• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På förekommen anledning ang Fredagstråden....

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då det idag är lite trubbel i paradiset så tänker jag förklara vad som gäller!

En gång i tidernas begynnelse så var det jag och endast jag som startade fredagstrådarna. Detta för att kämpa mot de mörka krafter som endast ville se en enda lång dagensklocktråd. Jag kämpade länge mot dessa övermäktiga krafter med både flyttade trådar och tvång att leva med personskydd som följd.
Efter en lång tid av enorm ovisshet och dödsångest så tilläts jag posta Fredagstrådarna. Det var lite som när en katt plötsligt tröttnar att leka med sitt byte och låter det leva.
Men då och då så slog åskan ner ifall ngn annan än jag startade tråden och det var ingen trevlig syn.. RicRob hotade som sagt med fysiskt våld om någon annan än jag startade den..
Jag vet med största säkerhet att de mörka krafterna jag slogs mot i början finns kvar, de har dessutom ökat sina krafter rejält. Så vid minsta lilla trubbel som det som skett idag så kan, jag säger KAN det bli så att trådarna försvinner. DÅ JÄVLAR mina vänner!
Jag förstår att dessa "regler" kan te sig något luddiga och kanske helt galna men så är det. Bara hacka i sig och leva efter dem eller hålla sig borta från fredagstråden..
Orkar inte skriva ner dem igen(minns dem troligen inte) så jag saxar in en text från en tidigare diskussion om detta. Ok?

"Tyvärr så gick det inflation i att starta dessa trådar så folk satt och häckade till klockan just slagit midnatt för att vara först med trådstarten.
Givetvis tog jag mitt ansvar och förbjöd liknande tilltag. Jag bestämde då att man helt enkelt måste ha sovit sin skönhetssömn och vaknat för att få starta fredagstråden. Då det finns ett gäng som startar arbetsdagen tidigt så kanske 04:00 blivit vedertaget. Inget jag spikat. Tror jag.... Däremot så tar jag mig ibland friheten att godkänna vissa avsteg. Har nog tom postat tidigt själv någon gång. Givetvis med ett oerhört tungt vägande skäl i bagaget(typ fylla).
Men i stort så står jag fast vid att man bör vakna efter sin ordinarie sömn för att vara berättigad till att starta tråden.
Långt inlägg för en banal historia kan tyckas. Men märk väl!! Fredagstråden är en ful ankunge och ett fenomen som lever på nåder. Den kan åter bli förpassad till the forbidden zone om vi inte sköter oss.
Skulle ert käbbel i denna tråden orsaka detta så kommer både jag och RicRob att leta reda på er. Vi kommer att hitta er och vi kommer att göra er illa.
Ok?"

Lite så alltså... Kan tycka att 04:00 är en smula tidigt men om man är uppe med tuppen så är man. Men man ska faan inte sitta och reta tuppfan så han vaknar i förtid!!
Våra vänner som lever i andra tidszoner har att rätta sig efter vad klockan är i vårt avlånga land och ska inte heller de posta i förtid. Så det så!
Med detta sagtbså önskar jag er alla en jävligt trevlig fredag och helg :)
 

Apansson

Torpare
VÄL RUTET, DIREKTÖRN!
En fredagstråd startas efter avslutad nattsömn natten mellan torsdag och fredag, när man gör sig redo för att påbörja fredagens aktiviteter. En fredagstråd bör således kunna startas vid 03 om någon skall till exempelvis en flygplats tidigt, då personen i fråga redan påbörjat sin fredag.
Att sitta uppe till 03.30 och starta en tråd för att sedan gå och lägga sig räknas INTE, då är det fortfarande bara en jävligt sen torsdagskväll. En fredagstråd bör som sagt startas när man påbörjar fredagens aktivitet, om det är skola, arbete, resa eller vad det nu kan vara.
Självklart gäller alltid svensk tid.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
RicRob är på väg...
;)
1450938_626904190681904_1232408617_n.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fortfarande riktigt larvigt hur vuxna människor beter sig bakom sitt skrivbord angående en tråd, lol alltså. Håller världen på att rasa eller? Ta ett andetag och sätt er.
Nu är det väl ändå du som käbblar? Kunde du inte bara låtit bli att posta? Näe..
 

Limpas

Cartier
Helt rätt och i enlighet med den grundläggande fysiklagen som jag alltid levt efter: "Skiftet av dygn sker vid sömn. Det innebär att det är gårdag så länge man inte gått och lagt sig, och morgondagen inträffar så fort man vaknat."

Jag har flera övertygande empiriska resultat som bevisar detta, och det skulle vara vetenskapligt bevisat om det var så att det var falsifierbart. Att starta fredagstråd innan man gått och lagt sig kan jämföras med att färdas snabbare än ljusets hastighet i den mening att det strider mot kausalitet. En fredagstråd som är startad utan sömn är ingen fredagstråd eftersom det inte är fredag! Försök till motbevis av detta kan enkelt avskrivas som pseudovetenskapligt mumbo-jumbo.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Skulle det startas fler fredagstrådar kommer jag att posta i RicVin´s, som legitim företrädare för trevliga fredagstrådar. Skulle RicVin av outgrundlig anledning icke posta en fredagstråd, kommer en lätt depression att falla över morgonen i mitt enkla käll, men förmodligen försvinna efter morgonens första postning och en trippel espresso.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
När man vaknar, vem som helst.
Även för oss i tidigare tidszoner? ;)

Skulle det startas fler fredagstrådar kommer jag att posta i RicVin´s, som legitim företrädare för trevliga fredagstrådar. Skulle RicVin av outgrundlig anledning icke posta en fredagstråd, kommer en lätt depression att falla över morgonen i mitt enkla käll, men förmodligen försvinna efter morgonens första postning och en trippel espresso.

Vilken rebell alltså!
 
Topp