• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Watchmen

meo_swe

Audemars
Sitter och kollar på Watchmen (igen). Helt jävla underbar film, men imo några av de bästa scener som gjort inom film. Men tyvärr så missar de att det inte fanns kvartsverk på 60-talet, utan man hade mekaniska ur med flytande visare...

 

Reize

Omega
Nu vet jag inte när i tidslinjen Manhattan blev sitt strömförande alter ego (med sin noggrant CGI-animerade penis), men utspelar sig inte Watchmen i ett alternativt 80-tal?
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Rätta mig om jag har fel, men fanns/finns det inte mekaniska verk med hackande sekund?
 

meo_swe

Audemars
Nu vet jag inte när i tidslinjen Manhattan blev sitt strömförande alter ego (med sin noggrant CGI-animerade penis), men utspelar sig inte Watchmen i ett alternativt 80-tal?
Watchmen utspelar sig 1985. Men denna scenen är från 1959, när dr. Manhattan blir superhjälte (eller vad man ska säga). Det finns ju mekaniska verk som hoppar ett hack/sekund, men det var väl bara på apdyra klockor?
 

AgE

Omega
När han sitter och pillar med klockan är det ju ett mekaniskt verk han jobbar med? Sedan är det väl en miss eller, mer troligt, ett medvetet val (och alltjämt en logisk miss) att den tickar en sekund i taget när han står där. Det blir ju lite svårare att få samma dramatik i det utan ett distinkt "helsekunds-tick" då den slår hel.
 
Topp