Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Otron - Nån som har koll på det märket?

Diskussion i 'Diskussion' startad av LtCariad, 2 maj 2013.

1. LtCariad
    Trådstartare

LtCariad Bonde

Hej!

Har renoverat en gammal Otron-klocka som jag hade liggande i projektboxen och gav nytt batteri, så nu är den igång igen. Tycker att den är lite skön med sin boett i borstat stål och blåskimrande ring runt den digitala tavlan, så jag blev lite intresserad av att höra om nån här på forumet vet något om detta, för mig, okända märke?

Bilden här nere gör den faktiskt inte rättvisa. Den blå färgen skimrar verkligen beroende på ljusförhållanden.

/Henrik

2. China

China Guest

Otron är en Koreansk lågpristillverkare, med ganska mycket kopierade designer i sortimentet. Jag känner inte till någon historik om företaget, men klockorna började dyka upp i slutet av 1960 talet.

Mårtenssons ur Brookfield