• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster perpetual 39mm

Rookie

Cartier
2-Faktor
Även jag hade kikat runt på internet och blivit sugen på en OP 39mm för några veckor sedan. Åkte in till Bergströms och satte en på armen och kände absolut ingenting. Min känsla var i princip "Är det här ens en Rolex?". Den var helt död i mitt tycke. Kändes billig på något sätt.
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Gillar den skarpt frugan ännu mer, så nu återstår bara att bestämma vem som skall ha den. Blir det frugan så lär det dock bli med Grape tavla
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Även jag hade kikat runt på internet och blivit sugen på en OP 39mm för några veckor sedan. Åkte in till Bergströms och satte en på armen och kände absolut ingenting. Min känsla var i princip "Är det här ens en Rolex?". Den var helt död i mitt tycke. Kändes billig på något sätt.

Ja så kan det ju bli, man vet inte förrens man provat. Får ta mig till en ad vad det lider.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jag klämde på en blå när jag hämtad min DJ i Jönköping och blev helt såld. Hade de haft den gråa inne hade det blivit två klckor den dagen! Nu blir det till att vänta, för en 114300 ska jag bara ha!
 

Icaras

Rolex
Gillar inte de färgade plopparna, känns lite som ett försök att få den att stå i mängden. Men med tanke på Rolex liknande modeller så är den inte särskilt tilltalande :(
 

Pistol_Pete

Panerai
Jag gillar den grå tavlan men på min 36mm OP har jag lume och siffror vid 3-6-9 vilket jag är väldigt svag för

image.jpeg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
OP 39 ligger högt upp på min att-testa-lista. Skall bara skaka fram lite besöka-AD-tid, vilket inte alltid är det lättaste :(
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Testade både Explorer 39mm och klockan som Ts visar.
Explorern vände och vred jag på länge. Gillade den som 17. Enda nackdelen var att den var sanslöst känslig mot fingeravtryck.
OP:n tog jag upp, tittade på och konstaterade att det inte hände någonting speciellt jämfört med Explorern. Gillade inte de blåa prickarna.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Kan du rocka lillebror 34mm har den roligare tavlor. Lite platt blir den. Händer in jättemycket men är en stilren rolex. Bara lume vid 12,3,6,9.
+1
Jag gillar verkligen enkla, cleana klockor men då behöver det också "hända" något i detaljerna.
39mm OP är verkligen snubblande nära tråkig medan lillebror på 34mm har bättre liv i sig.
Har provat, blå, grå och lila tavla.. av dessa tyckte jag bäst om den blåa även fast de gröna prickarna störde helheten.
 

PCB

Audemars
Blivit sugen på en blå 114300 , hur bärs den mot en sub? Större?
Fattar inte hur man kan föredra explorer före denna?
Och ni som äger Op 39,, ös på med bilder:)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har sedan trådstarten nu provat op 39 i butik. Nja, på handleden så tilltalade de mig inte längre. Konstigt det där, att man kan vara så jävla sugen på nått man sett på bild och sedan så blir det inget alls när man väl får stålet i näven.
 
Topp