• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Visa er grillar

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Införskaffat första riktiga grillen (klotgrill räknas icke) och valet föll på en Weber Q-200. Clean svart design och lättflyttad ihop med helt ok grillyta och relativt billigt pris gjorde valet enkelt. Ett stort plus att man kan byta till större gastub vid riktigt långa grillpass :woot:

Vad grillar ni med och vilken dinka är ultimata grilldinkan?

85kPOnV.jpg


AWhV9cl.jpg
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Självklart en Weber, gasol spirit nånting. Grym. Rätt klocka är väl valfri Panna, Rolex eller Omega som finns i boxen för tillfället - eller kanske nåt annat :)

Får fixa bild nån annan dag, nu en bourbon drink o salongsfylla i soffan. Skål kamrater!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min grill ser EXAKT ut som svärfar med en whiskey i handen. Den fungerar bra och vänder automatiskt på köttet när det ska. Grillen är även bra på att ropa in mer whiskey från köket när glaset börjar bli tomt.
 

Robin

Omega
Klickade precis hem en Landmann Avalon. Fyra brännare plus sidobrännare för såsen.
Nu jävlar åker vi :D
 

Archie

Cartier
Givetvis bör man ha en kronograf! matlagning är ju en av få tillfällen man har ursäkt att använda sin kronograf. nästan tom så att en yachtmaster med regattafunktion kan användas till att grilla stekar också =)
 

JohanHLM

Rolex
Grillar lite lunch på en gammal skitig Weber.
Ni som inte har några kottar ligger väll fortfarande o snarkar :)
hsMDYB6.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Weber 57cm i läcker Pippigul färg.. Faktum är att bilden är precis ett år gammal. Idag sitter jag på samma altan med exakt samma klädsel(tveksam vad gäller kallingarna). Det enda som skiljer är att magen är lite mindre nu och att den coola Ploppen är bortbytt!
4F1F8EBA-CCD9-4807-BC9A-33893441CFD9-892-000001859E9FA8C5_zps6faba60c.jpg


Har även den mindre Webern som backup..
 
Nöjd med grillen? Lurar på de luxe varianten, tydligen väsentligen samma grill men annan variant av sidobrännaren.

Hej, jo är ganska nöjd, tycker dock att kvaliteten kunde var bättre på brännare och vissa detaljer, är man lite dålig på att polera grillen efter varje grillning så sätter sig rosten på vissa ställen.... Den är ju inte helt gratis så lite bättre kvalitet förväntade jag mig. Dock får den 4 av 5, klart godkänt mao.

// N
 
Topp