• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vilken är din drömbil?

vincent76

Omega
NOS M5 E39 givetvis Prefacelift

ae4bc7727a58b630f4ba84abf46f4a66.jpg


59893d246ffcc0ab21c54491e8f761a1.jpg


c4ad44413bc781d61f585e9d2d49bbda.jpg


fe50f80b8c8b397357d9c42f75df6fdb.jpg


8008b20718f7bd9e5b0ca1ad03c692f7.jpg


Say no more
Trevlig bil! Har en sådan i garaget:)
 

J86A

Omega
Det beror ju på,! jag har ju köpt min drömbil som jag kommenterade.
Dok byts den ut till sommaren mot den mer gubbigare varianten E63 Amg pga av större bagage utrymme! :D
Det är klart att det är roligt om man har råd med sin drömbil :happyhappy: Men tror att tråden skulle bli tråkig utan utsvävningar och lite ovanligare bilar :) Sen får jag ju säga grattis till en riktigt fin bil :cigar:
 

chff

Cartier
Sedan jag såg Bad Boys för första gången har alltid Porsche varit favoriten, och bilen som medverkade i filmen, Porsche 964 Turbo var länge drömbilen, men numera är det Porsche 993 Turbo. Med det sagt så är det inte svårt att lista ut vilken bil i modern tid som är min drömbil, Porsche 991 Turbo S. (om man bortser från hybridmonstret Porsche 918)

Och vad är ett inlägg utan lite bilder, titta och njut.
Porsche 964 Turbo, bild från filmen Bad Boys.
Bad_boys.jpg


Porsche 993 Turbo, en dröm jag säkert delar med många.
993TurboS_0313_2560.jpg


Porsche 991 Turbo S
11493199653_d7eb23d1bc_b.jpg


(Samtliga bilder stulna från ze internet)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Sedan jag såg Bad Boys för första gången har alltid Porsche varit favoriten, och bilen som medverkade i filmen, Porsche 964 Turbo var länge drömbilen, men numera är det Porsche 993 Turbo. Med det sagt så är det inte svårt att lista ut vilken bil i modern tid som är min drömbil, Porsche 991 Turbo S. (om man bortser från hybridmonstret Porsche 918)

Och vad är ett inlägg utan lite bilder, titta och njut.
Porsche 964 Turbo, bild från filmen Bad Boys.
Bad_boys.jpg


Porsche 993 Turbo, en dröm jag säkert delar med många.
993TurboS_0313_2560.jpg


Porsche 991 Turbo S
11493199653_d7eb23d1bc_b.jpg


(Samtliga bilder stulna från ze internet)


Tre bilder på en och samma bil!?



:D
 

Tapiren

Cartier
Som bilentusiast är det ju en tanke som korsat mitt huvud ett antal gånger, men man får väl dela upp den i flera kategorier;

-Givet att jag själv måste betala kalaset blir det en sånhär, en riktigt sen Jaguar XJS med sista uppdateringarna på motor / inredning;
http://img2.netcarshow.com/Jaguar-XJS_1996_1024x768_wallpaper_02.jpg

-Givet att någon annan betalar tar jag nog denna, en Iso Rivolta;
http://3.bp.blogspot.com/-iWim3SIIQYM/TVnvEb_6iRI/AAAAAAAAF18/ys3bQwMguMo/s1600/iso+rivolta+1.JPG

Sen skulle man ju inte tacka nej till en Toyota Land Cruiser heller, som bruksbil.
 
  • Like
Reactions: SFS
Svårt detta, beror ju på hur "drömmande" man ska bli, om pengar vore obegränsade skulle jag helt omöjligt kunna välja en bil det finns helt enkelt för jäkla många sjukt grymma!

En mer normal drömbil som folk har råd med men som troligen inte jag kommer ha är som någon tidigare nämnt:

Porsche 964 Turbo
Porsche 993 turbo
Ferrari 355 GTB

Och en C63 AMG till familjebil :D
 

kabro

Cartier
Finns ju lite olika kategorier;

Till smokingmiddagen - Aston Martin One-77
Till jobbet/vardag/bilsemester: McLaren 12C
Till lantstället: BMW M3/Audi RS6 (beroende på packning och sällskap)
Till glasskiosken: Singer 911

Hmm, dags att börja spara..
 

SFS

Omega
Mercedes w124 i perfekt skick med allt extra. En av de bästa bilarna de har byggt:).
Hade en snålmodell för några år sedan och kör nu med kanske en av de sämsta bilar som MB byggt (W210).
 

Bilagor

  • MB 80 tal.jpg
    MB 80 tal.jpg
    176.3 KB · Visningar: 132
  • MB vid Björnholmen, 10.2014.JPG
    MB vid Björnholmen, 10.2014.JPG
    408.7 KB · Visningar: 151

Owaysis

Cartier
Mercedes w124 i perfekt skick med allt extra. En av de bästa bilarna de har byggt:).
Hade en snålmodell för några år sedan och kör nu med kanske en av de sämsta bilar som MB byggt (W210).

Här har vi en som vet vad han snackar om!! Jag hade en 300E -89:a i riktigt fint skick för några år sedan, den gick så sjukt bra. Älskade verkligen den bilen. Hade inte bangat på en 500E facelift.
 

SFS

Omega
Här har vi en som vet vad han snackar om!! Jag hade en 300E -89:a i riktigt fint skick för några år sedan, den gick så sjukt bra. Älskade verkligen den bilen. Hade inte bangat på en 500E facelift.
Absolut! Den jag hade och den jag har nu är båda med minsta dieseln, så de än nog inga man kör om med ;).
Som taxichaufför sedan -09 (kör vid sidan av studierna) så måste jag säga att den bekvämaste bilen att sitta i är V70 årsmodell 2000-2007.
 

Owaysis

Cartier
Absolut! Den jag hade och den jag har nu är båda med minsta dieseln, så de än nog inga man kör om med ;).
Som taxichaufför sedan -09 (kör vid sidan av studierna) så måste jag säga att den bekvämaste bilen att sitta i är V70 årsmodell 2000-2007.

Ja Volvo har väldigt bekväma stolar bland annat så det kan jag tänka mig.

Absolut inget fel på de gamla sugdieslarna från 80-talet men för att få den rätta känslan så måste man nästan kör med minst en rak sexa och automat. Så sjukt härligt att varva ut de motorerna, min var ju "bara" 300'n men den gick riktigt riktigt bra.
80km/h till 160km/h på nolltid.
 
  • Like
Reactions: SFS

SFS

Omega
Ja Volvo har väldigt bekväma stolar bland annat så det kan jag tänka mig.

Absolut inget fel på de gamla sugdieslarna från 80-talet men för att få den rätta känslan så måste man nästan kör med minst en rak sexa och automat. Så sjukt härligt att varva ut de motorerna, min var ju "bara" 300'n men den gick riktigt riktigt bra.
80km/h till 160km/h på nolltid.
Jo, jag kan tänka mig att bensin MB är något helt annat ;). Har bara kört E200 NGT då det gäller bensinmerca och den gillar jag.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Undrar egentligen hur många Singer som levererats till europa, till sverige misstänker jag inga tyvärr. Singer är verkligen en fantastisk drömbil!

Jag läste från ett annat forum att det stod en Singer på Porsche center i Kalmar, bilderna är tyvärr raderade från facebook men bilen hade en svensk registreringsskylt.
 
Topp