Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT- Vilka ska springa Göteborgsvarvet / Stockholm Marathon?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Kson, 11 maj 2013.

1. Kson
    Trådstartare

Kson Friends of KS

Nu är det bara en vecka kvar till Göteborgsvarvet! Finns det några Klocksnackare som ska springa?
    Jag ska självklart löpa och det blir mitt tredje år.

Det blir mitt första Stockholm Marathon.

Måste ju finnas någon här som ska springa??

Under detta lopp kommer jag spotta G-shock, vad kommer ni spotta?

/ Kristoffer

2. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Jag skulla antagligen spotta blod om jag försökte...:)

Rille, paradis och Buck gillar detta.
  3. David

David Bödeln

Inte jag, däremot har jag precis lagt vantarna på en startplats till Vätternrundan. För min del blir det GMT Master eller Explorer II, jag använder 24h-visaren för att hålla reda på tiden.

Fabian och RicVin gillar detta.
  4. Kson
    Trådstartare

Kson Friends of KS

Haha bra sagt! :)

5. Kson
    Trådstartare

Kson Friends of KS

Hade planer på att köra det med fast tiden räckte inte till tyvärr.. Har du cyklat det innan?

6. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Funderar på anmäla mig till DN halvmarathon, ett helt känns som jag inte är i form för!

7. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Jag kan ha i åtanke när jag hör om loppet att du kommer springa det Kson , närmare än så kommer jag nog inte ;)

8. Genta

Genta Borgare

Springer Stockholm Marathon med Garmin GPS. Äntligen får man springa på Stockholms gator utan en massa bilar i vägen!

Kson gillar detta.
  9. kapiim

kapiim Torpare

Från:
    Uppsala
    Tredje året för min del man tar sig an Göteborgs gator. Mycket roligt lopp, förutom all trängsel på vissa ställen. Garmin 305 på handleden!

Kson gillar detta.
  10. joey

joey Stadsbo

Kör Sthlm Marathon. Det blir det åttonde gången och antingen får Swatch eller Suunto hänga med. [​IMG]

Barda och Kson gillar detta.
  11. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Hade jag haft tid och orkar springa hela 21 eller 42 km så hade jag tagit min Sunnto Ambit runt handleden. Den har ju det mesta förutom kadensmätare för fötterna, det är nog dock det enda den saknar för en löpare, om man är intresserad av det.

Det är klockan till höger. Vänster är en kompass, och mitten en dykdator.

kapiim och Kson gillar detta.
  12. David

David Bödeln

Jupp, förra året.

Dessvärre är två eller tre spinning-pass den enda träningen jag fått sedan dess, så det ska bli intressant.

MKRGG och Kson gillar detta.
  13. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Varvet för tredje gången. Skulle vart fjärde gången om det inte hade vart för min son som tvunget just skulle födas ett par timmar innan start för två år sen... (men det var ju värt det:))

Garmin Forerunner 305 ( men den är ju katastrofal ful:)) Någon gång får jag ta mig upp och testa 08 Maraton!

Kson och MKRGG gillar detta.
  14. The Pell

The Pell Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Varvet nästa lördag och det blir 10-årsjubileum för mig. En första generationens Garmin Forerunner (stor men grym) sitter på armen som vanligt.

Lycka till alla som ska springa!

Kson gillar detta.
  15. viktor.stefansson

viktor.stefansson Stadsbo

Från:
    Sandviken
    Sprang varvet, marathon och lidingöloppet förra året. I år blir det likt David Vätternrundan och slänger in Vansbro och Lidingö efter det.

Kommer köra min fula och slitna Garmin 305. Hoppas dock att man ska slippa behöva GMT funktion för att hålla tiden :)

16. kapiim

kapiim Torpare

Från:
    Uppsala
    Hehe, 305an är en riktig arbetshäst! Tycker den rektangulära skärmen är grym, kikat på nyare från Garmin men inte lika förtjust i de runda/ovala skärmarna.

17. Barda

Barda Friends of KS

Blir ingen mara för mig i år. Däremot Vättern (start: 05:46 lördag morgon om någon på KS är sugen på att bilda klunga)
    På armen sitter en Garmin xt910, nöjd som tusan! Men är fortfarande sugen på att seiko ska göra en automatisk pulsklocka med GPS... ;)

18. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Varen Göteborgsvarvet eller Stockholm marathon. Men jag är inbokad på tjurruset i höst :D

19. trumpetera

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Jag kan med emfas säga, att jag icke ämnar deltaga i någondera galenskap. Gentlemän svettas inte.

Zed gillar detta.
  20. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Snart kommer den obligatoriska frågan tål min ***** en mara? :banghead:

21. urinvånaren

urinvånaren Guest

Sprang själv Göteborgsvarvet -92 vissa av er var kanske inte ens inte födda då?;)
    Klarade förresten knappt ta mig igenom loppet minns jag...:confused:

viktor.stefansson gillar detta.
  22. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Lycka till alla som skall springa idag, det kommer bli VARMT!:)
    Om nån KS are vill hälsa under loppet så är jag killen i shorts och t-shirt och en Garmin Forerunner 305!

The Pell gillar detta.
  23. kapiim

kapiim Torpare

Från:
    Uppsala
    Nå, hur gick det för er andra som sprang? Var tredje gången jag sprang och jag har aldrig varit med om något värre löpmässigt.

Fruktansvärd värme och väldigt blåsigt, energin tog verkligen helt slut, och då drack jag ändå på varenda station. Sen vid Vasaplatsen började det hagla (!) och blåsa extremt mycket, blev i alla fall nerkyld och kunde sedan löpa de sista kilometerna i lite bättre fart. Ölen efter loppet har nog aldrig smakat godare i alla fall! :)

24. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Min inställning är att jag spottar på alla som motionerar/tränar.
    Ni arbetar alldeles för lite fysiskt.
    Skaffa er ett produktivt och slitigt arbete så slipper ni slösa tid på motion.
    Old style;)

25. Kson
    Trådstartare

Kson Friends of KS

Haha! Smart :)

Mårtenssons ur Brookfield