• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vilken är din favoritöl?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det har skiftat som fan. Först drack jag bara ale, sedan var det bara porter. Just nu är favoriterna Pistonhead plastic fantastic och Fullers ESB även Bedarö bitter fungerar fin fint. När jag är ute beror det lite på vad jag äter till. En burgare kombineras helst med en porter och därefter några olika ales. Bästa ölen alla kategorier är dock Järntorgets arbetarporter som enbart säljs på Bishops på Järntorget i GBG. Den är väl 8% tror jag, så det räcker med en. :)


Jag älskar Innis & Gunn och framförallt så deras Irish Cask som släpps en gång om året.
-Då ska du testa den senaste portern de släppt. Mycket godare. I den nya tar inte den sura rökigheten över så brutalt mycket.
 

Johan M

Cartier
Sleepy Bulldog från något gotländskt bryggeri. Det är en vinter ale som fortfarande går att köpa. Sitting Bulldog är också god men inte lika god som Sleepy. Länge leve Krut!

Just ja, ölen skall vara sval men inte kall. Är den för kall känner man inte den goda smaken lika bra.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Oj! Finns ju så mycket gott!

Blir alltid minst en Duvel, en St Peter´s Stout och en Innis&Gunn när jag är och handlar. Otroligt god öl!
Annars blir det oftast en hel del IPA, väldigt sällan det går fel. Likaså med de flesta Belgarna även om dom är lite speciella.

Och som törstsläckare så ser jag alltid till att ha ett gäng Norrlands Guld "Ljus" hemma, 33cl läcker flaska med skruvkork. Finns som folkisar också om man råkar gå torrt en söndagskväll :)
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Oj! Finns ju så mycket gott!

Blir alltid minst en Duvel, en St Peter´s Stout och en Innis&Gunn när jag är och handlar. Otroligt god öl!
Annars blir det oftast en hel del IPA, väldigt sällan det går fel. Likaså med de flesta Belgarna även om dom är lite speciella.

Och som törstsläckare så ser jag alltid till att ha ett gäng Norrlands Guld "Ljus" hemma, 33cl läcker flaska med skruvkork. Finns som folkisar också om man råkar gå torrt en söndagskväll :)

En red stripe sitter bättre än Norrlands.
Samma flaska, dock utan skruvkork men det problemet löser en snusdosa, tändare, bestick, bord och inte minst en hederlig öppnare.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Gregerus

Omega
Oppigårds olika sorter brukar hamna i korgen. Sen är jag lokalpatriot så De flesta sorterna från Gotlands bryggeri gillar jag.
Jag brygger även själv och de som än så länge har blivit klara har varit över förväntan, så de måste få vara med på favoritlistan.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Oppigårds olika sorter brukar hamna i korgen. Sen är jag lokalpatriot så De flesta sorterna från Gotlands bryggeri gillar jag.
Jag brygger även själv och de som än så länge har blivit klara har varit över förväntan, så de måste få vara med på favoritlistan.


Oppigårds Amarillo går inte av för hackor.

Mohawk gjorde i somras en öl som hette Mohawk vs amarillo som (om den går att få tag på) rekommenderas starkt!
 
  • Like
Reactions: PIC

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
En red stripe sitter bättre än Norrlands.
Samma flaska, dock utan skruvkork men det problemet löser en snusdosa, tändare, bestick, bord och inte minst en hederlig öppnare.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Väldigt sant iofs, bra mycket mindre kolhydrater i Red Stripe också nu om man skall tänka på "Beach 2013" ;)
 

Snårtas

Rolex
Saknar dock Oppigårds Summer Twist, sommaröl 2010 om jag inte minns fel. Sedan dess har deras sommaröl tappat tycker jag. De gjorde en grym Oktoberfestöl 2011 också, blir törstig bara jag tänker på det.
Bäst just nu: Indian Tribute!
 

Ajax

Omega
Det har skiftat som fan. Först drack jag bara ale, sedan var det bara porter. Just nu är favoriterna Pistonhead plastic fantastic och Fullers ESB även Bedarö bitter fungerar fin fint. När jag är ute beror det lite på vad jag äter till. En burgare kombineras helst med en porter och därefter några olika ales. Bästa ölen alla kategorier är dock Järntorgets arbetarporter som enbart säljs på Bishops på Järntorget i GBG. Den är väl 8% tror jag, så det räcker med en. :)


-Då ska du testa den senaste portern de släppt. Mycket godare. I den nya tar inte den sura rökigheten över så brutalt mycket.



Hehe, hängde på låset på releasedagen och fick med mig 30 flaskor hem :) Håller med om att den är riktigt riktigt god.

edit: I övrigt är Innis & Gunn Scottish Pale Ale också förbannat god. Dom har en tendens att göra riktigt bra öl helt enkelt.
 

Vesper

Rolex
Brewdog punk ipa är nog favoriten men Nils Oscar hop yard, oppigårds amarillo och Fullers champion Ale är inte dumma heller.
 

Maro

Audemars
Håller med många av er här helt klart. Jag håller Malmö Brygghus Tok IPA väldig högt.. En öl som alltid inhandlas är också Innis and Gunn!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Va fan är det bara jag som är så simpel så jag gillar corona? Trodde den skulle få många röster i en sån här tråd mitt i sommaren!
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Mikkeller k:rlek är nog min favorit just nu. För jäkla god!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta
 
Topp