• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OTish? Bra dokumentär om NASAs månprogram

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Lite OT kanske, men hur som helst såg jag en riktigt bra dokumentär om månlandningarna. I den berättar samtliga nu levande astronauter om sina erfarenheter och upplevelser på bästa band of brother-manér.
Dokumentären innehåller massor av autentiska bilder och filmklipp från NASA och i flera av dem ser man astronauternas speedys.

In the shadow of the moon heter den och finns bl a på viaplay

Se den!
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Det finns en dokumentär om det. Den heter Capricorn One. ;)


Hade för mig att det var Mars de skulle till i den, men jag kan minnas fel. Sen finns ju en annan dokumentär, Apollo 18, om den sista månlandningen som Nasa påstår aldrig ägde rum. I verkligheten hamnade astronauterna i gräl med ett gäng aliens på månen, det vet ju varenda människa...
 

SJ Smythe

Cartier
En av de bästa böckerna på tema Apolloprogrammet: "A man on the moon" - Andrew Chaikin. Ett måste om man är intresserad av ämnet.

Fantastiskt bra!
 

par

Patek
2-Faktor
Tycker den bästa är denn som hette rymdkapplöpningen något och gick i 4 delar på svt. Om jag minns rätt var det en bbc produktion.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Tycker den bästa är denn som hette rymdkapplöpningen något och gick i 4 delar på svt. Om jag minns rätt var det en bbc produktion.

får leta upp den.

Det jag gillade med den här var den personliga prägeln som astronauterna gav. Ett bra exempel är när Buzz Aldrin berättar att medan han stod på nedersta trappsteget och väntade på att kliva ner på månytan, så passade han på att pissa i dräkten :woot:
(enligt instruktionen skulle de vänta typ 20 s på sista steget innan de klev ner så de hittade balansen.)
 

par

Patek
2-Faktor
får leta upp den.

Det jag gillade med den här var den personliga prägeln som astronauterna gav. Ett bra exempel är när Buzz Aldrin berättar att medan han stod på nedersta trappsteget och väntade på att kliva ner på månytan, så passade han på att pissa i dräkten :woot:
(enligt instruktionen skulle de vänta typ 20 s på sista steget innan de klev ner så de hittade balansen.)




Fanns på youtube, det är en dokumentär spelfilm
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hade för mig att det var Mars de skulle till i den, men jag kan minnas fel. Sen finns ju en annan dokumentär, Apollo 18, om den sista månlandningen som Nasa påstår aldrig ägde rum. I verkligheten hamnade astronauterna i gräl med ett gäng aliens på månen, det vet ju varenda människa...
Enligt vissa konspirationsteoretiker finns inte månen heller...:meh: lär vara nån avancerad spegelbild av en alien planet.
 
Topp