• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OWG - vilken skulle DU valt?

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kan inte sova, vad passar bättre än att skapa en inspirationstråd? Så... Om du var tvungen att vara en OWG resten av livet, vilken hade du då rockat? Motivera gärna.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Sagt det så många gånger att det blir tjatigt men det går inte att komma ifrån denna. Lagom stor. Lagom diskret. Lagom sportig. Funkar till banne mig allt och den är stört snygg. What more to wish for?

S2LdA2T.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
En SubC med datum..en klocka av mycket god kvalité som man inte behöver vara rädd om, som är praktisk med både datum och dykring (jag använder min för att hålla koll på ägg, parkeringstid, lunchtider osv). Förutom det går den att sporta på beachen och tsm med kostym
 

joF

Panerai
För tillfället är jag en OWG och äger följande klocka:
KJPOlmj.jpg


Dock känns det inte som en speciellt all around-klocka och kan vara svårt att passa ihop med allting, varför jag redan har planerat ett till klockköp inom en inte för avlägsen framtid med någonting kompletterande :)
 

Barda

Cartier
Rolex GMT-Master 1675.

Då skulle jag köpa en massa olika inserts, oysterlänk och en jubileelänk. Då får man en klocka som man lätt kan ändra utseendet på och då skulle det inte vara lika svårt att vara OWG.

Skulle nog gå på något liknande, eller exakt det kanske

Det jag tycker är svårt är att man inte vet vad framtiden har i sitt sköte.
Skulle Rolex nu göra en GMT-C med Pepsiring, och BCL skulle det nog göra mig till OWG. Hoppas på Basel igen?

E
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Sagt det så många gånger att det blir tjatigt men det går inte att komma ifrån denna. Lagom stor. Lagom diskret. Lagom sportig. Funkar till banne mig allt och den är stört snygg. What more to wish for?

S2LdA2T.jpg

Den är fin!!

Jag har varit OWG ganska länge nu med min 116520, är sjukt nöjd. Fast skulle nog vilja ha en svart vridring.
Men det är klart man sneglar på alternativ ibland.
 

JayJay

Rolex
För närvarande är jag egentligen inte intresserad av att ha bara en klocka. Men om det nu hamnade där och någon annan betalade så skulle valet troligen falla på en Nautilus i stål. Var jag tvungen att slanta själv (vilket väl tyvärr är troligare) skulle valet nog falla på Exp II 16570 eller en IWC 3239.
 
Topp