• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vinterskor

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Då slapp du moms och tullavgifter eller?
Japp.
Beställde härifrån: http://www.bootsonline.com.au/default1.htm
Men även om man lägger på dessa avgifter blir priset rätt mycket bättre än i butik i Sverige (där de ligger runt 4000kr, vad jag har sett).
Ytterligare ett plus är att du kan beställa alla möjliga varianter (läst, vidd, sula, läder, klack). Jag har själv mina i känguruskinn (såklart, den är ju ändå från Australien:)) som är mycket tunnare än kalvskinn.
 

WBergdahl

Panerai
Är det snöigt och slaskigt så tycker jag att ett par boots är ända rätta valet.
Herring Shoes är en riktigt bra hemsida, som används i min familj flertalet gånger. Går snabbt och få hem dom, och det är rätt snälla priser! Helt klart värt att kolla in
http://herringshoes.co.uk/
 

Sond

Patek
Ser att några av er kommenterar kvalitén på RM. Är den inte bra alltså(för priset)? Funderade just på ett köp. Kör oftast med CJ annars.
 
Mina vinterskor även detta år blir:

Militärgröna Sorel när det ska pulsas runt i snön

4.jpg



3.jpg


Och ett par Playboys på jobbet...

images


Typ så...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ser att några av er kommenterar kvalitén på RM. Är den inte bra alltså(för priset)? Funderade just på ett köp. Kör oftast med CJ annars.
Jag tycker att de kvalitetsmässigt känns som de ligger i en högre liga än Loakes 1880-serie. Har precis fått mitt första par CJ, så det är lite för tidigt för att uttala mig om skillnaden där. Men bra för sitt pris (med rätt inköpsställe) - absolut!
Massor att läsa: http://www.styleforum.net/t/21179/rm-williams-boots-everything-you-wanted-to-know
 

Mr Chance

Kalmar
Japp.
Beställde härifrån: http://www.bootsonline.com.au/default1.htm
Men även om man lägger på dessa avgifter blir priset rätt mycket bättre än i butik i Sverige (där de ligger runt 4000kr, vad jag har sett).
Ytterligare ett plus är att du kan beställa alla möjliga varianter (läst, vidd, sula, läder, klack). Jag har själv mina i känguruskinn (såklart, den är ju ändå från Australien:)) som är mycket tunnare än kalvskinn.

Kollade siten nu, riktigt bra priser!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor

danne10

Panerai
2-Faktor
en
Det blev ett par Coniston från Crockett & Jones (http://www.grafford.se/varumrken/crockett-jones/coniston). Tack till danne10 som hjälpte mig att få upp ögonen för C&J.

Sen kan jag väl tycka att gubben på Grafford var sur och kantig men det fick kvitta..

enig, service och kunnande har lite övrigt att önska på Grafford, han mjuknade lite men krävs mer för den prisbilden, dom är inte ensamma om C&J :)

kul att du hittade nåt iaf, mina C&J Islay är härliga

// Danne
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Har precis ställt mina nya Dr Martens 1460 Brown Inuck i hallen, kommer att fungera som mina huvudsakliga vinterskor :)
Naturgummi sula, riktigt mjukt och slitstarkt läder, kommer att bli grymma!

1600:- på Scorette, finns för nån hunka billigare på nätet.

large.jpg

large.jpg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Har precis ställt mina nya Dr Martens 1460 Brown Inuck i hallen, kommer att fungera som mina huvudsakliga vinterskor :)
Naturgummi sula, riktigt mjukt och slitstarkt läder, kommer att bli grymma!

1600:- på Scorette, finns för nån hunka billigare på nätet.

Bra pris och helt OK look. Tror det blir ett par sådana för mig i vinter! Körde vanliga Chelsea boots förra vintern och tyckte mig ha väldiga problem med halkan pga. att de hade helt blank klack.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Bra pris och helt OK look. Tror det blir ett par sådana för mig i vinter! Körde vanliga Chelsea boots förra vintern och tyckte mig ha väldiga problem med halkan pga. att de hade helt blank klack.


Tror säkert du blir riktigt nöjd. Finns ju en del färger att välja på. Valde dessa bruna då lädret kändes mycket bättre än på de svarta Martens jag provade innan.. Sen gillar jag dock brunt kontra svart på skor :)

Sen är det bra tjocklek på sulan så man kommer upp en bit från backen och då leder det inte kyla lika lätt :)

Sulan
large.jpg
 
  • Like
Reactions: pnt

SSL

Audemars
Har länge haft problem med vinterskor, tycker helt enkelt inte att det funnits några i min smak. Kört vita sneakers flera vintrar nu. I Stockholm är det ingen vinter att tala om (utom för SL då) så nån extra sula o tjockare strumpor funkar oftast. Men denna vintern har jag kikat runt lite å det kan mycket väl bli nåt billigt skit.

SwexNt0.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Men jisses, hur många har endast ett par vinterdosor? Jag varvar två par Sorels, två par Red Wings, tre par RMW och nåt ynka par Timberlands. Det är undantaget lågskorna....
 

morrism

Audemars
Kolla in Timberland Abington, Timberlands "Finmärke". Köpte ett par med GoreTex (nedre bilden) för 4-5 år sen som jag är sjukt nöjd med, kan glida ut med tubsockor i 30- utan att frysa och plaska i pölar utan att oroa mig, funkar lika bra som de där halvgummistövlarna men mycket snyggare.

http://abington.timberland.com
Timberland-Abington-5”-Boot2.jpg




timberland-abington-2009-fall-2.jpg
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
en

enig, service och kunnande har lite övrigt att önska på Grafford, han mjuknade lite men krävs mer för den prisbilden, dom är inte ensamma om C&J :)

kul att du hittade nåt iaf, mina C&J Islay är härliga

// Danne

Ja, han var nära gränsen för att jag skulle gå vidare. Men som du säger; Han mjuknade märkbart när han insåg att affären är i hamn. Till och med skokräm på köpet. Kanske har han tröttnat på alla som är inne och prövar för att sedan beställa över internet? :).
 

Rior

Breitling
Ett förslag som jag tycker verkar schysst. Kan användas till kostym också. Notera att de är innerfodrade vilket är ovanligt för denna typ av skor. Finns i brunt också. Jag skulle beställa förra året, men då var de slut då de produceras till säsong. Om man köper loake, köp 1880 serien som är bättre än de andra serierna (men känns lite sämre i kvaliteten än tex RM etc). Jag har RM med tjock sula ut och extra sula in, de är absolut för kalla riktiga vinterdagar.

ybedyzas.jpg
u5aseqyp.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Loake Wolf heter de, runt 260 pund.
 
Topp