• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Webbhotell med fast/statisk IP?

Randel

Cartier
Detta är en längshot och frågan är väl om det kanske t.om. är för OT för Lifestyle-delen här men jag testar. Jag håller på med ett projekt där jag behöver kunna skapa en webbsida som nås via en statisk/fast IP-adress. Det optimala vore att hitta ett webbhotell där jag kan registrera 3-4 domäner men där endast en av dessa är knuten till den fasta IP-adressen. Jag har Googlat men tycker mig bara kunna hitta ett par webbhotell som erbjuder detta, och ingen av de stora. Kanske söker jag på fel saker, så jag undrar om någon här kanske är i branschen och har bättre koll på vem som erbjuder det och som är en bra leverantör? Helst ingen liten obskyr leverantör utan någon som kan erbjuda lösningar för Wordpress, statistik och annat i paketet.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
one.com har jag kör för lite småprojekt.

Vad är det du ska göra, ska du koda själv eller bara installera färdiga paket?
Varför behöver du 4 domäner?
 

Randel

Cartier
one.com har jag kör för lite småprojekt.

Vad är det du ska göra, ska du koda själv eller bara installera färdiga paket?
Varför behöver du 4 domäner?

Jag håller på med ett bokprojekt så jag vill inte avslöja exakt alla detaljer, men i korthet: i boken kommer en specifik Ip-adress att spela en avgörande roll och som ett "easter egg" vill jag kunna låta folk gå in på den IP-adressen och hitta en sajt med lite referenser från boken. Därför behöver jag en statiska Ip-adressen. Utöver det behöver jag 1-2 domäner i rent marknadsföringssyfte och för att sprida brus om boken under produktion och innan lansering. Det kommer att räcka med Wordpress eller något sådant, inget avancerat. Så, 4 domäner behöver jag inte utan max 2 när jag tänker efter.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag håller på med ett bokprojekt så jag vill inte avslöja exakt alla detaljer, men i korthet: i boken kommer en specifik Ip-adress att spela en avgörande roll och som ett "easter egg" vill jag kunna låta folk gå in på den IP-adressen och hitta en sajt med lite referenser från boken. Därför behöver jag en statiska Ip-adressen. Utöver det behöver jag 1-2 domäner i rent marknadsföringssyfte och för att sprida brus om boken under produktion och innan lansering. Det kommer att räcka med Wordpress eller något sådant, inget avancerat. Så, 4 domäner behöver jag inte utan max 2 när jag tänker efter.

Låter spännande! Har du testat att kontakta ngt webbhotell för att se om de kan hjälpa dig?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag håller på med ett bokprojekt så jag vill inte avslöja exakt alla detaljer, men i korthet: i boken kommer en specifik Ip-adress att spela en avgörande roll och som ett "easter egg" vill jag kunna låta folk gå in på den IP-adressen och hitta en sajt med lite referenser från boken. Därför behöver jag en statiska Ip-adressen. Utöver det behöver jag 1-2 domäner i rent marknadsföringssyfte och för att sprida brus om boken under produktion och innan lansering. Det kommer att räcka med Wordpress eller något sådant, inget avancerat. Så, 4 domäner behöver jag inte utan max 2 när jag tänker efter.
https://www.one.com/sv/support/guide/hantera-dina-dns-installningar#ipaddress
 

Reverso

Panerai
👀

Lånar den här tråden lite:

Vilket är det bästa webbhotellet?

Det viktigaste för mig är hastigheten på hemsidan. Och jag förstår ju att det även spelar roll vad man själv sitter på för uppkoppling när man besöker den.

Är det webbhotellets "CPU Prioritet" som påverkar detta?

Är helt grön på detta...hjälp!
 
Topp