Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OTish? Bra dokumentär om NASAs månprogram

Diskussion i 'Diskussion' startad av Aboynamedsue, 16 april 2014.

1. Aboynamedsue
    Trådstartare

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Lite OT kanske, men hur som helst såg jag en riktigt bra dokumentär om månlandningarna. I den berättar samtliga nu levande astronauter om sina erfarenheter och upplevelser på bästa band of brother-manér.
    Dokumentären innehåller massor av autentiska bilder och filmklipp från NASA och i flera av dem ser man astronauternas speedys.

In the shadow of the moon heter den och finns bl a på viaplay

Se den!

Mekmek och joh.jonsson gillar detta.
  2. joh.jonsson

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    En rymdnörd som jag tackar och bockar!

3. Silverminken

Silverminken Präst

Från:
    Skåne
    Bra tips...den får jag ta och se.

4. POO

POO Präst

Ni vet väl att månlandningen är inspelad i en studio?

Icaras gillar detta.
  5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Haha kände du att det var dags för en till OT tråd... Förvisso var denna bättre än snittet då det faktiskt fanns klockor med och den inte handlade om typ... Fonder...

Bojke, ZQT, JaTack och 1 annan gillar detta.
  6. garfield

garfield Friends of KS

Det finns en dokumentär om det. Den heter Capricorn One. ;)

7. Malakias

Malakias Friends of KS

Från:
    Vänliga Västmanland

Hade för mig att det var Mars de skulle till i den, men jag kan minnas fel. Sen finns ju en annan dokumentär, Apollo 18, om den sista månlandningen som Nasa påstår aldrig ägde rum. I verkligheten hamnade astronauterna i gräl med ett gäng aliens på månen, det vet ju varenda människa...

8. davhei

davhei Stadsbo

Från:
    Stockholm
    En av de bästa böckerna på tema Apolloprogrammet: "A man on the moon" - Andrew Chaikin. Ett måste om man är intresserad av ämnet.

Fantastiskt bra!

Aboynamedsue gillar detta.
  9. par

par Friends of KS

Tycker den bästa är denn som hette rymdkapplöpningen något och gick i 4 delar på svt. Om jag minns rätt var det en bbc produktion.

10. Aboynamedsue
    Trådstartare

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    får leta upp den.

Det jag gillade med den här var den personliga prägeln som astronauterna gav. Ett bra exempel är när Buzz Aldrin berättar att medan han stod på nedersta trappsteget och väntade på att kliva ner på månytan, så passade han på att pissa i dräkten :woot:
    (enligt instruktionen skulle de vänta typ 20 s på sista steget innan de klev ner så de hittade balansen.)

Mekmek gillar detta.
  11. par

par Friends of KS

Fanns på youtube, det är en dokumentär spelfilm

12. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Tack för tipset. Älskar rymddokumentärer!

13. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Jaa, fast då var det landning på Mars, tror jag ;) oj, sorry, såg inte post ovan :)

14. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Enligt vissa konspirationsteoretiker finns inte månen heller...:meh: lär vara nån avancerad spegelbild av en alien planet.

15. Björklund

Björklund Friends of KS

För intresserade rekommenderar jag The Challenger Disaster. Filmatisering om vad som orsakade olyckan.

Mårtenssons ur Brookfield