Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Webbhotell med fast/statisk IP?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Randel, 30 januari 2016.

1. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Detta är en längshot och frågan är väl om det kanske t.om. är för OT för Lifestyle-delen här men jag testar. Jag håller på med ett projekt där jag behöver kunna skapa en webbsida som nås via en statisk/fast IP-adress. Det optimala vore att hitta ett webbhotell där jag kan registrera 3-4 domäner men där endast en av dessa är knuten till den fasta IP-adressen. Jag har Googlat men tycker mig bara kunna hitta ett par webbhotell som erbjuder detta, och ingen av de stora. Kanske söker jag på fel saker, så jag undrar om någon här kanske är i branschen och har bättre koll på vem som erbjuder det och som är en bra leverantör? Helst ingen liten obskyr leverantör utan någon som kan erbjuda lösningar för Wordpress, statistik och annat i paketet.

2. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Skaffa en billig VPS?

3. mofo

mofo Friends of KS

Från:
    Skåne
    one.com har jag kör för lite småprojekt.

Vad är det du ska göra, ska du koda själv eller bara installera färdiga paket?
    Varför behöver du 4 domäner?

4. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Jag håller på med ett bokprojekt så jag vill inte avslöja exakt alla detaljer, men i korthet: i boken kommer en specifik Ip-adress att spela en avgörande roll och som ett "easter egg" vill jag kunna låta folk gå in på den IP-adressen och hitta en sajt med lite referenser från boken. Därför behöver jag en statiska Ip-adressen. Utöver det behöver jag 1-2 domäner i rent marknadsföringssyfte och för att sprida brus om boken under produktion och innan lansering. Det kommer att räcka med Wordpress eller något sådant, inget avancerat. Så, 4 domäner behöver jag inte utan max 2 när jag tänker efter.

5. Taxman

Taxman Friends of KS

Låter spännande! Har du testat att kontakta ngt webbhotell för att se om de kan hjälpa dig?

Randel gillar detta.
  6. mofo

mofo Friends of KS

Från:
    Skåne
    https://www.one.com/sv/support/guide/hantera-dina-dns-installningar#ipaddress

Randel gillar detta.
  7. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Nej, jag tänkte kolla här och bland andra personer i min bekantskapskrets först för att se om någon har personlig erfarenhet innan jag kontaktar webbhotell etc.

8. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
  9. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    @Randel
    Du vill alltså lägga upp något på en IP-adress, ett IP som du ska behålla under en lång tid?

10. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Exakt, det är tanken. Det ska "bara" vara en enkel hemsida som man når.