• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Visst finns det några reservoarpennefetischister här?

David

Bödeln
På klockforum finns det alltid ett gäng som har ett något för stort intresse av knivar, bilar, skjutvapen, manlig ansiktsvård och/eller pennor, kan inte tänka mig att det ligger till på något annat sätt här.

Frågan då, var hittar jag ett schysst läderfodral till en Conway Stewart? De officiella har varit slutsålda sen 2009 eller så:
http://www.mvburke.com/leatheraccessories.htm
 
V

Viggen

Guest
Re: OT: Visst finns det några reservoarpennefetischister här

Jag jobbade på Kontors Special i Vetlanda för några år sedan (2004). De brukar ha turen och skickligheten att hitta det man just söker efter. Hör med dem. :)
 

Optimisten

Cartier
Re: OT: Visst finns det några reservoarpennefetischister här

David skrev:
På klockforum finns det alltid ett gäng som har ett något för stort intresse av knivar, bilar, skjutvapen, manlig ansiktsvård och/eller pennor, kan inte tänka mig att det ligger till på något annat sätt här.

Frågan då, var hittar jag ett schysst läderfodral till en Conway Stewart? De officiella har varit slutsålda sen 2009 eller så:
http://www.mvburke.com/leatheraccessories.htm

ebay .com .co.uk .de ?
 

David

Bödeln
Re: OT: Visst finns det några reservoarpennefetischister här

Tack för tips, men jag skulle helst köpa fodral som det finns personlig erfarenhet av.

Såg några som verkade vettiga på Brobergs, men de hade alla tillverkarens logga, och om det inte är Conway Stewart vill jag helst inte ha någon alls.

http://www.brobergs.se/
 

Kson

Patek
2-Faktor
Re: OT: Visst finns det några reservoarpennefetischister här

Har länge varit sugen på att köpa ny eller buda in en på Kaplans dock har klockorna gått före : ) Men det hade varit nice att ha en fin penna : )
 

Camo00

Patek
Re: OT: Visst finns det några reservoarpennefetischister här

Bumpar den här tråden då jag spontanköpte en billig penna på Tradera för någon vecka sedan och behöver lite hjälp?! :D

Jag kan ingenting om pennor och förväntar mig ingenting av denna, köpte den för att den var så kitschigt snygg! Enligt säljaren fick man den som gåva med en fransk tidskrift för några år sedan, märket är okänt men "Made In Germany"...

Säljaren skriver också att man laddar den med Pelikans patroner. Någon som vet hur det funkar?? Är det bara att beställa och prova?? Tacksam för tips! :)

Penna1_zpsb0607d0c.jpg

Penna2_zps67143cc9.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: OT: Visst finns det några reservoarpennefetischister

Ser lite ut som en Graf von Faber Castell men skiljer sig lite i strukturen på trät bl.a.
 
Topp