• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ovanlig Submariner i guld (Ping @ Målarn)

Charles_

Rolex
Fick dessa bilder på mailen precis och med ägarens medgivande delar jag med mig av dem här. Det är en 16618 från omkring 2000 med en extremt ovanlig "lapis lazuli"-tavla. Att klockan är i nyskick med box och papper gör inte saken sämre...

F1E53200-CD68-4E91-89C4-818E649D8A09-2599-00000111D55F7D62_zps57ef9d6c.jpg


16752D56-3219-4560-9248-93F528B4FD47-2599-00000111CE79C22E_zps9719859c.jpg


Tyckte att den förtjänade en egen tråd :)

Trevlig helg!
 
  • Like
Reactions: Ako

BME

Cartier
Vart tvungen att googla Lapis lazuli och fick denna beskrivning:
Lapis lazuli är en bergart som ursprungligen användes för att tillverka färgpigmentet Ultramarin. Numera används den mest till smycken och healing.

Man får alltså en rackarns snygg klocka och blir healad när man använder den i ett! Inte illa pinkat :lol:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Lapiz är galet coolt. Fina i DD:s också.

Skulle vara löjligt snyggt om bezelinlägget var något, något fejdat. Blir lite fel när det är mörkare än tavlan. :)
 

Målarn

The Steak
Hur många X Submariners finns det med lapis lazuli tavlan då??? :shock: kan inte vara många??
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Charles_ skrev:
Per skrev:
Skulle vara löjligt snyggt om bezelinlägget var något, något fejdat. Blir lite fel när det är mörkare än tavlan. :)
Jag vet inte... Jag tycker att det befintliga bezelinlägget får tavlan att "poppa" och det gillar jag :)
Du kanske har rätt. :)

Grymt snygg iaf. Lite skön stella-lyster på en sub är coolt som tusan.
 
Topp