• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Owg?!

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum
D

Deleted member 1265

Guest
Efter medlemskap på denna mkt trevliga sida känner jag nu till begreppet owg något jag önskar jag kan bli en dag, som jag förstår betyder one watch guy! Jag ger själv inga anspråk på att vara owg.
Lite nyfiken, hur många sådana finns som aktiva medlemmar här?
Hur länge ska man ha sin enda klocka för att passera som owg?
Går det att jämföra för de som är owg, med att man är i parrelation o bara "tittar lite" regelbundet på krogen?
Vill inte att ngn tar illa upp, detta var bara en tanke!
Stålkappa/ kevlarrock/ guldemblem/ blyjacka, plastkalsonger ;)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag har bara en klocka och har inget som helst sug efter fler. Kan tänka mig att byta den mot något annat, men mer än en? Jag har ju bara en vänsterhand...
Gillar ditt inlägg, men om du inte har ngt sug efter fler klockor, varför kikar man då på klocksnack? Kanske måste man blir owg för att förstå en. Lite som en jedi;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Dom här som är OWG är väl också dom som är mästerflippare. Samma klocka varje dag blir tråkigt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nåja, jag har väl ett par extraklockor i någon byrålåda, men har haft samma på handleden i snart 6 månader. Gillar klockor men är inte någon samlartyp.

Jag ska erkänna att jag egentligen bara använder ca tre klockor i rotation. Resten ligger mest i lådan...fast jag vill ha kvar dem eftersom jag använder dem ibland. Med betoning på ibland.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Fasen vad gött om man slapp ångesten varje morgon kring vad man skall ha på armen...och om den passar till lång eller kort ärm:(
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Idag var jag owg, bytte inte på hela dan.

Har många ggr funderat på vad för klocka som skulle kunna göra mig till en riktig owg, en fundering utan svar tyvärr.
Men skulle nog gilla hitta den rätta liksom
 
D

Deleted member 1265

Guest
Avundas dom som är det, gör också klockan i sig coolare på något sätt.
Håller med till 100%
Oavsett klockans värde, om det så är breitling, swatch, vacheron, tag, iwc, seiko, patek, gör ingen skillnad, tycker också det är supercoolt när man bestämt sig, den här ska jag ha, til death do us 'part
Ingen har svarat dock hur länge man har haft sin klocka innan owg är ok? Är det 5,10,20,30 eller kan jag ha köpt en klocka för 1v sedan och hävda att jag är owg!?
 

Johan M

Cartier
Jag har ett par som jag roterar mellan plus några gamla som jag inte använder längre men i själen är jag en OWG så jag får ofta beslutsångest när jag skall välja vilken jag skall bära. Oftast blir det speedyn men ibland tycker jag min SMP electric blue känns fräschare och ungdomligare. Och så är den ju vattentät.

Jag har förresten ett sug efter en AT, kanske kan den bli den enda? Och ett sug efter en GMT, kanske en Rolex GMT men jag tror inte jag skulle bära den så ofta :/
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Förstår inte inlägget, menar du att de tidigare flippat många klockor för att sedan bli monogama?
Riktiga OWG's köper en klocka för den första lönen och dör med den på armen naturligtvis:)
Tror mig ana två tolkningar av begreppet:
i. En person som endast äger en klocka i livet
ii. En person som endast äger en klocka åt gången
Det kan, men behöver inte vara, en djävla skillnad.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag har ett par som jag roterar mellan plus några gamla som jag inte använder längre men i själen är jag en OWG så jag får ofta beslutsångest när jag skall välja vilken jag skall bära. Oftast blir det speedyn men ibland tycker jag min SMP electric blue känns fräschare och ungdomligare. Och så är den ju vattentät.

Jag har förresten ett sug efter en AT, kanske kan den bli den enda? Och ett sug efter en GMT, kanske en Rolex GMT men jag tror inte jag skulle bära den så ofta :/
Rätta mig gärna om jag har fel men owg måste väl ändå betyda ngt i stil, klockan jag har tills jag begravs!?
Du menar att du önskade att du vore owg? Det gör iaf jag!
Seriöst undrar jag om det finns en enda owg på detta forum?
Uttrycken blir lätt som i bilannonser, unik bil! (Vet man ens då vad unik är?)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Tror mig ana två tolkningar av begreppet:
i. En person som endast äger en klocka i livet
ii. En person som endast äger en klocka åt gången
Det kan, men behöver inte vara, en djävla skillnad.
Ok.
Min tolkning dock är att ngn som flippar knappast kan kalla sig för owg. Känns lite själ-löst (ord?) att regelbundet byta och hävda owg. I min värld är owg ngt coolt och sällsynt.
Således hävdar jag att endast din första tolkning är DEN ENDA TOLKNINGEN, jösses vad tydligt det blev nu;)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
A0450540-A4A6-4376-AC88-B99F0707232B-1255-0000012DBE8EB8B5_zps1cd159bd.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Förstår inte inlägget, menar du att de tidigare flippat många klockor för att sedan bli monogama?

Nja, jag tolkade det som en som har en dyr klocka åt gången men tröttnar efter en månad och byter modell, troligen en Rolex. Sen är det dags att byta igen om någon månad.
 
För mig går det i vågor, har haft 10+ och ibland 2-3, skulle gärna vara en OWG....men då får jag ju inte hänga här och prata med er...

Tycker det är coolt med OWGs förutasatt att man haft en cool klocka dvs.......
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det jobbiga med att ha 3-4 fina klockor är att man får svårt att välja och får ångest över att vissa klockor aldrig används.
 
Topp