• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OWG - vilken skulle DU valt?

Whedda

Rolex
Sagt det så många gånger att det blir tjatigt men det går inte att komma ifrån denna. Lagom stor. Lagom diskret. Lagom sportig. Funkar till banne mig allt och den är stört snygg. What more to wish for?

S2LdA2T.jpg

3 color dial... ;)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Pt-DD hade varit fett. Kanske VG-subben (med stealthmod)? MilSub? Den där skeletterade Pt-RO:n (också den stealthad med svennetavla)? En svinigt diskret Lange eller Calatrava?

(nej, OWG blir nog...svårt)
 

Whedda

Rolex
Är inne på samma linje som Per men skulle vilja ha lite färg i tavlan...Ända alternativet skulle vara en Nautilus i stål.
yUdeROW.jpg
 

paradis

Audemars
En Submariner 5513 meter first, med häftig patina,som jag kanske köper en dag.I min dröm ,eftersom jag inte har råd,då en Daytona Vintage,som tex.Per har....otroligt vackert...............;)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är inne på samma linje som Per men skulle vilja ha lite färg i tavlan...Ända alternativet skulle vara en Nautilus i stål.

Vintage Daytona är inget dumt OWG-alternativ. Inte dumt alls. Men jag är inte heller säker på att jag skulle vilja ha 3 färger på tavlan.

Men av nyfikenhet, varför PP framför AP i detta fall? Förutom den uppenbara skillnaden i värde är jag inte alls säker på att jag skulle välja den vänstra av dom där två.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kom igen nu jabla, lägg upp din GMT med länkar och insert. :)

Ok, skulle jag vara en OWG satsar jag på den senaste Rolex GMT C.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har ju vart OWG länge (räknar då inte med de gamla dykuren, typ casio, citizen ...) och hade då Sea dweller och gillade den men skulle det vara för alltid hade jag nog valt 14060M.
bUigck3.jpg
 
Topp