• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT:vilken parfym!

Norra

Panerai
Min nuvarande favorit - CK Free (Calvin Klein), väldigt frisk.

nd.6281.jpg


Nummer två - Tommy Hilfiger est. 1985, sötare än den ovan.

nd.4057.jpg


Nummer tre - någon Puma för män som jag tyvärr inte längre lyckas få tag i..väldigt frisk i alla fall. Lite citrus..

PumaMan2.5oz.jpg


Nummer fyra - Paco Rabanne (en för detta favorit) - väldigt stark och söt. Lite blingig och flashig flaska bara.

5cb38335bd42535261685b138359b24a.jpg


Nummer fem - någon billig parfym från Yves Rochér som heter Hoggar. Luktar väldigt sött, lite kanel nästan. Har bara hemma.

nd.3775.jpg
 

Räven

Cartier
Min signaturdoft Gucci Envy har gått i graven, och jag söker med ljus och lykta efter ett värdigt substitut. Och ja, jag är fullt medveten om att den finns att köpa på bukten till vansinnespriser.
 

n1tro

Panerai
dior eau sauvage parfum (mörka flaskan, inte grön-vita) är bra för våren likväl. valentino uomo / dior homme, om vi ska snacka designermärken. finns mycket mycket mer på nichesidan..
 

MBx

Cartier
Bumpar tråden lite.:)

Är ute efter en frisk sommardoft med lime/citrus som doftar naturligt, friskt och med "klassisk elegans" (!:cool:, inte diskmedel alltså:dead:). Hittade ett flertal på gents.se bl. a. (kan finnas fler där):
- Geo F Trumper - Extract of Limes
- Floris - Limes
- Truefitt & Hill - West Indian Limes
- Penhaligon's - Anthology Extract Of Limes

Har ni testat någon av dem och kan ge ett omdöme eller har du en egen favorit som inte finns bland de uppräknade?
 

n1tro

Panerai
Bumpar tråden lite.:)

Är ute efter en frisk sommardoft med lime/citrus som doftar naturligt, friskt och med "klassisk elegans" (!:cool:, inte diskmedel alltså:dead:). Hittade ett flertal på gents.se bl. a. (kan finnas fler där):
- Geo F Trumper - Extract of Limes
- Floris - Limes
- Truefitt & Hill - West Indian Limes
- Penhaligon's - Anthology Extract Of Limes

Har ni testat någon av dem och kan ge ett omdöme eller har du en egen favorit som inte finns bland de uppräknade?

Vet inte hur pass mycket du uppskattar komplexare dofter etc, men vill du ha en frisk sommarlime/citrus, som är elegant, prova chanel allure homme edition blanche..
 

Mangusta

Cartier
Bumpar tråden lite.:)

Är ute efter en frisk sommardoft med lime/citrus som doftar naturligt, friskt och med "klassisk elegans" (!:cool:, inte diskmedel alltså:dead:). Hittade ett flertal på gents.se bl. a. (kan finnas fler där):
- Geo F Trumper - Extract of Limes
- Floris - Limes
- Truefitt & Hill - West Indian Limes
- Penhaligon's - Anthology Extract Of Limes

Har ni testat någon av dem och kan ge ett omdöme eller har du en egen favorit som inte finns bland de uppräknade?

Har ingen susning om dom du nämner men Azzaro Chrome är suverän. Kan vara den bästa herrparfymen nånsin!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Bumpar tråden lite.:)

Är ute efter en frisk sommardoft med lime/citrus som doftar naturligt, friskt och med "klassisk elegans" (!:cool:, inte diskmedel alltså:dead:). Hittade ett flertal på gents.se bl. a. (kan finnas fler där):
- Geo F Trumper - Extract of Limes
- Floris - Limes
- Truefitt & Hill - West Indian Limes
- Penhaligon's - Anthology Extract Of Limes

Har ni testat någon av dem och kan ge ett omdöme eller har du en egen favorit som inte finns bland de uppräknade?

Blenheim Bouquet?
 

Icaras

Rolex
Bumpar tråden lite.:)

Är ute efter en frisk sommardoft med lime/citrus som doftar naturligt, friskt och med "klassisk elegans" (!:cool:, inte diskmedel alltså:dead:). Hittade ett flertal på gents.se bl. a. (kan finnas fler där):
- Geo F Trumper - Extract of Limes
- Floris - Limes
- Truefitt & Hill - West Indian Limes
- Penhaligon's - Anthology Extract Of Limes

Har ni testat någon av dem och kan ge ett omdöme eller har du en egen favorit som inte finns bland de uppräknade?
Acqua di Parma - Colonia eller Colonia Intensa brukar ju rekommenderas när man letar efter sommar med citrus. Äger ingen av dem själv men testat i butik :).
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Parfym borde bara vara en liten lätt underton som man känner om man är tillräckligt nära bäraren, inget som ska kväva alla med luktsinne inom 100 meters radie. Dessutom är det jättesvårt att tipsa, eller få tips, då det är så individuellt vad man gillar.

Personligen använder jag DR Harris Windsor, med undertoner av läder och citrus. Min anglofili spelar så klart roll i mitt val.

D_R_Harris_Windsor_Aftershave_copy.jpg
Besökt Guapo. Stod emellan Dr Harris och Taylor of Bond Street. Blev den senare. Cool butik :)
ypu4y6a2.jpg



Skickas från min iPhone
 

vicjoh

Omega
Just nu: Byredo - Sunday Cologne. Riktigt, riktigt go! Doften sitter i väldigt länge vilket uppskattas.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Passerade NK och köpte Bleinheim Bouquet EdT förra helgen. Jag gillar den verkligen men den är inte för vem som helst.:) Den är inte alls vad jag efterfrågade i tråden om limedoft utan den lever på egna meriter.

Provdofta Penhaligon's Quercus, jag fastnade för den, brukar vara svag för citrusdofter, efter att ha luktat igenom en hel del olika.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
En del av er verkar ju ha koll, så hjälp mig gärna här :)

Har kört med Chanel Allure Pour Homme Edition Blanche nu ganska länge, passar mig perfekt.
Men skulle vara trevligt att varva med någon annan "frisk" parfym. En gammal favorit var Escada, har något minne av att det var någon svag doft av melon, eller om den hette något med melon. Säkert 8-9 år sedan, någon som vet om den finns kvar?
 

Randel

Cartier
Jag har fastnat för Hermes "Terre D'Hermes" som jag använt under några år.Jag har en kompis som håller på att dra igång ett eget parfymeri och enligt honom är det en legend i parfym-branschen som har tagit fram den där parfymen, men vad sjutton vet jag...ska bli kul att testa det han själv håller på att ta fram, jag tror han ska vara igång med försäljning under hösten.
tdh.jpg
 

Rasmus

Breitling
Bär oftast Byredo Black Saffron! Utekvällar blir det Versace Eros som ligger som en tung dimma runt huvudet på morgonen dagen efter och kompletterar den ännu tyngre dimman innanför ögonlocken..
 

Tony

Omega
Dessa två just nu.

S123640_XLARGE.jpg



S123380_XLARGE.jpg


Det är faktiskt väsentlig skillnad i doft mellan EDT och Cologne. Båda bilderna är lånad från Chanel.
 
Topp