• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster till en Datejust 1600?

Fredda

Breitling
Hej,

Börjar mitt första inlägg med att be om lite hjälp. Jag har en Datejust 1600 med som jag kör på ett läderband men nu har jag blivit sugen på ett oyster men det verkar inte helt enkelt. Jag har försökt att läsa mig till vad som ska passa och hamnade på en 7836 med 558 ändlänkar till min som har serienummer som börjar på 1,5. Är jag rätt ute så långt? Nästa bekymmer blir att hitta en som är till salu, är det någon som har några tips om var jag kan leta? Ska se om jag får in en bild på klockan också, det blir ju lite roligare med bilder.
IMG_0120.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hallå!

Och välkommen till detta trevliga klockforum, jag kan bara hjälpa dig med att jag har en DJ 16000 där jag köpte ett oyster för några år sedan. Oysterlänken har refnr: 78360 och endlinks 558B. Det passar min iaf, kanske finns någon annan här som kan hjälpa dig helt exakt. Lycka till!

dajtjust2.jpg
 

Fredda

Breitling
Hallå!

Och välkommen till detta trevliga klockforum, jag kan bara hjälpa dig med att jag har en DJ 16000 där jag köpte ett oyster för några år sedan. Oysterlänken har refnr: 78360 och endlinks 558B. Det passar min iaf, kanske finns någon annan här som kan hjälpa dig helt exakt. Lycka till!



Tack för det. Är det så att man kombinera rätt ändlänkar med en lite nyare länk? Vem sitter egentligen på facit när det gäller sånt här?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Hej,

Börjar mitt första inlägg med att be om lite hjälp. Jag har en Datejust 1600 med som jag kör på ett läderband men nu har jag blivit sugen på ett oyster men det verkar inte helt enkelt. Jag har försökt att läsa mig till vad som ska passa och hamnade på en 7836 med 558 ändlänkar till min som har serienummer som börjar på 1,5. Är jag rätt ute så långt? Nästa bekymmer blir att hitta en som är till salu, är det någon som har några tips om var jag kan leta? Ska se om jag får in en bild på klockan också, det blir ju lite roligare med bilder.
IMG_0120.jpg
Du ska ha 258 ändlänkar till din. De är lite flackare än 558orna och sitter bättre mot boetten. Å andra sidan sitter se inte fast lika bra. Tror jag såg 258or annonseras på vintagerolexmarket.com häromdagen.

78360 med 558 funkar också, men då sticker vanligen ändlänkarna upp ovanför boetten något. Jag gillar inte det, personligen.

7836 + 258 är orginal-setupen.

A

Edit: Här är annonsen, men de är dyra... http://www.network54.com/Forum/2076...e+endlinks+50,+64,+80,+258+Mint+conditions+!!
 

Fredda

Breitling
Du ska ha 258 ändlänkar till din. De är lite flackare än 558orna och sitter bättre mot boetten. Å andra sidan sitter se inte fast lika bra. Tror jag såg 258or annonseras på vintagerolexmarket.com häromdagen.

78360 med 558 funkar också, men då sticker vanligen ändlänkarna upp ovanför boetten något. Jag gillar inte det, personligen.

7836 + 258 är orginal-setupen.

A

Edit: Här är annonsen, men de är dyra... http://www.network54.com/Forum/207673/message/1394434839/FS- Very rare endlinks 50, 64, 80, 258 Mint conditions !!

Ja herregud, börjar inse att det kanske inte kommer att sluta billigt det här.. Tack för hjälpen, nu vet jag vad jag ska leta efter iaf. Man får väl sitta och scanna av Ebay tills man hittar nåt som ligger ok i pris.
http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-RAR...NTS-BRACELET-LUG-258-STEEL-BAND-/310889038547



Den här dök upp vid en sökning så den får man väl hålla lite koll på. Bör man se upp med kopior eller existerar inte det på så pass gamla delar?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Om du tycker att det blir för dyrt finns Jubilee länken. En del gillar dock inte Jubilee på slät ring. Jag är inte en av de!

PVc8lM8.jpg
 
Topp