• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På besök hos Rob Engström...

jabla

Sarlacc
Alltid kul när någon delar med sig av sånt här till oss som bor långt från Sveriges huvudstad.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Se @Wheddas svar. Sedan är det så att jag aldrig har fel, kan vara bra att lägga på minnet pojk!


I vanliga fall brukar jag irriteras å det grövsta av att folk har brist på självransakan både i verkligheten och på forum.

I det här fallet känns det bara som vanligt och som att allt är som sig bör på KS. :)

Tack för bilderna och inputen. Kul tråd!

Fantastiska klockor allihop så klart, jag tror dock att jag hade gått därifrån med Daytonan om jag hade haft chansen.

Jag har tidigare känt som Per - 'va fasen är det jag inte fattar angående Calatravan?' - men för första gången så gillar jag den när jag ser den på den där bilden. Inte alls tokig. Ligger den likvärdigt med Aquanauten prismässigt? Dessutom ser den stor ut.
 

Whedda

Rolex
I vanliga fall brukar jag irriteras å det grövsta av att folk har brist på självransakan både i verkligheten och på forum.

I det här fallet känns det bara som vanligt och som att allt är som sig bör på KS. :)

Tack för bilderna och inputen. Kul tråd!

Fantastiska klockor allihop så klart, jag tror dock att jag hade gått därifrån med Daytonan om jag hade haft chansen.

Jag har tidigare känt som Per - 'va fasen är det jag inte fattar angående Calatravan?' - men för första gången så gillar jag den när jag ser den på den där bilden. Inte alls tokig. Ligger den likvärdigt med Aquanauten prismässigt? Dessutom ser den stor ut.

Calatravan mäter 39mm vilket helt klart är lite större för dressklocka. Sitter bra och gör klockan lite mer mångsidig men mindre formell. Har man större handleder sitter nog den perfekt. På mig var den på gränsen och jag tror 5196 på 37mm eller 5296 på 38mm skulle sitta bättre på mig. Prismässigt ligger Calatrava 5227 något under Aquanauten...
 
Inte dålig Daytona du hade där!

Ref. 5227 är 39mm, och är den nyare modellen på Ref. 5127 som var 37mm men numera utgått!
5127 saknar dock det otroligt charmiga "locket" till bakboetten...
 

Whedda

Rolex
Inte dålig Daytona du hade där!

Ref. 5227 är 39mm, och är den nyare modellen på Ref. 5127 som var 37mm men numera utgått!
5127 saknar dock det otroligt charmiga "locket" till bakboetten...

Tack så mycket. Jag gillar den skarpt!

5227 har en till viktig förändring från 5127 och det är att man tagit bort de förfärliga kronskyddet som andas unket 90-tal.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Trevligt inlägg, Whedda.
Måste ta och klämma lite på en Calatrava i verkligheten, inte bara se på bilder. Gillar den dock på bilder också iofs.
Blir att ta sig över sundet för detta ändamål, närmare än Rob E. för tillfället.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Trevligt inlägg, Whedda.
Måste ta och klämma lite på en Calatrava i verkligheten, inte bara se på bilder. Gillar den dock på bilder också iofs.
Blir att ta sig över sundet för detta ändamål, närmare än Rob E. för tillfället.
Kul läsning Whedda
Ja daviden vi får väl ta tag i det där när vädret blir stabilare, så kopplar vi ihop det med att åka i tekopparna på tivoli...
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Att se dig åka tekopparna på Tivoli skulle slå vilket Patek-inköp som helst...
Rekommenderar en redig lunch på gröften med lite extra som värmer innanför bröstet. Om inte det nöjet räcker så funkar tekopparna ypperligt för att förhöja snurrandet.
Edit: men om det slår ett patek-köp vette tusan..
 
P

Philippe Stern

Guest
tack för trevliga bilder:
din daytona är ju kungen...nuff said!
jag är ingen fan av vattennöten - den är svincool visst, men jag får inte till det. (därför fortsätter jag kalla den vattennöt - för mig är det ett perfekt namn)
Calatravan är ju bara definitionen av dressklocka - i det helrätta utförandet vitguld så klart.
Och din tudor gjorde ju inte heller bort sig i det sammanhanget - mockanatot flyger liksom lite kaxigt ovetandes över alla andra med fullgott självförtroende, med vetskapen att värde och pengar inte är samma sak.
Nut=nöt. Naut=en person som reser. Aquanaut = An underwater explorer. Men kalla den vad du vill. Vi fattar. :cigar:
 
Topp