• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På förekommen anledning ang Fredagstråden....

ZQT

The Banker
2-Faktor
RicRob är på väg...


image.jpg
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej! Ni som lever och verkar i en annan tidszon får hålla er med att posta tills vi har vaknat här hemma. Alternativt flytta hem igen. Känns sim jag skrivit detta tidigare?! Eller ere bara jag?!

Du ska veta att jag försöker vänta!

Varje Fredag tar man på sig en speciell klocka (det är ju Fredag) sen sitter man (jag) för sig själv och väntar och uppdaterar KS tills någon modig jäkel ;) vågar posta och man kan hänga med drevet... Någon gång har det hänt att jag har lackat ur och startat tråden själv... Men det har jag fått skit för senare...

Du ska bara veta hur jobbit det är och bo i fel tids zon på en Fredag! ;)

Funderar/ade skarpt på att flytta till Sverige av denna anledning, enbart... Men sedan kommer jag på att ni har en S-regering.,, och ångrar mig och kan ta all problematik med fredags tråden... :)

Skål kompisar! :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du ska veta att jag försöker vänta!

Varje Fredag tar man på sig en speciell klocka (det är ju Fredag) sen sitter man (jag) för sig själv och väntar och uppdaterar KS tills någon modig jäkel ;) vågar posta och man kan hänga med drevet... Någon gång har det hänt att jag har lackat ur och startat tråden själv... Men det har jag fått skit för senare...

Du ska bara veta hur jobbit det är och bo i fel tids zon på en Fredag! ;)

Funderar/ade skarpt på att flytta till Sverige av denna anledning, enbart... Men sedan kommer jag på att ni har en S-regering.,, och ångrar mig och kan ta all problematik med fredags tråden... :)

Skål kompisar! :)
Du har en poäng!!?:-/ Har du en bra kontakt för boende ...;-)
 

Xaero

Omega
Fortfarande riktigt larvigt hur vuxna människor beter sig bakom sitt skrivbord angående en tråd, lol alltså. Håller världen på att rasa eller? Ta ett andetag och sätt er.
Jag tycker det är larvigt att det bara tillåts en tråd av en viss typ. Jag har personligen många tankar, åsikter och bilder jag skulle vilja dela med mig av, men jag vill göra det i min egen tråd. Om det nu bara får finnas en tråd om X och en tråd om Y, så tror jag forumet generellt sett förlorar på det.

ImageUploadedByTapatalk1411283596.038487.jpg
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Du ska veta att jag försöker vänta!

Varje Fredag tar man på sig en speciell klocka (det är ju Fredag) sen sitter man (jag) för sig själv och väntar och uppdaterar KS tills någon modig jäkel ;) vågar posta och man kan hänga med drevet... Någon gång har det hänt att jag har lackat ur och startat tråden själv... Men det har jag fått skit för senare...

Du ska bara veta hur jobbit det är och bo i fel tids zon på en Fredag! ;)

Funderar/ade skarpt på att flytta till Sverige av denna anledning, enbart... Men sedan kommer jag på att ni har en S-regering.,, och ångrar mig och kan ta all problematik med fredags tråden... :)

Skål kompisar! :)
Du menar att det politiska läget i Thailand är stabilt i jämförelse? :)

Jag tycker det är larvigt att det bara tillåts en tråd av en viss typ. Jag har personligen många tankar, åsikter och bilder jag skulle vilja dela med mig av, men jag vill göra det i min egen tråd. Om det nu bara får finnas en tråd om X och en tråd om Y, så tror jag forumet generellt sett förlorar på det.

ImageUploadedByTapatalk1411283596.038487.jpg
Du menar att var och en ska starta en egen fredagstråd? Jag ser vissa problem med ett sådant upplägg... ;-)
 

Apansson

Torpare
Det var bland annat de två, dagens klocka, och en eller två andra trådar som jag reflekterat över. Jag får be att få återkomma om du vill veta exakt namn på trådarna, så får jag gå tillbaka och kolla när jag sitter vid datorn.

Det är för att undvika spam och ha allt samlat... Antalet one liner-svar har minskat som fan, tycker att kvaliteten faktiskt har höjts sen paketöppningstråden infördes.
 

Xaero

Omega
Det är för att undvika spam och ha allt samlat... Antalet one liner-svar har minskat som fan, tycker att kvaliteten faktiskt har höjts sen paketöppningstråden infördes.
Det glädjer mig att höra, då förstår jag syftet. Jag var inte medveten om att det är lösningen på något som varit ett stort problem.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Och vad gäller seikotråden är den utmärkt...inte minst bevakas den av ett gäng riktiga seikorävar, som svarar snabbare där än om man startar upp ännu en lätt förbisedd diskussionstråd i mängden.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är för att undvika spam och ha allt samlat... Antalet one liner-svar har minskat som fan, tycker att kvaliteten faktiskt har höjts sen paketöppningstråden infördes.
Är du fortfarande lullig sen igår?! Paketöppningstråden är avskyvärd och något man inte ens orkar hålla koll på! Men det var väl ingen nyhet att den inte är ngn favorit hos mig..;-)
 

Apansson

Torpare
Är du fortfarande lullig sen igår?! Paketöppningstråden är avskyvärd och något man inte ens orkar hålla koll på! Men det var väl ingen nyhet att den inte är ngn favorit hos mig..;-)

Frågan är vem det är som är lullig, käre direktör! Jag menar att den generella kvaliteten på forumet har ökat, då de intressanta trådarna inte dränks av femhundra paketöppningar av dussinklockor! Paketöppningstråden surfar jag sällan, bilder behöver ackompanjeras av god läsning för att det ska vara intressant!

Man ska inte vara arg. Man ska vara glad! :)
Det ena behöver inte utesluta det andra. ;)
 

Hugii

Audemars
Diskuteras detta fortfarande. Det är ju söndag idag. Vi får införa en regel att fredagstråden får bara diskuteras på fredag och inte hela veckan :) :pompus::bookworm::p
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Forumet klarar sig bra med en enda regel tror jag:
Ingen annan än RicVin får starta fredagstrådar. Skulle han gå och bli ihjälkörd på fyllan av 94:ans nattbuss så går fredagstrådarna i graven med honom. Låter högst rimligt.
Skitbra!!! Att jag skulle bli ihjälkörd av just den bussen är otroligt osannolikt så tråden kommer att leva i evighet.. Eller nåja.. Ett tag till i alla fall:)
Men återigen så vill jag understryka att jag på inget sätt gör anspråk på att starta varenda fredagstråd. Vill bara att den ska startas på "rätt" sätt;-)
 
Topp