• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OTur..kiet

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Fy!! Gick en kall kår genom kroppen när jag såg den... Slängde direkt en blick på min och pustade ut.
Lider med dig. :(
 

Mech David

Cartier
Tråkigt :hungover:
X11lkpw.jpg
 

Johanw

Cartier
synd.
är det inte nästan så att dyra klockor = tunga klockor = mer rörelseenergi när de slår i golvet och går lättare sönder, än en billigare och lättare variant? Man skulle nog kunna droppa något billigt kinesiskt skräp i stengolvet utan att den går sönder känns det som.

Nopp. Här är en en gammal Alpha som åkte i kakelgolvet. Material på glaset okänt.

WP_20150717_09_09_39_Smart.jpg
 

legshot

Breitling
Om du inte ska ha klockan i fuktiga miljöer rekommenderar jag att dra ut kronan, annars blir det lätt att tavlan repas av glassplitter när visarna försöker gå runt. Kanske inte nödvändigt nu om klockan hade stannat helt dock...
 

Apansson

Torpare
Tack ska ni ha. Drog ut kronan direkt, för vad det kan vara värt. Men den ser inte vacker ut, även om jag tror boetten klarade sig. Svårt tänka mig att en klocka skulle klara det fallet. Oavsett märke eller tyngd.

Nu är det ju bara döda ting (och hustrun precis lovat mig ytterligare en klocka) och inte mer med det. Sånt som händer.

Men. Hade det inte varit för det jävla natobandet hade det aldrig hänt! Med länken på hade jag inte lagt ifrån mig klockan för att torka bandet. Å andra sidan är det få saker som repar en länk så bra som en blöt poolkant... Därav natovalet. Vägra nato.
Säger ju att Nato är skit. Vägra allt annat än länk på sportklockor!
 

Greven

Audemars
Läst tråden från början till senaste post. Från djupaste mörker till ett hopp om en återställd klocka där försäkringsbolaget går in och täcker. Jag är helt slut. Lider med dig men glad att det verkar ordna sig.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Puh. Goda nyheter i dag från försäkringsbolaget, som går in och täcker rep.kostnaden. Bra, för det blir dyrt. 8-10 veckors lång väntan har just börjat...

Skönt! Jag har också sumpat en klocka i golvet för några år sedan, fick halva reparationskostnaden av mitt försäkringsbolag.
 
Topp