BadkarsPiraten
Vacheron
Problemet är ju att många butiker inte ens försöker anpassa sig till förutsättningarna som råder. Om någon säljare vägrar diskutera priset på en klocka samtidigt som de vet att den går att köpa för 40% mindre någon annanstans, så hjälper det inte att gnälla på systemet. De måste anpassa sig eller erbjuda ett stort mervärde i form av något annat, annars får de inte sålt något.
Kolla på Kia. De säljer skitbilar, men har kompenserat detta med ett bra pris och grymma garantier. Dessa garantier kommer i förlängningen att tvinga andra tillverkare att utöka sina garantier. Eller kolla på skivbranschen. Ska man sälja cd-skivor idag så behöver man erbjuda ett mervärde. Coola förpackningar, extraspår, ett fik i anslutning till butiken eller något annat.
Klockbranschen måste anpassa sig, det räcker inte att man står och gnäller bakom disken.
Exakt!
Vad erbjuder internet handel som inte butiken gör?
Vad ska butiken göra för att matcha det?
Måste finnas anledningar till varför internet handeln är populär, varför kan inte butikerna följa samma spår?
Kallas utveckling.