• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OTur..kiet

Gunvald

Omega
2-Faktor
Jadu, KenKun; ersättaren är inte lika rolig alls. På något sätt... Den ska bytas.
image.jpg
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Puh. Goda nyheter i dag från försäkringsbolaget, som går in och täcker rep.kostnaden. Bra, för det blir dyrt. 8-10 veckors lång väntan har just börjat...

Du får helt enkelt drömma dig fram till dagen då klockan är klar, när du skuttandes som ett barn skyndar dig för att hämta ut den igen, liksom pånyttfödd.
 

Gunvald

Omega
2-Faktor
@Vevaren Ingen drulle. Som "plötslig och oförutsedd händelse" täcks det av den vanliga allriskförsäkringen. Tur det.

Edit: Alltså bara en vanlig villahemförsäkring, ingen särskild klockförsäkring.
 
Senast ändrad:

MJ24

Patek
2-Faktor
Puh. Goda nyheter i dag från försäkringsbolaget, som går in och täcker rep.kostnaden. Bra, för det blir dyrt. 8-10 veckors lång väntan har just börjat...
Surt när sånt här händer, men skönt för dig att försäkringsbolaget täcker kostnaden!
Se till att försöka få en låneklocka under tiden om möjligt.
 

Fredgusta

Panerai
Lider med dig... Men men, nu har du lärt dig att alltid linda in klockan i de rena kalingarna innan du kliver in i duschen, det brukar alltid funka för mig ;)
 

Urkul

Cartier
Satan vad surt :banghead:
Sååå gött att försäkringsbolaget tar kostnaden för reparationen:D Är det hemförsäkringen eller är det en klockförsäkring?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
@Vevaren Ingen drulle. Som "plötslig och oförutsedd händelse" täcks det av den vanliga allriskförsäkringen. Tur det.

Edit: Alltså bara en vanlig villahemförsäkring, ingen särskild klockförsäkring.
Allriskförsäkring ÄR vad man i folkmun kallar drulleförsäkring. Men det heter inte så officiellt. If kallar det otur.
https://www.if.se/web/se/privat/radochtips/ordlista/pages/allriskforsakring.aspx
Har en Tissotversion av Breitling Aerospace. När den var ett par år gammal så åkte den i kaklat badrumsgolv. Inga yttre skador alls men en visare ramlade av och displayen slocknade delvis. Dom fick byta hela verket och If ersatte det i den försäkringen. Självrisk givetvis men dom gånger jag använt detta så har det funnits nästan hela summan på ett självriskkonto man sätter av till. Den här klockan (titan) är löjligt lätt så det handlar inte om tyngd utan om otur.

Ja, sånt här svider som fasen. Inte lika mycket i mitt fall med Tissoten då det inte var några yttre skador och inte är någon riktigt dyrbar grej. Skönt att det löser sig. Rekommenderar alla med tillräckligt dyra klockor ett sånt här tillägg på hemförsäkringen. Senast jag använde denna försäkring är när jag pajade ett kameraobjektiv i samma prisklass. Den gången så var det inte lönt att reparera utan fick pengar till ett nytt.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Oj oj hjärtesorg! Min 16570 åkte i stengolvet förra helgen... Klarade sig bra i jämförelse!

Lycka till med reparationen!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Satan vad surt :banghead:
Sååå gött att försäkringsbolaget tar kostnaden för reparationen:D Är det hemförsäkringen eller är det en klockförsäkring?

Vevaren: "Ingen drulle. Som "plötslig och oförutsedd händelse" täcks det av den vanliga allriskförsäkringen. Tur det.

Edit: Alltså bara en vanlig villahemförsäkring, ingen särskild klockförsäkring"
 
Topp