• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ovanligare märken/modeller

Sond

Patek
Jag förstår helt dina tankar med denna tråd. Om man nu ska gå på Rolex känns just mitt val som väldigt mycket under radarn. Men ändå en Rolex. Och inte viken Rolex som helst. En riktigt klassisk modell med både skönhet och tuffhet inbyggt..:)

Men jag garanterar dig att få spottar den som en Rolex om de inte är inne i Kretsen. Men så klart, tittar de närmare ser det att det är en Rolex. På gott och ont. Det beror på hur du ser på nästa steg i ditt resonemang. Jag tänkte så här: Om man tvingas titta väldigt noga och först då ser att det är en Rolle så går den nästan under radarn. Och det kan till och med vara på plussidan. Att någon bär en Rolex som inte synes vara en Rolex är det för mig ganska trevligt.

Gud vad löjlig man kan vara..:) Men vi lever alla våra varumärken... vi är bara olika medvetna om det..;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Någon Glasshutte Original kanske? Dom är definitivt inte kända hos gemene svensk.
 

Josef B

Bestraffaren
I min värld är det så att i princip ALLA dressklockor flyger under radarn för vanligt folk, dom orkar inte läsa om det står Patek, JLC Omega eller något annat på dom om dom inte råkar vara klockintresserade själva och är dom det så känner dom till FM och GO eller ALS oxå....

Köp en DU tycker är snygg och trivs med och oroa dig inte vad andra tycker...
Nej nej nej! Självklart så ska du köpa en Rolex så alla ser att du har en!
 

Rivalen

Rolex
Girard Perregaux?

Edit: Men det är nog denna som är mest intressant?
images
 
  • Like
Reactions: MAK

oystercase

Cartier
Som en liten slamkrypare lägger jag in Cvstos!

Tycker faktiskt de är tuffa. Lite RM stuk, det där moderna high-tech stuket. Tonneau boetten då så klart.

Här själv en GP ww.tc chrono i vitguld, sjukt läcker klocka men med 43mm och viklås blir den skit på min klena handled....så den ska säljas...
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Spännande tråd! Absolut GO, många olika modeller att välja på: Senator Sixties, Senator Seventies, panomatic-modellerna eller sport-modellerna (som iofs blev en besvikelse för mig när jag fick testa live). GO är för mig högt däruppe någonstans med sin kombination av riktigt snygg design och traditionstyngda urverk. Senator Sixties-kronografen är en av de vackraste kronografer som tillverkats. Hade jag haft 60k liggandes så hade det varit ett enkelt val. Gå till Franks Ur och prova själv om du är i Stockholm.

Andra lite mer ovanliga märken att kolla in:
Moser & Cie: Dyra och vackra dress-ur (kanske över budget)
Jörg Schauers kronografer: coola kronografer, något under budget)
Baume Mercier Flyback Chrono: BM har sista året släppt en del riktigt snygga kronografer med urverk från Joux-Perret, kolla in dem, kanske något under budget
Zenith El Primero striking tenth - mums!

Hmm, märkligt att jag nästan bara föreslår kronografer, jag som inte äger en enda...

Nåväl lycka till med jakten!

/Klocksebbe
 
Topp