• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster perpetual 39mm

PCB

Audemars
Sub sitter oxå bra, skulle inte gå över 40mm! Subben är den perfekta allround klockan. Men den är biffigare/högre. 39perpetual mer slim, går under skjortan/tröjan/jackan smidigt. Lättast att prova, så många klockor som ser jävligt bra ut på bild men sen sitter som skit.
image.jpeg image.jpeg
är lite ute efter att op:n, kanske upplevs lite större än subben tack vare tunnare bezel/större glasyta?
tycker personligen subben känns på gränsen till för liten.hade gärna sett att den funnits i 41-42mm,
prova ja,men har inte AD runt knuten tyvärr.
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
är lite ute efter att op:n, kanske upplevs lite större än subben tack vare tunnare bezel/större glasyta?
tycker personligen subben känns på gränsen till för liten.hade gärna sett att den funnits i 41-42mm,
prova ja,men har inte AD runt knuten tyvärr.

Nja, tycker subben känns större faktisk. Och op sitter bättre.
Med tiden så kommer du säkert tycka att 40mm är max allt annat är för stort :)
 

PCB

Audemars
Nja, tycker subben känns större faktisk. Och op sitter bättre.
Med tiden så kommer du säkert tycka att 40mm är max allt annat är för stort :)
Nja , stämmer säkert på många , tycker dock att dykare i 41-42 är helt optimalt, en dykare ska vara lite " bitig" i mitt tycke
 

Bebitz

Cartier
Har haft min i en vecka nu och måste säga att jag verkligen trivs i dess sällskap! Tavlan är grym, de blåa pluttarna är diskreta men ger en extra dimention till allt, storleken är perfekt....ja, kort sagt: jag gillar!

image.jpeg

Riktigt fin :) Jag funderar också på att skaffa mig denna. 39mm känns som en perfekt allround storlek och klockan passar till alla tillfällen. Tavlan är riktigt snygg och de blå plupparna upplevs inte särskilt störande om man jämför med de andra färgerna. Hur tjock är den?
 

joF

Panerai
Testade alla färger idag. Blåa klar favorit. Riktigt vass! Färgprickarna var diskretare än vad jag trott. Denna får det bli någon gång :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag saknar datumbubblan. Men det beror givetvis på att jag rockar en Datejust 16200 dagligen.
DSC_0243-01.jpeg
 
Topp