• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ovanliga ur på forumet ?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vad finns det för ovanliga ur här på forumet ? De behöver inte vara dyra, utan bara mer ovanliga..
Visst är Rolex nutida modeller fina (har själv en datejust) men det kryllar ju av bilder på dem här, och likaså de andra vanligaste schweiziska märkena. Posta gärna bilder med, tiden får utvisa om det blir något av denna tråd.
Väl mött klockfantaster :)
 

Bjudko

Cartier
IMG_20150519_163111.jpg


Omega Memomaster
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Frågan är ju vad som är ovanligt?

Jag har ett par knasklockor som jag inte sett någon annanstans, men det behöver ju inte betyda att de är ovanliga=exklusiva. Kan helt enkelt bero på att de var rätt rackiga när det begav sig?

Ovanligast är kanske den Örn som finns här någonstans? Var det Viking tro?

Ska langa upp mina knasigare så fort bilduppladdningen och jag blir sams.
 
Ovanliga, eller udda?
Ovanliga finns ju hur många som helst, High-end Patek är ju skapligt ovanliga, likaså DD OQ i Vitguld.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tissot Seastar 1969 med Lemania 1277. Finns en till här på forumet.
UJCfzol.jpg


Seiko 7T27 tilldelad svenska helikopterpiloter/navigatörer på 1990-talet. Bara sett motsvarande brittiska pilotklockor. Ska till urmakaren snart :)
b3LBa4B.jpg


Omega Speedmaster mk2 med racing dial
IhNBHI4.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Många fina klockor ju :) Nån som har Laco, de som delades ut till piloterna i Luftwaffe före flygningarna och samlades in efter avslutat uppdrag ?
 
Topp