• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vilka ska jobba i helgen?

16610

Patek
2-Faktor
Go morgon! vilka ska jobba i helgen? Jag vill ägna en tanke åt er. Ska själv jobba.
Är på kontoret nu och klämt en BLT och en 380ml Brämhults jordgubb/lime och undrar om jag inte ser "Rivalen" som bor mitt emot=)
Idag blir det kontoret och imorgon blir det VPN hemma.
FAN! vad tråkigt att jobba helg
 

JayJay

Rolex
Lider med dig. Ska faktiskt INTE jobba i helgen... men har gjort det de två föregående så ja anser mig vara förtjänt av lite ledigt.

Jobba inte ihjäl dig nu.
 

16610

Patek
2-Faktor
Lider med dig. Ska faktiskt INTE jobba i helgen... men har gjort det de två föregående så ja anser mig vara förtjänt av lite ledigt.

Jobba inte ihjäl dig nu.

Då är du verkligen förtjänt av en ledig helg. Jag ska bara köra några timmar. Måste bli klart till på måndag med en etapp. Jag har lite samgranskning och pill så kommer hinna bli klar. Det roliga är att detta var den enda helgen jag och sambon hade ihop så blev det såhär=) De löser sig...
 

demondave

Rolex
I stora drag varannan helg för min del. Den här helgen är varannan. Ska ut och jobba nu, men drar mig lite för pissregnet här. Att kliva ur sängen blir svårare ju hårdare regnet piskar mot fönstrena :)
 

16610

Patek
2-Faktor
jag lider med er. Jag har turen att vara inne och jobba... I Borås regnar det och blåser som bara den, inget väder att vara ute i
 

carlanton

Audemars
Som handelsanställd kan jag inte klaga; 100% OB efter 12 på lördagar och 100% hela jävla söndagen. Jättefel tycker jag på ett ideologiskt plan. Samtidigt är det kul att få nästan 1000 kronor för att leka affär i fyra timmar.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Go morgon! vilka ska jobba i helgen? Jag vill ägna en tanke åt er. Ska själv jobba.
Är på kontoret nu och klämt en BLT och en 380ml Brämhults jordgubb/lime och undrar om jag inte ser "Rivalen" som bor mitt emot=)
Idag blir det kontoret och imorgon blir det VPN hemma.
FAN! vad tråkigt att jobba helg

Blir jobb hos mig med :(
 

carlanton

Audemars
Självklart så jobbar jag helg :)

Låter bra det carlanton, 100% under helger förutom mellan 00:00-05:00 då är det 200% och vardagar efter 16:00 100% OB


Men det är ju ändå förståeligt eftersom hantverk i regel fortfarande sker måndag-fredag 06.00-17.00, förutom när man sparar till sin guldrolex och tar alla möjliga och omöjliga pass. Då kan det gott kosta extra för den elake rovkapitalisten att tvinga sina stackars slavarbetare att jobba helg. Inom detaljhandeln blir det lite konstigt, eftersom att det är helgerna som drar in pengar och kräver mycket personal. Handelsavtalet har sin grund i en tid där inga butiker hade öppet på söndagar, därför var det nog inte så stor grej för arbetsgivarsidan att gå med på OB-tillägget.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Ja det är fruktansvärt jobbigt!:)

20131026_095618_3_bestshot_zps75696748.jpg
 

Målarn

The Steak
Men det är ju ändå förståeligt eftersom hantverk i regel fortfarande sker måndag-fredag 06.00-17.00, förutom när man sparar till sin guldrolex och tar alla möjliga och omöjliga pass. Då kan det gott kosta extra för den elake rovkapitalisten att tvinga sina stackars slavarbetare att jobba helg. Inom detaljhandeln blir det lite konstigt, eftersom att det är helgerna som drar in pengar och kräver mycket personal. Handelsavtalet har sin grund i en tid där inga butiker hade öppet på söndagar, därför var det nog inte så stor grej för arbetsgivarsidan att gå med på OB-tillägget.

Stackars slavarbetare?? Haha knappast :) och Ingen tvingar mig till helgjobb..
 

carlanton

Audemars
Stackars slavarbetare?? Haha knappast :) och Ingen tvingar mig till helgjobb..


Nä, jag var självklart ironisk. Men det är ju lite den Keops pyramid-myten som kollektivavtalen bygger på: på ena sidan har vi elaka feodalherrar som tar varje chans att piska sina livegna, på andra sidan har vi de ärliga arbetarna som måste skyddas av staten.

I verkligheten har vi bara vanliga människor som vill tjäna pengar och ha det gött.
 

Silon

Omega
Jobbade igår kväll, på söndag blir det även till att jobba 17:00-23:45. Ganska soft kvällspass så det blir trevligt.
 
Topp