• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: visa oss din konst

Erik1

Patek
2-Faktor
2015-02-04 16.51.06.jpg

Lite konst i skolan. Gillar inte ens byggnaden egentligen, hehe..
2015-02-05 10.27.19.jpg

Modell gjord under en konstvecka med Tobias Bernstrup. Gillar den som tusan! Någon som vet var det är?
2015-02-05 10.27.23.jpg
Egenmålad hipsterkatt
2015-02-05 10.27.36.jpg

Egen tolkning av Akayisms "your future leaders"
2015-02-05 10.27.47.jpg

Från Pieter Hugos utställning på fotografiska, grym fotograf!
2015-02-05 10.28.14.jpg

Akryl/ akvarell av mig och en vän
2015-02-05 10.28.29.jpg

Screentryck blandteknik på tyg av mig
2015-02-05 10.28.37.jpg

Katt av Lissi dancefloor disasters. Någon i Uppsala/ Stockholm kanske har sett dessa högt upp på fasader?
IMG_2036.JPG

Egengjord framtidslåda som står i hyllan numer

Skulle vilja ha en sådan, men så satans dyra för en poster.
bigNiceTrophy.jpg


Kan iaf tipsa om dessa! Finns mycket kul, både orginal posters och reissuies :)
http://www.affichesmarci.com/
http://postermuseum.com/
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har några som jag gillar.

Ingen större känd konstnär, men jobbade för min mor på 78-80-talet. Jag älskar färgerna i denna tavla, det har jag alltid gjort.
DSC_1573.JPG
DSC_1578.JPG



Motiven är från Västerås 50-60-tal kanske, present till min mor av någon fotograf. Men har alltid varit svag för svartvita foton, dessa sitter på mitt kontor.
DSC_1597.JPG


Älgfamilj av Axel Borg. Tavlan har funnits så länge jag kan minnas, älskar den tavlan. När jag var liten kunde jag sitta outtröttligt och stirra på den.
DSC_1602.JPG
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Screentryck blandteknik på tyg av mig
2015-02-05 10.28.37.jpg

Katt av Lissi dancefloor disasters. Någon i Uppsala/ Stockholm kanske har sett dessa högt upp på fasader?

sitter en sån där katt på fasaden mittemot där jag bor. barnen vrålar "KATTEEEEEEEENN" varje gång jag hämtat dem från dagis och drar vagnen förbi där...
 

Johanw

Cartier
Senaste in. Var så billiga att jag ville använda IKEA-ram för att spara pengar. Då gör han tom så att dom passar till passepartout. Vet att IKEAs passepartout är kass och gulnar efter ett tag men då kan jag byta den längre fram om jag fortfarande gillar tavlorna.

30ACA102-DFB0-4160-B1D2-CB6F9358D24F_zpsfogwy3gg.jpg
 

Poppe

Cartier
Vet inte om detta är sen senaste tråden eller om jag bumpar helt i onödan. Jag har ett delikat problem. Jag skulle behöva en tavla helst på canvas och kilram eller en lättviktsram.
Jag har nämligen byggt en hiss som går ner framför Tv:n när den inte används och det är höjden som behöver vara ca 83cm. Eftersom hoissen inte är superstark bör hela ekipaget inte väga mer än 3kg. Motiv kan diskuteras i ett senare skede.
Finns här någon på KS som målar och kan tänka sig göra detta, betalning är självklart.
Pm:a gärna ...
 

Salesmayne

Panerai
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Postar en mix av det jag hunnit få upp i lyan. Jag orkar inte skriva ut namnet på varje konstnär men den som vet, vet helt enkelt :) sorry om fotografierna blir sådär. Jag hoppas på det bästa!

Bra tråd f ö då det är kul att se vad ni har för smak.
 
Topp