Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ovanlig länk på Rolex DJ från 1969

Diskussion i 'Diskussion' startad av adress, 23 april 2015.

1. adress
    Trådstartare

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    Såg en annons på Tradera idag - med följande text i objektbeskrivning
    " Länken är av den ovanliga och högt eftertraktade amerikanska typen (100% Rolex original).
    Denna länk är av högre kvalité då ståldelen inte är av vikt "plåt" utan helgjuten metall."
    Rolex DJ från 1969.
    Vad menas med det - finns det en " billigare" typ av länk. Enligt säljaren är det ju så. Någon som vet?

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Ja, det finns flera olika varianter av jubileelänken. Vissa var bättre än andra. Tillverkades i olika länder för att undvika tull om jag har rätt för mig.

3. Xalle

Xalle Friends of KS

Jag har läst att både USA & Mexikanska tillverkade skall vara mindre eftertraktade än Swizz made, men vad vet jag...beror nog på vilken sida av pölen man bor på. Hade gillat att ha en "Hecho en Mexico" länk ;)

4. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Inga bilder? Hade varit kul att se hur de ser ut

yonsson gillar detta.
  5. poormans

poormans Präst

pga höga importtullar på stål till nord amerika under 70 talet så hade rolex egen tillverkning av armband där

de är inte så ovanliga men snygga och lite annorlunda, dvs en kul grej om de är i bra skick

cheers
    christian

6. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    rillesnille och Xalle gillar detta.
  7. ssp226

ssp226 Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    Mexico länken är bättre än de tillverkade i USA och Schweiz anser jag. Bra kvalitet! Den är rätt sällsynt dessutom.

LongCon gillar detta.
  8. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    En av länkarna ser ut så här. C&I USA IMG_0556.JPG

adress och jabla gillar detta.
  9. adress
    Trådstartare

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    Nej - står bara att det är den " hett eftertraktade amerikanska länken". Den ser ju ut som vanligt på bilden. Den andra vill man inte visa - som är " mindre eftertraktad". Tror mest att det är blaj
    - blaj snack. Den vanligaste är ju ändå " den med helgjuten metall". Lägger ut bilden - men den säger inget enligt min mening. Vad man däremot kan se - är att undersidan på länkarna är rundade - i stället för platta. Varför det nu skulle vara " eftertraktat "
    image.jpg

willbur gillar detta.
  10. adress
    Trådstartare

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    Jo - men då är det inte jubilee. Men den du visar ser man ju ofta.

11. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Rolex-loggan var inget vidare på spännet...

adress gillar detta.
  12. adress
    Trådstartare

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    Risken är väl också att det är 14k och inte 18k. USA hade ju pippi på det förr - när den inte fick säljas i Sverige - om det inte var stämplat 18k ( 750). Undantaget i Sverige var om det kunde anses vara " en ringa del av föremålet " Så är det ju inte i detta fall. Kommer ihåg att det fanns en AD på 70 talet ( inga namn) som fick sitt lager konfiskerat - pga att det inte var 18k.
    Tuffa tider då.

Mårtenssons ur Brookfield