" tatuerat på överarmen. Varför Mick och Vince utelämnades vet jag fortfarande inte.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
Visa bild på tatueringen OCH ärret. ;)

Appropå fylletatuering satt jag som 20-åring på ett hostel i Sydney och drack Jack Daniels och läste The Dirt. Sen dess har jag "Tommy Nikki" tatuerat på överarmen. Varför Mick och Vince utelämnades vet jag fortfarande inte.

tror dessvärre att de bilder som finns ligger på en lös hårddisk som ligger i någon låda från Linköping jag ännu ej packat upp, men får försöka få fram den.

Vilket ärr menas? Det jag fick när jag blev knivskuren av ett förortsgäng? ;)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Gavve skrev:
Fryken skrev:
Visa bild på tatueringen OCH ärret. ;)

Appropå fylletatuering satt jag som 20-åring på ett hostel i Sydney och drack Jack Daniels och läste The Dirt. Sen dess har jag "Tommy Nikki" tatuerat på överarmen. Varför Mick och Vince utelämnades vet jag fortfarande inte.

tror dessvärre att de bilder som finns ligger på en lös hårddisk som ligger i någon låda från Linköping jag ännu ej packat upp, men får försöka få fram den.

Vilket ärr menas? Det jag fick när jag blev knivskuren av ett förortsgäng? ;)

Kastade du dig inte framför en kula som var ämnad för Micke/Jonas? :lol:
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
oskarponken skrev:
Haha skön tråd.

För sisådär tio år sedan, ordentligt på fyllan, hamnade jag i en hätsk diskussion med ägaren till en gatuköksvagn. Väldigt oklart varför men jag bestämde mig för att lära gubben en läxa genom att med mina superkrafter jag alltid tror mig ha på fyllan hoppsparka omkull nämnda gatuköksvagn.

En bruten fot, ett avslitet ledband, några veckor på kryckor, en gatuköksvagn som inte rörde sig en jävla millimeter och en avslutad karriär som ninja blev resultatet.

Underbart!
 
Topp