• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ovanliga ur på forumet ?

Cristian

Rolex
2-Faktor
En till ovanlig BP.



image.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Den här tillhör väl inte dom vanligare heller, även om den går att köpa ny fortfarande. Tror jag är ensammen på forumet om att ha en Sinn 6060 i alla fall. Har ett vagt minne av att ha sett någon visa upp en annan model ur deras Financial District serie, men jag kan minnas fel. Helt klart trevliga klockor i ett lagom format! :happyhappy:

6060 - 2015-06-05 (ute).jpg


6060 - 2015-06-05 (ute 2).jpg


Den har en AR som även borde tilltala yonsson ... :D

6060 - 2015-06-05 (AR).jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tackar. Riktigt cool. SII (SEIKO instrument inc) ägrundades 1937 men hette då Daini. 1987 ändrade de namn till SII. Modellen som tros givits till anställda men troligtvis aldrig såldes tros vara för att fira Dainis 60-års jubileum. Det sitter en version av vad som verkar vara en prototyp på 7s26 i den.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Den här nyinkomna borde jag vara rätt ensam om ☺ Har inte lyckas finna någon annan likadan. Om någon vet någon så är jag tacksam för info.
20150612_173238.jpg

Kan tillägga att jag nog kommer att lägga ut den. Vill inte vara den som har den i rotation för första gången (NOS).
 
Senast ändrad:
Topp