• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: visa oss din konst

Johanw

Cartier
Bilder på Star Wars tack


Min "Star Wars", eller inte min, men bild från nätet på likadan då jag inte fotat min egen. 6 lagers handsprayad stencil. Varje bild blir unik då stencilerna aldrig hamnar exakt likadant.

untitled-00009_copy.jpeg


Också trycket innan jag missade. Är bara serie på 40st så säljer slut direkt.

C.jpg
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
bbca380b7467f90e7412b9e783a75d10.jpg
Andres Serrano, Black Supper. Mycket trevlig fotokonstellation. Inte i min ägo men, jag är så lyckligt lottad att jag kan beskåda detta mästerverk så ofta jag vill:)
 

ErikGBG

Audemars
Allt och lite till. Låt pajasen bli självförsörjande så kan vi snacka sedan :grumpy:
Det är som att säga att alla som får lön av stat kommun eller landsting är parasiter som borde bli självförsörjande då dom avlönas med skattemedel. Visst kan man ha åsikter om monarkin men det där är ett konstigt och felaktigt argument.
Kungahuset är till skillnad från många andra statligt finansierade verksamheter en vinstaffär
 

ScubaKing

Audemars
Det är som att säga att alla som får lön av stat kommun eller landsting är parasiter som borde bli självförsörjande då dom avlönas med skattemedel. Visst kan man ha åsikter om monarkin men det där är ett konstigt och felaktigt argument.
Kungahuset är till skillnad från många andra statligt finansierade verksamheter en vinstaffär


Är monarkin en vinstaffär (vilket jag verkligen inte tror) så är det dags att dem får försörja sig själva. Dra in apanaget omgående, finns ingen anledning dem behöver dem pengarna om deras "verksamhet" går med vinst.
Vi har ensamstående mödrar i Sverige som inte kan ge sina barn mat för dagen, samtidigt har vi den där pajas familjen som springer omkring och lever lyxliv på apanaget. I mina ögon gör dem inte ett skvatt för Sverige mer än att skämma ut sig, ligga med fnask och kräva mer pengar.
 

ErikGBG

Audemars
Alla undersökningar jag sett har visat det. Kan länka några när jag slutar jobbet. Dom drar in massiv Cash till turistnäringen, dvs hotell, restauranger kiosker mm mm och i förlängningen skatt som dessa betalar.
Sen får dom tillbaka mindre än detta i apanage. Dvs en vinstaffär för Sveriges välfärd och skattebetalare.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Alla undersökningar jag sett har visat det. Kan länka några när jag slutar jobbet. Dom drar in massiv Cash till turistnäringen, dvs hotell, restauranger kiosker mm mm och i förlängningen skatt som dessa betalar.
Sen får dom tillbaka mindre än detta i apanage. Dvs en vinstaffär för Sveriges välfärd och skattebetalare.


Hehe...

Som jämförelse: bara kronprinsessbröllopet förväntades dra in ca 2,5 miljarder på endast bröllopsprodukter. Det årliga apanaget utgick med ca 56 miljoner. Detta är dock siffror från 2010 så vet inte hur det ser ut nu men just det bröllopet förväntades öka handelns försäljning med ca 30 miljarder. (Observera att det är miljoner i apanaget och MILJARDER i intäkter...)

http://www.gp.se/ekonomi/1.335835-kungahuset-drar-in-miljarder
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
En av 10 monokromer av skånsk konstnär med tillfällig idétorka..

HATA GBG.jpg


Då min avsikt inte är att hälla bensin på den fåniga lokalpatriotiska brasan så bör nämnas att de trots allt i Gbg framkallade stillsamma vernissageapplåder… ;)
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Alla undersökningar jag sett har visat det. Kan länka några när jag slutar jobbet. Dom drar in massiv Cash till turistnäringen, dvs hotell, restauranger kiosker mm mm och i förlängningen skatt som dessa betalar.
Sen får dom tillbaka mindre än detta i apanage. Dvs en vinstaffär för Sveriges välfärd och skattebetalare.


Är detta anledningen till att kungen fått avslag på höjt apanage dem senaste två gångerna? Han säger ju själv att han inte klarar sig på apanaget? Det är ju konstigt då du säger dem drar in mer själva.
Men som jag sa, drar dem in pengar så låt dem bli självförsörjande och resterande kan dem lägga i dem fonderna dem värnar för som t.e.x Childhood Foundation.
 

ScubaKing

Audemars
Det är rätt enkelt, skulle kungafamiljen dra in så mycket mer än apanaget skulle staten inte ha något problem att höja apanaget. Men som sagt, han har fått avslag två gånger redan.

Kungen lever i en fantasivärld med fnask (ja fnask, det var ingen skröna av Mille), dyra båtar, dyra bilar m,m på skattebetalarnas pengar, pengar som skulle göra betydligt bättre nytta på annat håll. Han och hans familj är i mina ögon parasiter på samhället.
 
Topp