• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OWG - vilken skulle DU valt?

DrDre

Patek
En Datejust. Funkar till (nästan) allt och är stryktålig. Alternativet skulle vara en DD i platinum. Mer diskret än i guld.
 

Sond

Patek
Funderade först om jag skulle ta något jag har råd med eller fantisera... Kom fram till att det blir nog samma oavsett vad..:)
Rolex 1675 av exakt samma anledning som Vintage92 Man kan byta ring och band och få lite omväxling. Samt at klockan täcker mina behov. Alternativet skulle vara en Speedy då livet skulle te sig märkligt tomt utan en sådan klocka.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
AP RO eller 1680 red. Kanske faktiskt hellre den senare då man kan byta band och ha sig.
Fast nu ångrar jag mig. Som enda klocka, hela livet, skulle jag nog känna mig lugnare med en modern klocka på armen. Så AP it is. Jag tar den otestad. AP 4 life?!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Får börja ta av klockan när jag duschar isåfall, men det kan det väl vara värt...

OmegaSpeedmasterCK2915big_zps28ac2364.jpg
 

Ricrob

Patek
Sjukt svårt och vilken man än väljer, så skulle den kännas tråkig och vilja bytas bort efter en tid ändå..

Satsar nog på en 116618 iaf.
 

fredrikb

Cartier
Sagt det så många gånger att det blir tjatigt men det går inte att komma ifrån denna. Lagom stor. Lagom diskret. Lagom sportig. Funkar till banne mig allt och den är stört snygg. What more to wish for?

S2LdA2T.jpg

Vad får man ge för en sån där? En halv mille i genomsnitt? Såg att det var nån som såldes för en dryg miljon USD men det var väl ett speciellt ex?
 

joF

Panerai
Vid lite närmre eftertanke skulle jag kanske valt en Tudor Pelagos? Känns som att den kan passa alla lägen med både vacker länk och häftigt gummi :)

tudor_pelagos_diver_watch_3_0.jpg


OBS att bilden är lånad.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Det måste vara vattentätt och tåla stryk. Jag har oftare en klädsel som inte är perfekt för vridring än jag befinner mig i situationer där behovet av vridring är oundgängligt. Skulle föredra något på länk.

Usual suspects: Explorer 1 39 mm. Aqua terra. Dark horses: iwc 3239, GS springdrive.

Men ska jag ha den resten av livet ska den klä i repor och patina. Så explorern skulle det väl få bli.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Samma svar som alltid på den här typen av tråd:

travellerkit2_sm.jpg


Har haft min Rolex 14270 sedan mitten av nittiotalet. Fick ALL vristtid de första tio åren, trots att alternativ fanns! Därför tycker jag att den förtjänar en ständig förstaplats hos mig.

Dock... Om jag skulle välja om - och givet att min semi-vintage Explorer inte alls fanns - då ligger för stunden Pateks vita Nautilus otroligt väl till.

A
 

n1tro

Panerai
Jag tror fanemej jag hade valt en Explorer 214270 ... FAN. Eller en AP royal oak 15300st m svart tavla, som man strapar på gummibandet, svart, på somrarna. Nu vart det två ändå hehe. Då säger jag nog Explorern trots alles.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detta är f.ö en svår fråga just nu, men om någon annan skulle betala:

2IEB0ro.jpg


Men om jag själv skulle betala vet jag faktiskt inte.. :/
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Men ska jag ha den resten av livet ska den klä i repor och patina. Så explorern skulle det väl få bli.

Fattade det beslutet för tjugo år sedan... :D Mer än så, vid närmre eftertanke. Nya 214270 skulle vara ett gott alternativ till de jag redan har.

Explorern funkar i de mest oväntade situationerna...

jubileeAndSuit4_sm.jpg


A
 
  • Like
Reactions: UNO

Ernesto

Patek
2-Faktor
Finns tydligen redan en special edition tillägnat Filippinerna. Dock Squadra istället för, min favorit, Classique.

RzOnVex.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
... Att det skulle kännas komfortabelt att ha den på i gymmet, i skidspåret, i bassängen...

:p:D
Lätt! Kronan är ju skruvad som Aurum försökte säga. ;)

Dock kan man ju alltid ta av sig klockan då och då.

Vad får man ge för en sån där? En halv mille i genomsnitt? Såg att det var nån som såldes för en dryg miljon USD men det var väl ett speciellt ex?
Den dyra var en RCO som bara finns svart och trefärgs. Personligen gillar jag den här vita med minimalt med text. Tyvärr kostar dessa också huggorm numera och senaste auktionerna säger nog att du går betala över miljonen för ett ex..
 
Topp