• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ovanliga märken vi faktiskt gillar

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Håller med till 100%!

Här är min minisamling av Roamerklockor! Jag har några med det berömda 44 stenarsverket som idag är rätt eftertraktade! Här under är några exempel. En 21 stenars och en DD slinker med också!

eNfyoXV.jpg

hiS7Fo8.jpg

TWjrdSY.jpg

KqPNxvQ.jpg
i9ND2Zj.jpg

j2Ej0dj.jpg


Fixoflex
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag gillar Sinn, Nomos, Stowa, men även Tudor, Rado, Oris, och Fortis, men i fallet med de senare 4 finns det knappt någon modell jag gillar, utan bara märket. Känns väldigt konstigt.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Det var ju jävla snillrikt att lägga upp den här tråden. :banghead:
Har fått uppslag på ett antal märken att bränna pengar... hrm...investera i. Hade ju inte köpdrömmar så det räckte. :angel:
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Jag tänker Nomos, Chronoswiss, Dornbluth & son, Schauer och Meistersinger.

Vill man lägga mer pengar så har Glashutte Original fantastiska ur.

Vill man lägga ännu mer pengar absolut Lange som nämndes ovan (såg en live på skolavslutning i våras, gick som på moln hela dagen) och Moser & Cie som gör några av de vackraste dress-klockorna jag vet.

Mina €0,02

/Klocksebbe

P.S. Jag vet inte om det är en slump att det mest blir tyska klockor på listan, men så blir det ofta för mig D.S.
 

Snårtas

Rolex
Richard Mille, perfekt för en nördig ingenjör som jag.
Vacheron Constantin - perfektion på handleden.
Halda dyker upp som bubblare efter att ha fått klämma på Space Discovery i helgen.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Jag tänker Nomos, Chronoswiss, Dornbluth & son, Schauer och Meistersinger.

Vill man lägga mer pengar så har Glashutte Original fantastiska ur.

Vill man lägga ännu mer pengar absolut Lange som nämndes ovan (såg en live på skolavslutning i våras, gick som på moln hela dagen) och Moser & Cie som gör några av de vackraste dress-klockorna jag vet.

Mina €0,02

/Klocksebbe

P.S. Jag vet inte om det är en slump att det mest blir tyska klockor på listan, men så blir det ofta för mig D.S.
Dornbluth & son hade verkligen ett par fina klockor! Vit urtaval, blåa visare... mmmmmm :hungry:. De skall läggas på minnet.
 

DrDre

Patek
Meistersinger som David visar ovan är coola. Den uppenbara nackdelen är ju det där med att det är lite småknepigt att se vad klockan är. De har dock relativt nyligen släppt en ny variant som inte är alls dum men jumping hour.

salthora.jpg
 
Topp