• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT- Vilka ska springa Göteborgsvarvet / Stockholm Marathon?

Kson

Patek
2-Faktor
Nu är det bara en vecka kvar till Göteborgsvarvet! Finns det några Klocksnackare som ska springa?
Jag ska självklart löpa och det blir mitt tredje år.

Det blir mitt första Stockholm Marathon.

Måste ju finnas någon här som ska springa??

Under detta lopp kommer jag spotta G-shock, vad kommer ni spotta?

3U2Guke.jpg



/ Kristoffer
 

David

Bödeln
Inte jag, däremot har jag precis lagt vantarna på en startplats till Vätternrundan. För min del blir det GMT Master eller Explorer II, jag använder 24h-visaren för att hålla reda på tiden.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Inte jag, däremot har jag precis lagt vantarna på en startplats till Vätternrundan. För min del blir det GMT Master eller Explorer II, jag använder 24h-visaren för att hålla reda på tiden.

Hade planer på att köra det med fast tiden räckte inte till tyvärr.. Har du cyklat det innan?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Funderar på anmäla mig till DN halvmarathon, ett helt känns som jag inte är i form för!
 

Genta

Cartier
Springer Stockholm Marathon med Garmin GPS. Äntligen får man springa på Stockholms gator utan en massa bilar i vägen!
 

kapiim

Breitling
Tredje året för min del man tar sig an Göteborgs gator. Mycket roligt lopp, förutom all trängsel på vissa ställen. Garmin 305 på handleden!
 

TKVF

Panerai
Hade jag haft tid och orkar springa hela 21 eller 42 km så hade jag tagit min Sunnto Ambit runt handleden. Den har ju det mesta förutom kadensmätare för fötterna, det är nog dock det enda den saknar för en löpare, om man är intresserad av det.

Det är klockan till höger. Vänster är en kompass, och mitten en dykdator.

dna-man-1.jpg
 

KMS

Rolex
Varvet för tredje gången. Skulle vart fjärde gången om det inte hade vart för min son som tvunget just skulle födas ett par timmar innan start för två år sen... (men det var ju värt det:))

Garmin Forerunner 305 ( men den är ju katastrofal ful:)) Någon gång får jag ta mig upp och testa 08 Maraton!
 

The Pell

Cartier
Varvet nästa lördag och det blir 10-årsjubileum för mig. En första generationens Garmin Forerunner (stor men grym) sitter på armen som vanligt.

Lycka till alla som ska springa!
 
Sprang varvet, marathon och lidingöloppet förra året. I år blir det likt David Vätternrundan och slänger in Vansbro och Lidingö efter det.

Kommer köra min fula och slitna Garmin 305. Hoppas dock att man ska slippa behöva GMT funktion för att hålla tiden :)
 

kapiim

Breitling
Hehe, 305an är en riktig arbetshäst! Tycker den rektangulära skärmen är grym, kikat på nyare från Garmin men inte lika förtjust i de runda/ovala skärmarna.
 

Barda

Cartier
Blir ingen mara för mig i år. Däremot Vättern (start: 05:46 lördag morgon om någon på KS är sugen på att bilda klunga)
På armen sitter en Garmin xt910, nöjd som tusan! Men är fortfarande sugen på att seiko ska göra en automatisk pulsklocka med GPS... ;)
 
U

urinvånaren

Guest
Sprang själv Göteborgsvarvet -92 vissa av er var kanske inte ens inte födda då?;)
Klarade förresten knappt ta mig igenom loppet minns jag...:confused:
 

KMS

Rolex
Lycka till alla som skall springa idag, det kommer bli VARMT!:)
Om nån KS are vill hälsa under loppet så är jag killen i shorts och t-shirt och en Garmin Forerunner 305!
 

kapiim

Breitling
Nå, hur gick det för er andra som sprang? Var tredje gången jag sprang och jag har aldrig varit med om något värre löpmässigt.

Fruktansvärd värme och väldigt blåsigt, energin tog verkligen helt slut, och då drack jag ändå på varenda station. Sen vid Vasaplatsen började det hagla (!) och blåsa extremt mycket, blev i alla fall nerkyld och kunde sedan löpa de sista kilometerna i lite bättre fart. Ölen efter loppet har nog aldrig smakat godare i alla fall! :)
 
Nu är det bara en vecka kvar till Göteborgsvarvet! Finns det några Klocksnackare som ska springa?
Jag ska självklart löpa och det blir mitt tredje år.

Det blir mitt första Stockholm Marathon.

Måste ju finnas någon här som ska springa??

Under detta lopp kommer jag spotta G-shock, vad kommer ni spotta?

3U2Guke.jpg



/ Kristoffer

Min inställning är att jag spottar på alla som motionerar/tränar.
Ni arbetar alldeles för lite fysiskt.
Skaffa er ett produktivt och slitigt arbete så slipper ni slösa tid på motion.
Old style;)
 
Topp