Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Visst finns det några reservoarpennefetischister här?

Diskussion i 'Diskussion' startad av David, 28 november 2012.

1. David
    Trådstartare

David Bödeln

På klockforum finns det alltid ett gäng som har ett något för stort intresse av knivar, bilar, skjutvapen, manlig ansiktsvård och/eller pennor, kan inte tänka mig att det ligger till på något annat sätt här.

Frågan då, var hittar jag ett schysst läderfodral till en Conway Stewart? De officiella har varit slutsålda sen 2009 eller så:
    http://www.mvburke.com/leatheraccessories.htm

2. Viggen

Viggen Guest

Re: OT: Visst finns det några reservoarpennefetischister här

Jag jobbade på Kontors Special i Vetlanda för några år sedan (2004). De brukar ha turen och skickligheten att hitta det man just söker efter. Hör med dem. :)

3. Optimisten

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.

ebay .com .co.uk .de ?

4. David
    Trådstartare

David Bödeln

Tack för tips, men jag skulle helst köpa fodral som det finns personlig erfarenhet av.

Såg några som verkade vettiga på Brobergs, men de hade alla tillverkarens logga, och om det inte är Conway Stewart vill jag helst inte ha någon alls.

http://www.brobergs.se/

5. Kson

Kson Friends of KS

Har länge varit sugen på att köpa ny eller buda in en på Kaplans dock har klockorna gått före : ) Men det hade varit nice att ha en fin penna : )

6. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Bumpar den här tråden då jag spontanköpte en billig penna på Tradera för någon vecka sedan och behöver lite hjälp?! :D

Jag kan ingenting om pennor och förväntar mig ingenting av denna, köpte den för att den var så kitschigt snygg! Enligt säljaren fick man den som gåva med en fransk tidskrift för några år sedan, märket är okänt men "Made In Germany"...

Säljaren skriver också att man laddar den med Pelikans patroner. Någon som vet hur det funkar?? Är det bara att beställa och prova?? Tacksam för tips! :)

7. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Re: Sv: OT: Visst finns det några reservoarpennefetischister

Ser lite ut som en Graf von Faber Castell men skiljer sig lite i strukturen på trät bl.a.

Mårtenssons ur Brookfield